Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Plassering av bombrikke

Startet av anki, mandag 19. juni 2017, klokken 09:35

« forrige - neste »

anki

Hei.
Dette er min første bil og jeg lurer litt på hvor jeg skal/bør plassere bombrikken.
Det står at en må passe på å ikke sette den foran noen sensorer.
Men er alle sensorene i Opel Ampera e inne i den svarte boksen?
Noen som vil ta bilde av sin plassering av bombrikken?

timingbeltkiller

#1
Sett brikka bak  solskjermen på førersiden og parkuret nederst på frontskiva på passasjersiden helt til høyre.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

kammiz

med mindre du setter brikka utenpå vinduet, så skal det godt gjøres å plassere den på en måte som skaper problemer, hverken med registrering av passering eller sensorer. Sett den der du synes det ser penest ut. :) på biler som har skraverte felter rundt speil, så er det på det skraverte feltet du SKAL sette brikka, fordi det der ikke er uv-filter eller lignende i rute, som kan blokkere signal.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Como

Muligens en sensor på baksiden av speilet. På venstre side av speilfeste. Kjente kun med fingrene, så jeg er ikke sikker. Tror det er denne Opel henviser til når de skriver at en "må passe på å ikke sette noe foran noen sensorer".
2022 Skoda Enyaq 80x
2017 Ampera-e

Counterpointer

Sitat fra: Como på mandag 19. juni 2017, klokken 13:32
Muligens en sensor på baksiden av speilet. På venstre side av speilfeste. Kjente kun med fingrene, så jeg er ikke sikker. Tror det er denne Opel henviser til når de skriver at en "må passe på å ikke sette noe foran noen sensorer".
Ups....... jeg har satt min på baksiden av speilet, men på høyre side. Regner med det går bra....

Zuexi

Noen setter de på undersiden av panseret også, så slipper man ha brikka i ruta. Har ikke testet på Ae enda da.

bno

#6
Langt fremme foran radiatoren innteipa er nok et bra sted. Litt vanskelig tilkomst der dog lite metall rundt der. Men kanskje det går greit gjennom panseret som nevnt over her. Foreløpig har jeg festet den med litt dobbeltsidig tape på venstre side i hanskerommet og det funker veldig bra.

jche

Jeg har satt min bakpå midtspeilet, på høyre side.

anki

Sitat fra: bno på mandag 19. juni 2017, klokken 19:44
Langt fremme foran radiatoren innteipa er nok et bra sted. Litt vanskelig tilkomst der dog lite metall rundt der. Men kanskje det går greit gjennom panseret som nevnt over her. Foreløpig har jeg festet den med litt dobbeltsidig tape på venstre side i hanskerommet og det funker veldig bra.
Inne i hanskerommet?
Har du bilde?

bno

#9
Her er bilder. Alternativ kan også være å lime dette på baksiden av hanskerommet. (Det skal jeg sjekke ut) ref. youtube:

https://www.youtube.com/watch?v=9hMJp7RqhUM

anki

Når jeg passerer bom så lyser det ikke noe.
Har lagt bombrikken i hanskerommet, men er usikker på om det funker for meg eller om brikken rett og slett er glemt å bli registrert.
Lyser det grønt når dere passerer?

3irikur

Sitat fra: anki på torsdag 22. juni 2017, klokken 15:10
Når jeg passerer bom så lyser det ikke noe.
Har lagt bombrikken i hanskerommet, men er usikker på om det funker for meg eller om brikken rett og slett er glemt å bli registrert.
Lyser det grønt når dere passerer?
Jepp, lyser når jeg passerer!
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

Counterpointer

Det skal komme grønt kryss når du passerer, hvis ikke risikerer en økte utgifter til manuell kontroll hos bomselskapet. En får ikke ekstraavgift hvis papirene er i orden, men det kan svi  hvis en ikke har det.

Synes faktisk at når vi har gratis passering, bør vi gjøre det vi kan for å hjelpe til

bno


Radar70

Har forsøkt å la brikken ligge i hanskerommet, inget grønt lys ved passering. Når jeg holder brikken oppe ved speil får jeg grønt lys. Så da blir det vel å feste brikken på høyre side av speilet!
Opel Ampera-e Quantum Grey med alt utstyr - Bestilt 28/9-16 - Levert 16/6-17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA