Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

SOLGT Think 2001 mod selges til vrakpant eller bud! Må hentes i Sandnes.

Startet av ciscostene, tirsdag 04. juli 2017, klokken 14:04

« forrige - neste »

ciscostene

Har en svart Think (classic) 2001 modell kjørt 50 000 til salgs ( EL10500 )

Jeg kjøpte bilen i 2014 og da var bilen i god stand, fulgt opp med vannservice, men begrenset rekkevidde på batteriet kanskje 40 km mild vinterstid? Kjørte bilen daglig tur retur jobb (12 km hver vei vinteren) og da jeg en morgen skulle få vekk snø som var på frontruten så tror jeg sikringen røk ettersom vindusviskeren stoppet ganske fort pga snømengden. Har ikke kjørt bilen etter dette (startet å bruke bensinbilen igjen) og den har stått i ro i over 2 år nå (jeg har bodd i utlandet siste 2 årene).

Bilen har think ev monitor, dieselvarmer og det følger med vinterdekk på felg som nesten ikke er brukt. Bilen ser veldig bra ut, både inni og utenpå men trenger en vask :) Den har et flatt 12 volts batteri og må hentes, men jeg har et ekstra nytt batteri fra biltema, men litt usikker på om jeg tør å sette det inn for å lade den og sjekke om det er liv i den etter så lang tid).

Står i Sandnes (Stavanger).

Er fritatt for omregistreringsavgift.

Selges billig/ gi bud!
Lykkelig eier av en i-Miev 2013 mod

elektrolux

Høres ut som en perle av en bil som aveteres i Tyskland for langt over 100 000 kr.

I Norge er det ingen som ser verdien av disse enda, kanskje mye grunnet vegvesenet sitt skriv om at det er forbudt å bytte batterikjemi til noe mer moderne.

Hva med å la oss sette bilen i stand for deg? Koster gjerne 20-30 000 kr, men da beholder du en classic på veien.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

ciscostene

Takk for svar electrolux, men blir nok ikke aktuelt å bruke noe penger på denne bilen, har brukt pengene mine på en 2013 modell i miev istedet så nå er pengekassa tom :) Blir nok sannsynligvis knoksen på denne, får vertfall 3 tusen der :) muligens jeg prøver å legge den ut på finn, men tviler på at jeg får noe respons på bilen.

Av nysgjerrighet, hva er det (røffly) som må gjøres med bilen, siden det koster 20-30 tusen for å få den i stand?

Glemte å si at det også følger med robometer utenom det andre som følger med (ev monitor, dieselvarmer og nesten ubrukte vinterdekk).
Lykkelig eier av en i-Miev 2013 mod

elektrolux

Du får vrakpant utbetalt direkte fra oss også, og slipper levering.

Vi demonterer da delene som har verdi på nærmere 100 000 og selger videre til Tyskland

Etter ca 15 år trenger disse bilene RoboMeter som du allerede har, og bytte av defekte blokker. Siden du har RoboMeter har du oversikt over batteriets kapasitet. Enten har du ignorert alarm og kjørt i stykker mer blokker enn nødvendig, eller fått en annen feil. En reparasjon på en bil med RoboMeter koster sjeldent over 10 000 kr, gjerne kun 3000 kr. !000 for batterikasse ned/opp, og 2000 kr for innbytte blokk.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

ciscostene

Tror du jeg kan lade opp batteriet igjen etter 2 år og kjøre den? Eller bør den bli tauet bort til dere hvis jeg skal få den fikset? Vurderer litt å få den i stand og selge den om det ikke koster for mye. (Robometeren pep kun når batteriet var nærmere tomt). Jeg tenker at hvis jeg får denne i ok stand, så får jeg kanskje 10 tusen+, må bare tenke litt på regnestykket her hva som lønner seg. Spørsmålstegnet er vel batteripakken hvordan denne er etter 2 år med utladet batteri..
Lykkelig eier av en i-Miev 2013 mod

Elmo

Sitat fra: oeyvind17@hotmail.com på søndag 16. juli 2017, klokken 14:36
Spørsmålstegnet er vel batteripakken hvordan denne er etter 2 år med utladet batteri..
NiCd batteriene har bare godt av å stå utladet, men spørsmålet er om de har vært nok utladet for de har ikke godt av å stå lenge oppladet.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

elektrolux

Ikke et problem på Think.

BMS støtter hele tiden opp 12V bly, og dermed lades NiCd sakte og sikkert ut.

Du kan bytte 12V batteriet, og selge bilen med rekondisjonert framdriftsbatteri.  ;)

Ville ikke solgt den for under 40 000 kr.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

ciscostene

Tusen takk for god hjelp, har allerede et nytt 12 volts batteri liggende, skal forsøke å lade den på onsdag, dette kan bli spennende.., to be continued....
Lykkelig eier av en i-Miev 2013 mod

elektrolux

#8
Dersom framdriftsbatteriet er under 85V vil du trenge en slik for å starte ladeprosessen:

https://leieting.no/nb/listings/135432-starthjelp-slash-lader-elbil
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

ciscostene

Tipper jeg trenger en slik! Jeg tar kontakt med deg hvis jeg trenger den.
Lykkelig eier av en i-Miev 2013 mod

Navl1

Hvordan gikk det med lading egentlig?
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

ciscostene

Har skrudd opp panseret idag (for et makkverk! :p ) og koblet til nytt 12 volts batteri fra biltema og satt i ladekabelen for å lade. Ladelyset blinker gult, så muligens den lader, muligens ikke, skal bort til bilen igjen snart og sjekke om det er komt strøm på den :)

Jeg vridde rundt nøkkelen og da kom nødblinken på automatisk (kunne ikke skru den av) og "system fault service required" samt "maintenance charge required" kom opp i displayet

Men som sagt, skal snart bort og se til bilen om den fungerer med litt lading.
Lykkelig eier av en i-Miev 2013 mod

ciscostene

Ladet den fra morning til ettermiddag, var og koblet av strømmen og vridde rundt tenningen, viser enda tomt for strøm og nødblink kommer på :/ ser ut som jeg må låne din kicklader elektrolux, evt selge den slik den står :/
Lykkelig eier av en i-Miev 2013 mod

elektrolux

Stengte du serviceluken mens du ladet?
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

ciscostene

serviceluke? er det "panseret" ? Var det derfor nødblinken kom på kanskje? og at den ikke ladet?
Lykkelig eier av en i-Miev 2013 mod

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA