Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

X75d sommer og vinter rekkevidde

Startet av midt i landet, torsdag 22. juni 2017, klokken 21:16

« forrige - neste »

midt i landet

hei
nå er det vel noen som har testet x75 både sommer og vinter med normal kjøring,hva ligger dere på i forbruk?vurderer x75 men skeptisk på rekkevidden som sagt:)mulig med 25 mil på vinter?
hva er forbruk med henger.
takker for innspill

Kilroy

Jeg vil si at 25 mil på vinter er mulig uansett temperatur og stigning, så lenge man holder seg til fartsgrensene. På sommer er det i hvert fall 30 mil, men ligger man over 100 km/t så øker forbruket mer enn med Model S. Forbruk med henger avhenger av størrelsen på hengeren(høyden), det er luftmotstanden som teller mest, ikke så mye vekt. Jeg har kjørt henger med snitt på 248 Wh/km ved snitthastighet i underkant av 80 og ca 600 KG last. Har også sett de som har hatt forbruk på 400 Wh/km med stor og tung henger, så det vil variere. Dekk har også endel å si for rekkevidde, så det er viktig faktor hvis en er i faresone i forhold til rekkevidde.
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

midt i landet

Det høres jo  bra ut,ser du har hvite seter,samme som jeg har på den jeg reserverte:)fornøyd med dem?lett å holde ren?
ser du har hatt den siden september,hva har du i snitt på forbruk siden ny da?

Kilroy

Veldig fornøyd med setene, utrolig lett å holde rene, alt er lett å fjerne, og gode å sitte i. Jeg har snitt på 248, jeg kjører veldig mye småkjøring daglig og lange turer til hytta i helgene, så derfor blir snittet ganske høyt.
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

jkirkebo

Sitat fra: midt i landet på torsdag 22. juni 2017, klokken 21:16
hei
nå er det vel noen som har testet x75 både sommer og vinter med normal kjøring,hva ligger dere på i forbruk?vurderer x75 men skeptisk på rekkevidden som sagt:)mulig med 25 mil på vinter?
hva er forbruk med henger.
takker for innspill

Null problem med 25 mil vinterstid.
Jeg kjørte over 30 mil med 2 tonn henger i går, en pakke materialer + div. annet oppå. Fikk en rekkevidde på 21-22 mil med den bak. Godt fornøyd med det :)
Har dog vært nede i 16-17 mils rekkevidde med vesentlig lettere henger, men da med høyere luftmotstand pga. en 2m høy tank bakpå.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

midt i landet

høres veldig bra ut:)da er jeg ikke så skeptisk mere..noen som har 22 toms hjul på x da?drar vel ned litt på forbruk da meen

bertin

Jeg har 22" på min X60D. 

Kjørte Oslo-Bergen med 173Wh/km i snitt forrige helg. Kjørte over Hemsedal og ladet på Gol og i Aurland. På returen ble det Hardangervidda. Ladet fullt i Eidfjord og hadde kommet til Oslo uten å lade på Gol men ladet 10-15 min, alltid greit å ha litt ekstra i banken. Snittet på returen ble 204Wh/km. Litt høyerer hastighet og første halvdel av turen med regn og våt veibane.

Med nærmere 60kWh tilgjengelig bør det være mulig å klare 35 mil selv med 22" på norske landeveier.

geear

Husk at den kun har lov å trekke 1500-noe kilo med 22", hvor merkelig det enn høres ut. 2250kg med 20".

midt i landet

tru om det går 4 stk 20 tommere med dekk i bagasjen?noen som har testet?

o.b.lix

Går om du plasserer noen i baksetet, evt legger ned baksetet på 5-seter.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA