Testa dette i går uten hell. Ampera-e nekta helt å lade fra Tesla UMC. Brukte Schuko-adapteret.
Noen som aner hva Tesla gjør som er så ustandard?
De har litt egen kommunikasjon mot bilen. Grunnen til det er at UMC tillater 32A 1-fase lading, men kun når bilen trekker dette jevnt over de 3 delladerne, med 10,67A per faseleder. Det er kun N-leder i UMC-kabelen som er dimensjonert for 32A.
Om biler med 1-fase 32A lader kunne brukt UMC til å lade ville de trukket 32A på kun en faseleder, da ville L1 blitt overbelastet og kabelen gått varm/smeltet.
Det er mulig UMC virker på flere biler om man bruker det røde adapteret istedenfor det blå, evt. schuko-adapteret. Det er jeg usikker på.
Når det gjelder veggladerne (TWC) skal de fungere på alle biler om dip-switch 2 er satt korrekt. Står den i Legacy-mode skal alle kunne lade. Står den ikke i Legacy-mode fungerer den bare på Tesla (og MB B250 vil jeg tro siden den har Tesla-lader og også kan bruke UMC).