Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye og kommende hurtigladere - post bilder og info her

Startet av Gordon Retriever, torsdag 06. juli 2017, klokken 00:17

« forrige - neste »

Ionisert

Sitat fra: Tøvdall på søndag 27. august 2017, klokken 00:14
Noen som har sett noe til de 4 nye ladestasjonene som vel snart skal stå ferdig på strekninga mellom Grong og Mosjøen?
Grønn Kontakt skal jo komme med Hurtigladere på:

  • Levanger
  • Steinkjer
  • Snåsakroa
  • Harran
  • Trones
  • Namskogan
  • Majavatn
  • Trofors

  • Straumen nord for Fauske
  • Tømmernesset nord for Fauske(?)
  • Ballangen Vesterålen (?)
  • Sortland Vesterålen

Alt dette skal være ferdig om 2måneder eller noe slikt,
å ingen melder om at det er satt en spade i jorda noen steder...?

Grønn kontakt har ikke satt i drift noen lader siden 11.August,
jeg har trua, å liker GK, men nå begynner de vel snart å ha problemer med tidsfristen?

RaBalder

Ballangen ligger vel drøye 40 km sør for Narvik langs E6.

thomas_ja27

Sitat fra: Ionisert på søndag 27. august 2017, klokken 10:54
Sitat fra: Tøvdall på søndag 27. august 2017, klokken 00:14
Noen som har sett noe til de 4 nye ladestasjonene som vel snart skal stå ferdig på strekninga mellom Grong og Mosjøen?
Grønn Kontakt skal jo komme med Hurtigladere på:

  • Levanger
  • Steinkjer
  • Snåsakroa
  • Harran
  • Trones
  • Namskogan
  • Majavatn
  • Trofors

  • Straumen nord for Fauske
  • Tømmernesset nord for Fauske(?)
  • Ballangen Vesterålen (?)
  • Sortland Vesterålen

Alt dette skal være ferdig om 2måneder eller noe slikt,
å ingen melder om at det er satt en spade i jorda noen steder...?

Grønn kontakt har ikke satt i drift noen lader siden 11.August,
jeg har trua, å liker GK, men nå begynner de vel snart å ha problemer med tidsfristen?

Sendte melding til Grønn kontakt anngående dette og fikk følgende svar:

Hei.
Løpet av kort tid utover høsten så vil det komme nyheter ang. denne strekningen. Siden alt ikke er på plass og at det kan skje uforutsette hendelser før idriftsettelse så kan vi ikke si noen konkret dato. Vi annonserer på vår Facebook-side og hjemmeside når nye ladere blir satt i drift
Mvh Tor - Grønn Kontakt

Så da er det forhåpentligvis noe på gang :)
Tesla Model 3 LR m/HF, HW3 og FSD
Nissan Leaf Tekna 2018 (solgt mai 2019)
Peugeot ION 2015

Siggen

VAG, Daimler og Ford har lagd Joint Venture om utbygging av fremtidens hurtigladere. Betonbau har fått oppdrag med forprosjekt og etablere kontakt med netteiere. Skandinavia og Tyskland er de områdende som det skal satses på i førsteomgang, første blir mest sannsynlig i Åbenrå/Rødekro området.

JorgenM

Sitat fra: Ionisert på søndag 27. august 2017, klokken 10:54
å ingen melder om at det er satt en spade i jorda noen steder...?
GK-laderen på Steinkjer ble satt i drift ca 2 uker siden i alle fall.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Air01

Østfold/Oslo

Tesla Mod Y - 2022
Citroen C-Zero - 2019
Kia e-Niro Feb 2019 (Solgt Jan 2022)
Kia Soul EV - 2016 (Solgt Jan 2019)
Mercedes E220 - 2004 (Solgt Okt 2023)

Elmo

Vet ikke helt når, men jeg oppdaget her om dagen at Fortum har åpnet ny hurtiglader på Shellstasjonen på Høvik, E18 retning mot Oslo.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Ole K

#37
2 nye ladestasjoner på Tingvoll.   - Vågavegen 175 ved Coop

Grønn Kontakt
Ole K - Bur i Vågå

moderator 2

#38
Fortum har ferdigstilt sine hurtigladere på den drøyt 300 kilometer lange strekningen i Nordland over en måned før Enovas tidsfrist.

De tre siste stasjonene, ved Coop Prix Korgen, Krokstrand kafé og overnatting og Coop Prix Storforshei, er klare til bruk.

Les mer på: https://elbil.no/hurtiglader-hver-femte-mil-fra-mosjoen-til-bodo/
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

Marinius95



Ladestasjon nr 2 er på vei opp på Bygland, Agder. Her har det tidligere vært 1 hurtiglader, 1 semi-hurtig og 8 Tesla superladere.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Panduck

Sitat fra: Marinius95 på søndag 24. september 2017, klokken 18:31
Ladestasjon nr 2 er på vei opp på Bygland, Agder. Her har det tidligere vært 1 hurtiglader, 1 semi-hurtig og 8 Tesla superladere.

Dette må være den merkeligste plasseringen jeg har sett... Det skal ikke mye til får noen blokkerer den ene laderen ved å lade ved den andre...

goggo

#41
Sitat fra: Panduck på mandag 25. september 2017, klokken 07:59
Sitat fra: Marinius95 på søndag 24. september 2017, klokken 18:31
Ladestasjon nr 2 er på vei opp på Bygland, Agder. Her har det tidligere vært 1 hurtiglader, 1 semi-hurtig og 8 Tesla superladere.

Dette må være den merkeligste plasseringen jeg har sett... Det skal ikke mye til får noen blokkerer den ene laderen ved å lade ved den andre...
Den nærmeste laderen i Setesdal, ved Evje, har dessverre en enda mere idiotisk layout enn denne i Bygland. Hvis den i Evje også skal utvides med en hurtiglader til, så lurer jeg på hvordan de har tenkt å gjøre det. 


mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

goggo

Jeg skal besøke gamle trakter i Oslo/Nittedal til uka, og tok en rask kikk på ladekartet for å se om det var noen gledelige ladenyheter i området.
Ser av Fortum kartet at det nå endelig har kommet en Fortum trippel hurtiglader installasjon på Lygnaseter
Eller har den kanskje vært der en stund, bare jeg som ikke har fått den med meg?

Uansett - det er en veldig bra lokasjon. Jeg savnet flere ladere på RV4 når jeg kjørte Trilling i det området.

Dog merkelig at det fremdeles ikke har kommet lader i Gran sentrum.
GK, hvor er dere? :)  Med en ladestasjon i Gran så dekker dere fint hele RV4 mellom Gjøvik og Oslo, også for trillinger om vinteren .

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

goggo

Forøvrig er det jo fantastisk med hele 34 stk 16A Type2 punkter ved Nittedal Rådhus/Kulturhus.
Disse ser ikke ut til å stå i NOBIL databasen, men de står som gratis i Fortum Charge And drive kartet.
Noen som vet om disse er tilgjengelige for "vanlige folk" :) eller om de bare er for ansatte i kommunen og kulturhuset?



mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

geear

Posta denne i superchargertråden, men gjelder her også siden bittelille Bykle kommune må ha gjort en fantastisk jobb her, og vist investeringsvilje, og fått både Fortum og Tesla i samme utbygging. Vinn-vinn! SIRDAL, se og lær!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA