Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

VW Møller lurer kundene med urealistiske leveringstider

Startet av NyGolf, onsdag 05. juli 2017, klokken 13:52

« forrige - neste »

NyGolf

Hei. Er det flere som sliter med leveringstidene til Møller??
Jeg bestilte nye e-Golf i januar/februar. Da ble levering antatt juni. Så hørte jeg ikke noe før i mai. Da kom ble levering fastsatt i slutten av juli. Så kommer ny beskjed om levering i slutten av august eller september.
Et stort konsern som VW kan selvfølgelig ikke ha slikt rot i planleggingen/produksjonen, så da er det vel bare selgere som lurer oss kunder?
Min første el-bil og allerede skuffet før levering..

Ecinnaj

Samme greia hær.
Bestilte i februar me produke 25/26 og levering i juli/ starten av august.
Fått oppdatering om produksjon uke 28 og levering september.

Men har hørt noe om at biler holdes til uke 30 nå så da blir det nokk enda mer forsinkelser vil jeg tro

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk


Trond.m

Hvis bilen melded ut av fabrikken i uke 30, så vil du nok få bil i slutten av august. Men det er jo likevel altfor lang leveringstid. Jeg venter på en bil med produksjon uke 30, og håper fortsatt på sen august levering.

Oddaa

Du får kansellere og bestille Ampera-e eller Ioniq i stedet da...

(Poenget mitt er at det ikke er kun VW som sliter med leveringstiden.)


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Striker

Jeg bestilte/skrev kontrakt 22 des. 2016,og ennå ikke fått noe bil. Forhåndsreserverte også den nye e-golfen 2 nov. for liksom være blant de første som skulle få den nye e-golfen.Estimert levering for de som forhåndsreserverte var apr/mai. Dengang valgte jeg interiøret shetlands beige som var tilgjenglig da. I februar får jeg vite at alle biler med det interiøret ble utsatt til uke 22 for produksjon,og med levering i slutten av juni.
Fikk mail av selger at bilen var produksjonsbekreftet i uke 22,men dette stemmer heller ikke. Fikk vite i forrige uke av den ble produsert i uke 24. Nå står den i Mosel,og har gjort det siden uke 24. Nå sier det at den er plukket ut for utvidet kvalitestkontroll. Da lurer jeg på et par ting: hva er utvidet kvalitetskontroll,og hvor lang tid tar det? Har også hørt at de bilene som er plukket ut for dette ikke vil bli frislippt før uke 30. Så tar det vel litt tid for transport,klargjøring osv. Da begynner jeg og nærme meg midt/sluten av august. Det skulle bli ca. 8 mnd fra da jeg skrev kontrakt det.

stromifokus

#5
Min Møllerforhandler har opplyst at det er minst 500 biler som er tatt ut til utvidet kvalitetskontroll.

Disse vil bli levert fra Mosel fra uke 30 i tilfeldig rekkefølge.

Dette dreier seg om Dresden-bilene.

Min erfaring er at det tar minst 4-6 uker å få de levert fra tysk fabrikk når alt går greit.

Her tror jeg flere bør snakke med Møller om å få kompensasjon for ventetiden 8)

Striker

Da har jeg fått vite at det som kalles utvidet kvalitetskontroll faktisk er mangel på batterier,eller deler til dette.
Leverandør av batterier til Vw sliter med å levere.
Synes det er litt rart at de kaller det for kvalitetskontroll når det egentlig er helt essensielle mangler.

Trond.m

Ja det er merkelig. Men min bil med produksjon uke 24 stod med status ferdig sammensatt da den ble holdt tilbake for utvidet kvalitetskontroll. Det samsvarer ikke helt med at det manglet deler til batteriet. Uansett tror jeg ikke noe på at dette bare er en rutinesjekk, men at de har oppdaget feil eller mangler på bilene.

stromifokus


Trond.m

Sitat fra: Ecinnaj på onsdag 05. juli 2017, klokken 23:35
Samme greia hær.
Bestilte i februar me produke 25/26 og levering i juli/ starten av august.
Fått oppdatering om produksjon uke 28 og levering september.

Men har hørt noe om at biler holdes til uke 30 nå så da blir det nokk enda mer forsinkelser vil jeg tro

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk
Har dere hørt noe mer om forventet levering ? Denne såkalte "utvidet kvalitetskontroll" skulle vel være utført nå...eller blir det ytterligere forsinkelser ? Hvis de begynner med biler produsert i uke 24 så tar det kanskje litt tid før alle bilene fram til uke 30 er "kontrollert" ?

Hyperstress

Min står visst i Bremerhaven og er på vei. Så burde leveres om en uke eller to.
(Bestilte i januar.)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Trond.m

Sitat fra: Hyperstress på lørdag 05. august 2017, klokken 08:32
Min står visst i Bremerhaven og er på vei. Så burde leveres om en uke eller to.
(Bestilte i januar.)
Vet du hvilken uke den var produsert og om den kommer fra den nye fabrikken i Dresden ?

Hyperstress

Første info var produksjon U23, men lurer på om det endte på U26. Ble ikke produsert i Dresden.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

T.DOC

Sitat fra: TM på lørdag 05. august 2017, klokken 08:24
Sitat fra: Ecinnaj på onsdag 05. juli 2017, klokken 23:35
Samme greia hær.
Bestilte i februar me produke 25/26 og levering i juli/ starten av august.
Fått oppdatering om produksjon uke 28 og levering september.

Men har hørt noe om at biler holdes til uke 30 nå så da blir det nokk enda mer forsinkelser vil jeg tro

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk
Har dere hørt noe mer om forventet levering ? Denne såkalte "utvidet kvalitetskontroll" skulle vel være utført nå...eller blir det ytterligere forsinkelser ? Hvis de begynner med biler produsert i uke 24 så tar det kanskje litt tid før alle bilene fram til uke 30 er "kontrollert" ?

Min ble produsert i uke 26 i Dresden og ankom Bremerhaven torsdag kveld. Selger estimerer forsiktig levering innen 2 uker.

T.DOC

Bestilte forøvrig bilen 27.Januar, så har tatt sin tid..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA