Nye og kommende hurtigladere - post bilder og info her

Startet av Gordon Retriever, torsdag 06. juli 2017, klokken 00:17

« forrige - neste »

RJK

Sitat fra: vinterdekk på torsdag 18. januar 2024, klokken 22:29
Sitat fra: YKarlsen på torsdag 18. januar 2024, klokken 22:18
Sitat fra: vinterdekk på onsdag 29. november 2023, klokken 20:49Har kommet seks CCS 200kW og en Chademo 63kW fra Kople på Olsborg midt mellom Nordkjosbotn og Setermoen. Nå ser strekningen mellom Nordkjosbotn og Bjerkvik ikke ut som en ladeørken i kartet til Ladeklubben.

Kommet noen blå søyler på Tømmerelva også. Men ikke i drift enda da.

Ja ventet på at de på Tømmerelva skulle komme på nett, så det var noe på gang i avisa. Synlig i Kople appen nå. Det ser ut som at Kople har posisjonert seg bra i dette område.  :+1:
Dette er vel Ishavsveien? Ser de og har ladere så langt sør som Manndalen. Første Ishavsveien Ladestasjon jeg brukte på min Nord-Norge-turné...!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

vinterdekk

Sitat fra: RJK på torsdag 18. januar 2024, klokken 22:42
Sitat fra: vinterdekk på onsdag 29. november 2023, klokken 20:49Har kommet seks CCS 200kW og en Chademo 63kW fra Kople på Olsborg midt mellom Nordkjosbotn og Setermoen. Nå ser strekningen mellom Nordkjosbotn og Bjerkvik ikke ut som en ladeørken i kartet til Ladeklubben.

Ja ventet på at de på Tømmerelva skulle komme på nett, så det var noe på gang i avisa. Synlig i Kople appen nå. Det ser ut som at Kople har posisjonert seg bra i dette område.  :+1:
Dette er vel Ishavsveien? Ser de og har ladere så langt sør som Manndalen. Første Ishavsveien Ladestasjon jeg brukte på min Nord-Norge-turné...!

Jeg ladet på den nye i Olsborg i fjor, den var i alle fall med Kople-branding mener jeg. Så Kople opererer også med egne ladere i Troms i tillegg til å levere betalingsløsning til Ishavsveien. Fint å se at de satser.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

RJK

Sitat fra: vinterdekk på torsdag 18. januar 2024, klokken 22:52
Sitat fra: RJK på torsdag 18. januar 2024, klokken 22:42

Jeg ladet på den nye i Olsborg i fjor, den var i alle fall med Kople-branding mener jeg. Så Kople opererer også med egne ladere i Troms i tillegg til å levere betalingsløsning til Ishavsveien. Fint å se at de satser.
Jeg har ikke sett hvordan de Ishavsveien-laderne er merket etter at Kople ble valgt som ny betalingspartner. Noen som har bilde/bilder å dele? De har ihvertfall oppdatert de klistremerkene med pris og ladeinstruksjoner, men om de er begynt å rebrande de totalt, aner jeg ikke.

Vil jo tro Kople sikkert har gått inn på eiersiden, og at det i tilfelle bare er tidsspørsmål før Ishavsveien er borte, og alt er Kople!

Ja, er klar over at Kople har andre ladestasjoner i nord, bl.a. fikk vel de tilslaget på ladere i Nordland langs RV10 i de sørlige områdene, mens Eviny fikk de nordlige, inkludert de i Lofoten og Andøya!
Bosted Oslo

SveinJ

Sitat fra: RJK på søndag 07. januar 2024, klokken 18:50
Sitat fra: SveinJ på søndag 07. januar 2024, klokken 18:46På Uno-X ved Langebru utenfor Hokksund er det satt opp 2 nye 300kW ladere med tilsammen 4 uttak.
Fikk du sett prisen de tar der nå?

Det var 5.50 den dagen, det betalte jeg for ladingen.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue (solgt)
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

RJK

Sitat fra: SveinJ på fredag 19. januar 2024, klokken 15:14
Sitat fra: RJK på søndag 07. januar 2024, klokken 18:50
Sitat fra: SveinJ på søndag 07. januar 2024, klokken 18:46På Uno-X ved Langebru utenfor Hokksund er det satt opp 2 nye 300kW ladere med tilsammen 4 uttak.
Fikk du sett prisen de tar der nå?

Det var 5.50 den dagen, det betalte jeg for ladingen.
Takker for svar!

Da må oversikten til Elbil oppdateres, for den sier 2,50 til 4,50. Synes og de kunne vist i annen farge det som er maks/høyeste pris, for nå ser det jo ut som det er grisestor forskjell, selv om 5,50 er ett øre dyrere enn Eviny som skal ha 5,49.

https://elbil.no/dette-koster-hurtiglading/
Bosted Oslo

vinterdekk

Sitat fra: RJK på torsdag 18. januar 2024, klokken 22:58Vil jo tro Kople sikkert har gått inn på eiersiden, og at det i tilfelle bare er tidsspørsmål før Ishavsveien er borte, og alt er Kople!

Har ikke sett noen signaler på at Kople har en større rolle enn Vattenfall InCharge som Ishavsveien hadde samarbeid med tidligere. Men man vet aldri.

Sitat fra: IshavsveienI august har Ishavsveien byttet leverandør av betalingstjenester og support. Den nye leverandøren heter Kople AS og ladestasjonene er oppdatert med ny betalingsinformasjon.

https://www.ishavsveien.no/

Og litt detaljer på elbil.no..
https://elbil.no/na-er-ladeselskapet-ishavsveien-med-i-ladeklubben/

RJK

Takker for info. Dette var dog ting jeg hadde fått med meg.

Men da virker det som de Ishavsveien-laderne fremdeles er blåe, og markert med Ishavsveien.

Sendte forøvrig mail til medlem@elbil.no om det jeg skrev i innlegget over, så får vi se om det oppdateres.
Bosted Oslo

Gazer75

Ja, Ishavsveien er eigd av kraftselskapa i nord. Det lokale selskapet der stasjonen er har ansvaret for dei fysiske stasjonane og eventuelt service på dei. Kople er kun operatør og support mot kundane.
Dei er også merka med Ishavsveien. Einaste ein ser er på instruksjonen at det er eit samarbeid med Kople, og at kvart uttak har ein id som startar med KPL eller noko slikt.

Kople sine eigne stasjonar er vel gule med litt grønt?
2020 e-Golf (2023-)

RJK

Sitat fra: Gazer75 på lørdag 20. januar 2024, klokken 01:45Ja, Ishavsveien er eigd av kraftselskapa i nord. Det lokale selskapet der stasjonen er har ansvaret for dei fysiske stasjonane og eventuelt service på dei. Kople er kun operatør og support mot kundane.
Dei er også merka med Ishavsveien. Einaste ein ser er på instruksjonen at det er eit samarbeid med Kople, og at kvart uttak har ein id som startar med KPL eller noko slikt.

Kople sine eigne stasjonar er vel gule med litt grønt?
Grønne for hurtigladere, gule for lynladerne, som her fra Nannestad.

Bosted Oslo

Gazer75

Ahh ikkje tenkt over det. Kople har vel knapt hurtig-/lynlading på vestlandet. Næraste er vel ved Ljøsne i Lærdal.
Dei har ein masse AC punkt. Sikkert avtale med Vestland fylkeskommune sidan dei er ved mange vgs. Ein del hotell og kommunale bygg har også Kople.
2020 e-Golf (2023-)

knute

Fint under tak på Langebru :)

UnoX har også fått opp to stykk ladere i Sandefjord, nærmere bestemt i Tempokrysset.

Det kostet 3.50 i Hokksund og 2.50 i Sandefjord når jeg var innom de for en ukes tid siden.

MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

Stig-Arne

På Esso Sørkjos, ca 2 mil vest for Nordkjosbotn står det 4 ladere stort sett klar. Spenningssatt men ikke i drift.
Kan se ut som Ishavsveien, men manglet all merking.

vinterdekk

Sitat fra: Stig-Arne på tirsdag 23. januar 2024, klokken 20:43På Esso Sørkjos, ca 2 mil vest for Nordkjosbotn står det 4 ladere stort sett klar. Spenningssatt men ikke i drift.
Kan se ut som Ishavsveien, men manglet all merking.

Takk for deling av bilde. Dette skal være Ishavskraft-ladere som også bruker Kople. Flere kraftselskaper etablerte Ishavsveien, mens Ishavskraft er ett kraftselskap. Det er litt forvirrende.

geear

Sitat fra: knute på søndag 21. januar 2024, klokken 12:58

Fint under tak på Langebru :)

UnoX har også fått opp to stykk ladere i Sandefjord, nærmere bestemt i Tempokrysset.

Det kostet 3.50 i Hokksund og 2.50 i Sandefjord når jeg var innom de for en ukes tid siden.

Jammen godt det ikke er lov å bruke mobiltelefon med noen milliwatt ved bensinpumpene, men 300 kilowatt ikke-EX utstyr er greit.

kvakke

Vet ikke om de er nevnt, men IONITY holder på å sette opp en ny ladeplass ved sødorptunet kjøpesenter på Vinstra, 5 min kjøring fra E6. Så ikke antall ladere, men 5-6 stykker ihvertfall virket det som.

Så ikke ut til å være lenge til åpning heller.

Er ganske godt tilbud med ladere på Vinstra nå. Med Uno X og de to Tesla ladeparkene de har rett ved E6, og nå IONITY litt lenger inn. Og med bakevarer hos bakeren inne på senteret mens man lader er det et godt alternativ.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA