Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Realistisk rekkevidde x75d?

Startet av olabt, onsdag 05. juli 2017, klokken 09:59

« forrige - neste »

cstromme

Kjørte tur/retur Ålesund-Trondheim i februar i kjempekulde og med et forferdelig vær. Bilen var fullastet med mange hundre kilo med IKEA-møbler.

Ladet til rundt 90% på Dombås, kjørte så til Åndalsnes hvor jeg ble stoppet fordi veien var stengt, og måtte kjøre om Åfarnes. Stod da mye tid på 2 fergekaier med varme på i bilen. Kom da hjem med 5-6% på batteriet, etter en strekning på ~25 mil. Riktignok litt nedoverbakke fra Dombås, men tror det fort forsvant i ekstra varme, snøføyke og venting på ferger.
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

olavxxx

Sitat fra: cstromme på torsdag 06. juli 2017, klokken 10:17
Kjørte tur/retur Ålesund-Trondheim i februar i kjempekulde og med et forferdelig vær. Bilen var fullastet med mange hundre kilo med IKEA-møbler.

Ladet til rundt 90% på Dombås, kjørte så til Åndalsnes hvor jeg ble stoppet fordi veien var stengt, og måtte kjøre om Åfarnes. Stod da mye tid på 2 fergekaier med varme på i bilen. Kom da hjem med 5-6% på batteriet, etter en strekning på ~25 mil. Riktignok litt nedoverbakke fra Dombås, men tror det fort forsvant i ekstra varme, snøføyke og venting på ferger.
Det høres ikke ille ut. Setevarmere er lurt å bruke ved venting, bruker mye mindre strøm enn ac.

Vet noen om man tjener mye rekkevidde ved å bruke 19" vinterhjul vs 20"? (Piggfritt).

cstromme

Kjørte forøvrig med 20" piggfritt (Hakka 2).
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

olavxxx

Rekkevidden er "helt perfekt" for min del, kommer til å kjøre litt "langtur" t/r Nordfjordeid og da er det jo både Sandane og den nyåpnede lavik SC som kan brukes :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA