Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Otovo-anlegg og produksjonslogging

Startet av zbk, lørdag 24. juni 2017, klokken 15:45

« forrige - neste »

ravn

Fikk oppdatering fra Otovo før helgen, uten at det var særlig nytt å melde:

Sitatalt er korrekt registrert nå, men Lyse sliter med sine systemer. Jeg snakket med Jarle Stava der i dag, og han lovte å komme tilbake til meg og oppdatere oss på status. Jeg vil tippe at det tar et par uker til.

Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

zbk

Jeg har endelig fått plusskunde-papirer å signere på fra Lyse (som jeg ikke visste jeg skulle få). Disse var feil utfylt (siden jeg skifta annleggsstørrelse underveis i prosessen, tror jeg) og ble sendt til Otovo for kommentarer om hva som må oppdateres på fredag. Får ringe og purre igjen i dag. For noe surr...
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

ravn

Ahh. Jeg signerte mine 06. juni. Men det har tydeligvis ikke fått fart på prosessen.

Som sagt så var det mye greiere før jeg fikk "smartmåler":
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

zbk

Lyse sendte visstnok avtalen for to måneder siden (de har signert den 11.aug), men den ble sendt til en ikke-eksisterende epost. Det har altså tatt ytterligere to måneder med mas fra min side før noen oppdaget at plusskundeavtalen aldri hadde kommet fram til meg (siden jeg ikke visste om den så etterlyste jeg ikke den spesifikt).

Nå er den signert og returnert, så får vi se om det skjer noe mer på denne sida av nyttår. Er bare måtelig optimist angående det.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Burger

#34
Regne ut hvor mye anlegget kunne teoretisk produsert og få en jurist til å skrive brev og kreve å få teoretisk maks fra anlegget som beregningsgrunnlag siden de ikke kan motbevise det.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

ravn

#35
Ja tiden går og status er mye det samme gitt.
Fremdeles ingen automatisk avlesning av verken produksjon eller forbruk...

Noen som har hørt noe nytt fra Lyse?
AMS målere er jo veldig hipt i nyhetene om dagen, kanskje vi må gå den veien for å få noe svar fra Lyse?
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

zbk

Hos meg venter de nå visstnok bare på en bekreftelse på oppstartsdato, men jeg har ikke fått bekrefta fra Lyse om det faktisk er Otovo som det henger på nå.

Informasjonsflyten er ikke-eksisterende fra alle parter så alt må mases på og etter noen måneder er man litt lei og ikke på ballen hele tida.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Karolyta


Er det flere som bestilte da det var tillvalg med batteriklart system før oktober 2016 og fikk mail at vi ville få en av de beste inverterne på markedet solar edge og at vi således kunne se forbruket på vert panel men fikk innstalert inverter fra invt og den har ikke mulighet til å se vært panel ble skuffet her kostet jo 14000 extra:(

ravn

Ser på både lyse.no og lysenett.no under forbruk så vises siste avlesning 01.09 (manuelt avlest) selv om jeg har manuelt avlest hver måned (siden elektronisk ikke virker).

Nå er det jo ikke kjempeproduksjon for tiden, men ser ut som at de i tillegg til å ikke sende produksjonstall fra seg, bruker estimater på forbruk fra før jeg fikk solceller.

10 nye poeng til Lyse


Sitat fra: zbk på mandag 13. november 2017, klokken 14:46
Hos meg venter de nå visstnok bare på en bekreftelse på oppstartsdato, men jeg har ikke fått bekrefta fra Lyse om det faktisk er Otovo som det henger på nå.

Informasjonsflyten er ikke-eksisterende fra alle parter så alt må mases på og etter noen måneder er man litt lei og ikke på ballen hele tida.
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

zbk

Nå skal visstnok alt være registrert hos meg og jeg ser kolonne for forbruk hos Otovo. Nå viser det seg dog at siste automatiske avlesning var 11.august, så måleren min er tydeligvis på bærtur.

Møkkaopplegg! Skal se hele halvåret med overskuddsproduksjon er gått til #@&!
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

ravn

Sitat fra: P85TMS på torsdag 14. desember 2017, klokken 19:56
Jeg klaget Lyse inn for NVE og vil anbefale andre å gjøre det samme.

Les også denne:
http://ow.ly/aIDz30helw8

Interresant. Hvordan utformet du klagen?


Ellers har jeg fått to tilbakemeldinger fra Lyse (etter mye masing).

Første fra min saksbehandler:
SitatHei igjen!
Beklager så mye, men siden jeg ikke jobber med selve måleren kan jeg ikke gjøre annet enn å videresende og vente på svar. Da blir det litt tomrom uten svar.
Tilbakemeldingen jeg har fått er at dette er noe de jobber med, og at det skal være på plass til 15 desember.
Det er den beskjeden jeg har fått til nå, beklager at det har tatt så lang tid.

Mvh Petter

Andre fra kundeservice
SitatHei,

Takk for henvendelsen.

Jeg har nå fått svar fra avdelingen som jobber med Pluss kunder og gruppen som jobber med måledata jobber for fullt for å få dette på plass. De forventer at det skal være på plass i slutten av desember.

Ha en fin dag
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

ravn

HEKKAN som vi sier på disse kanter.

Nå har jeg fått produksjonsdata på lyses mine sider.
Ser at de første månedene har de kun hatt en total som de har fordelt likt utover dagene, men siste månedene viser tilsynelatene korrekt.

Ingenting hos otovo enda, men hakket nærmere mål.
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

zbk

Jeg ser #¤% meg ikke engang nedlasting av strømforbruk på mine sider lenger. Hvordan presenteres informasjonen på lysenett sine sider?
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

ravn

Sitat fra: zbk på onsdag 20. desember 2017, klokken 12:29
Jeg ser #¤% meg ikke engang nedlasting av strømforbruk på mine sider lenger. Hvordan presenteres informasjonen på lysenett sine sider?

Virker ikke på "lysenett.no", bare på lyse.no Der er det også kun grafer som viser.

Tok ett skjermbilde som vedlegg

Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

zbk

Jeg er ikke strømkunde hos Lyse, men hos Otovo, så jeg får ikke logget på lyse.no i det hele tatt.  :-1:  Møkkamonopolister.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA