Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Senterbolt på Turbinhjulene til TM3?

Startet av Lokführer, onsdag 05. juli 2017, klokken 17:48

« forrige - neste »

Lokführer

Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Lokführer

#1
Eksempelbilde på senterbolt.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Lokführer

Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Lokführer

Patentbildet på disse felgene har større senterhull og ser ikke ut til å gi plass til hjulmuttere.

På de andre bildene, så ser det ut som "halve felgen" er et lokk som dekker over hjulboltene.

Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

georglu

Det er bare et lokk som dekker over hjulboltene. Du kan særlig se det på aero-felgene at det er et deksel som ligger over midten av hjulet.
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

Lokführer

Sitat fra: georglu på onsdag 05. juli 2017, klokken 21:21
Det er bare et lokk som dekker over hjulboltene. Du kan særlig se det på aero-felgene at det er et deksel som ligger over midten av hjulet.
Ja, det ser jeg også, og skrev det. Det er turbinhjulene som ser ut som de har senterbolt.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

georglu

Sitat fra: Lokführer på torsdag 06. juli 2017, klokken 06:42
Sitat fra: georglu på onsdag 05. juli 2017, klokken 21:21
Det er bare et lokk som dekker over hjulboltene. Du kan særlig se det på aero-felgene at det er et deksel som ligger over midten av hjulet.
Ja, det ser jeg også, og skrev det. Det er turbinhjulene som ser ut som de har senterbolt.

Det er samme konsept der også, men det synes ikke så godt. Jeg husker å ha sett bilder av Model 3 med de hjulene uten dekselet. Jeg vil anta det er et myndighetskrav med flere (5?) bolter av sikkerhetshensyn. Jeg husker jeg ble imponert over designet ved fremvisningen i mars i fjor, men ble litt skuffet da det ikke var ekte senterbolt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

Vesel

#8
Betyr dette at vi ikke kan bytte hjulene på M3-ene våre selv? Må man ha spesialverktøy for å montere og demontere senterbolter? Har biler med slike hjul vanlige bolter i tillegg, eller er det bare senterbolten som holder hjulet på plass?
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

sjokomelk

Sitat fra: Vesel på onsdag 26. juli 2017, klokken 13:04
Betyr dette at vi ikke kan bytte hjulene på M3-ene våre selv? Må man ha spesialverktøy for å montere og demontere senterbolter? Har biler med slike hjul vanlige bolter i tillegg, eller er det bare senterbolten som holder hjulet på plass?
Pust rolig. :laugh: Er vanlige bolter, men gjemt bak deksel som evt. ser ut som sentermutter.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Espen Hugaas Andersen

Jeg kan ikke forstå at det skulle være god nok plass til vanlige bolter bak det lille lokket. Ikke at det har særlig betydning.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen



Kan ikke helt skjønne hva man skulle kunne fjerne for å komme til bolter under.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

georglu

Mulig du fjerner hele krysset for å komme til boltene.
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: georglu på onsdag 26. juli 2017, klokken 13:25Mulig du fjerner hele krysset for å komme til boltene.
For meg ser det ut som krysset er faktisk det som er felgen. Og så har man fem paneler som kanskje kunne fjernes. *Muligens* kan de ha plassert skruene helt innerst bak panelene.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

georglu

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 26. juli 2017, klokken 13:33
Sitat fra: georglu på onsdag 26. juli 2017, klokken 13:25Mulig du fjerner hele krysset for å komme til boltene.
For meg ser det ut som krysset er faktisk det som er felgen. Og så har man fem paneler som kanskje kunne fjernes. *Muligens* kan de ha plassert skruene helt innerst bak panelene.

Ja, det er også en mulighet. Uansett får vi nok ikke vite det sikkert før vi kan se bilene live eller noen får mulighet til å ta bilde/video av dem.
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA