Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 535 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye og kommende hurtigladere - post bilder og info her

Startet av Gordon Retriever, torsdag 06. juli 2017, klokken 00:17

« forrige - neste »

geear

Hvis det ikke har vært nevnt så er nå Tesla supercharger Forus åpnet med 12 x 250 kW ved Tvedtsenteret på Forus (mellom Sandnes og Stavanger), og den er åpen for alle merker.  :+1:

Panduck

Det har også kommet en "åpen for alle" supercharger like ved McDonalds / Esso Gardermoen. Ved Plantasjen, av alle steder. Sikkert fint for folk som skal E16 og dermed ikke passerer den som er ved Nebbenes. Men litt merkelig plassering da det ikke er noe spesielt å gjøre der annet enn å handle blomster eller se på bil hos Birger N Haug :P

Ellemelle

Dette er en klassisk "venteplass" for de som skal hente passasjerer på Gardermoen, derfor en stor fordel at man kan lade samtidig. Etter de startet med automatisk lesning av reg.nummer på Gardermoen er det nesten ingen som venter der lengre.

Counterpointer

Sitat fra: Ellemelle på søndag 02. april 2023, klokken 10:28Dette er en klassisk "venteplass" for de som skal hente passasjerer på Gardermoen, derfor en stor fordel at man kan lade samtidig. Etter de startet med automatisk lesning av reg.nummer på Gardermoen er det nesten ingen som venter der lengre.
Dette tror jeg du har helt rett i, de har jo til og med tenkt å stenge den avkjøringslomma rett før Gardermoen fordi den er blitt så full at køen strekker seg ut på motorveien....

RJK

Sitat fra: Counterpointer på søndag 02. april 2023, klokken 13:12
Sitat fra: Ellemelle på søndag 02. april 2023, klokken 10:28Dette er en klassisk "venteplass" for de som skal hente passasjerer på Gardermoen, derfor en stor fordel at man kan lade samtidig. Etter de startet med automatisk lesning av reg.nummer på Gardermoen er det nesten ingen som venter der lengre.
Dette tror jeg du har helt rett i, de har jo til og med tenkt å stenge den avkjøringslomma rett før Gardermoen fordi den er blitt så full at køen strekker seg ut på motorveien....
Klassisk tenkning fra et byråkrathode...

Denne er så populær og velbrukt at det fører til problemer på visse,dager og tider. Da må vi legge den ned/stenge den, for vi kan jo ikke ha slike problemer.

Hva med å heller bygge den ut? Eller lage et nytt og større venteområde for de som ikke er villig til å betale hundrelapper for å stå ved kortidsparkeringen når de skal plukke opp noen som de ikke vet er landet ennå?

Lenge siden jeg har brukt denne, siden jeg har alternativt ventested under 10 minutter fra flyplassen, og dermed kan kjøre når de som skal hentes, er ferdig i taxfree og passkontroll om de kommer utenlands fra.

Spør derfor om det satt opp info tavle som viser hvilke fly som er ankommet, tid til ankomst for de som ventes inn de neste 15 minuttene og hvilke som er forsinket (med tidsangivelse)? Kunne og satt opp noe toaletter og kanskje automat med kaffe og brus, som er med å finansiere plassen.

Om ikke slikt skjer, og denne blir stengt, blir det bare til at det blir kaos ved Esso/McDonalds-området. Det kan fort bli et større problem.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Panduck

Sitat fra: Ellemelle på søndag 02. april 2023, klokken 10:28Dette er en klassisk "venteplass" for de som skal hente passasjerer på Gardermoen, derfor en stor fordel at man kan lade samtidig. Etter de startet med automatisk lesning av reg.nummer på Gardermoen er det nesten ingen som venter der lengre.

Ohvel det er jo ikke verdens verste sted. Plantasjen er jo åpen hver dag, også søndag, har toalett og snacks :P

Counterpointer

Sitat fra: Panduck på mandag 03. april 2023, klokken 11:48
Sitat fra: Ellemelle på søndag 02. april 2023, klokken 10:28Dette er en klassisk "venteplass" for de som skal hente passasjerer på Gardermoen, derfor en stor fordel at man kan lade samtidig. Etter de startet med automatisk lesning av reg.nummer på Gardermoen er det nesten ingen som venter der lengre.

Ohvel det er jo ikke verdens verste sted. Plantasjen er jo åpen hver dag, også søndag, har toalett og snacks :P
De har jo et helt ekstremt godt tilbud av vegetar 😂

Electric cars in Norway


Orbit

#998
Tollerud rasteplass nordgående på E18 (ved Sande) har trafo og fundament på plass for nye ladere - ukjent operatør. De er plassert i enden av området, og kommer i tillegg til dagens parkeringsplasser. Kanskje det også er noe tilsvarende på gang i sørgående?

Plasseringen er litt uheldig dersom det er ladekø. Når en er kommet så langt frem at en ser siste ladeplass, så er det ingen mulighet til å stille seg opp for å vente (annet enn å rygge 30-40 meter tilbake til parkeringsplassene).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Vix

YX Maritim har blitt til Uno-X Maritim (E18, vest for Oslo), og har fått lynladere.
4xCCS 300kW

Pris i dag: 5,50kr/kWh

Recharge har ladere der også, men til mye høyere priser (hvis man ikke har en avtale med noen)

Du kan ikke vise dette vedlegget.

knute

Sitat fra: Orbit på mandag 17. april 2023, klokken 16:20Tollerud rasteplass nordgående på E18 (ved Sande) har trafo og fundament på plass for nye ladere - ukjent operatør.

Kople er operatør.
Det er satt opp 8x Kempower-satelitter på både norgående og sørgående side.

Nordgående er operative allerede, mens sørgående ikke er helt ferdig ("venter på service" står det i displayet).
Kommer med kortbetaling etterhvert...
 
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

knute

Kan også nevne at det graves på både nordgående og sørgående side på E18 ved Ramsum (mellom avkjøringene til Stokke og Sem). Litt vanskelig å si hva som skal settes opp enda, men blir ikke veldig overraska om det er samma greia som på Tollerud.

Bilde fra nordgående side.
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

© 2023, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA