Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Trenger råd angående mulig Tesla kjøp

Startet av gamer73, tirsdag 04. juli 2017, klokken 11:57

« forrige - neste »

Kramzz

Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

Spinner

Sitat fra: bullfinch på tirsdag 04. juli 2017, klokken 13:17
Det som er helt sikkert er at ingen snur seg etter en tesla. MB s-klasse samme hvilket år gjør det.
Er fortsatt en og annen som snur seg etter Tesla'en min, så utsagnet ditt er helt sikkert uriktig :)
Var selvfølgelig mye mer i 2013.

Uansett, vil man (av en eller annen grunn) ha en bil folk snur seg etter kjøper man hverken en Tesla eller en S-klasse. Jeg har hatt en bil som tiltrakk seg ekstremt mye oppmerksomhet (som ikke var grunnen til at jeg kjøpte den), og det blir fort veldig slitsomt.
Folk kjører som tullinger rundt deg i trafikken for å ta bilder etc, og det står minst 5-10 stk rundt bilen hver gang du kommer til den klare til avhør. De åpner gjerne med spørsmål som "hvor mye tjener du",  "hvor mye koster den" eller "hva jobber du med" ???

Gordon Retriever

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 04. juli 2017, klokken 16:27
Sitat fra: eKramer på tirsdag 04. juli 2017, klokken 16:05
Kanskje M3 er en bil som passer bedre for deg?, dersom du ikke har dårlig tid
Må ikke si M3 til en erklært BMW fyr

Tesla:  M3, for deg som har god tid.
BMW:  M3, for deg som har dårlig tid.

gamer73

#33
Nå leste jeg nettopp at BMW skal komme med en helelektrisk 3-serie! Så foreløpig er alle Tesla-kjøp planer lagt på is i påvente av mer info om 3-serien som jeg selvsagt aller helst vil ha. Og jeg skal selvsagt ha sedan!

Men tusen takk til dere som har hjulpet meg i denne tankeprosessen. Nå vet jeg mye mer om Telsa's Pro's & cons :)

Kramzz

Har man tid til å vente, har man masse byheter i vente☺. Håper du finner rette bilen for deg
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

Teslanewbie

#35
Historisk har tesla alltid innført store forandringer på bilene til høsten . Så funderer du på ny bil bør du bestille nå og utsette levering til Jan eller Mars hvis du ønsker en bil produsert 2018

Awd,Ap1 og AP2 kom til høsten
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA