Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Klimaanlegget i Ampera-e

Startet av Trond.m, mandag 19. juni 2017, klokken 07:12

« forrige - neste »

Trond.m

Jeg forstår meg ikke helt på klimaanlegget i bilen. Synes det ofte blir kald trekk i bilen når den står på auto, selv med temperaturen innstilt på 22 grader og en utetemperatur på rundt 15 grader. Merker at jeg stadig må justere opp til 23 grader og justere ned vifter eller endre fordelingen av luftstrømmen for å unngå sjenerende trekk. Da blir det som oftest altfor varmt, og det merkelige er at også 22 grader blir veldig varmt noen ganger. Denne uforutsigbarheten gjør at det blir like mye styr med dette anlegget som med gamle manuelle AC anlegg uten termostat. Er det noen som har gode tips å komme med ?

Arha

Har samme erfaring som deg.  Får håpe det er mulig å forbedre dette ved en oppdatering.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

kammiz

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Trond.m

Da er det vel fare for at GM definerer det som "works as designed"  ???

Como

2022 Skoda Enyaq 80x
2017 Ampera-e

Counterpointer

Lurer på hva status på oppdateringer blir?

Klima er en klar kandidat!

bno

Entertainment systemet må da bli en klar nr. 2. 

Counterpointer

Speil som svinger inn ved låsing nr. 3.

pilt

Sitat fra: knut.aulie på mandag 19. juni 2017, klokken 20:40
Speil som svinger inn ved låsing nr. 3.
Hvorfor der det så viktig? Jeg har aldri hatt det på noen bil før og har heller aldri fått dem ødelagt. De få gangene jeg har felt dem inn er på ferger. Skal jeg kjøre med en med Ae, så er det reneste luksusen å bare trykke på en knapp i stedet for å fysisk dytte dem inn. Så dette er ingen kandidat for meg. Da vil jeg heller at ladekabelen løses ut når bilen låses opp, for det er så "pes" å ta nøkkelen ut av lomma (evt finne ut hvilken lomme den ligger i).  ::)
Oslo
🤍 P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014 til feb 2019
❤ Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019 til 2022
💙 Tesla model Y - juni 2023

Counterpointer

Sitat fra: pilt på mandag 19. juni 2017, klokken 23:28
Sitat fra: knut.aulie på mandag 19. juni 2017, klokken 20:40
Speil som svinger inn ved låsing nr. 3.
Hvorfor der det så viktig? Jeg har aldri hatt det på noen bil før og har heller aldri fått dem ødelagt. De få gangene jeg har felt dem inn er på ferger. Skal jeg kjøre med en med Ae, så er det reneste luksusen å bare trykke på en knapp i stedet for å fysisk dytte dem inn. Så dette er ingen kandidat for meg. Da vil jeg heller at ladekabelen løses ut når bilen låses opp, for det er så "pes" å ta nøkkelen ut av lomma (evt finne ut hvilken lomme den ligger i).  ::)
Dette er en ting jeg virkelig savner. Utrolig greit å ha en visuell bekreftelse på at bilen er låst og også greit på parkeringsplasser at de er innfelt .

Men kan være den første til å innrømme at det er et ilandsproblem

pilt

Sitat fra: knut.aulieMen kan være den første til å innrømme at det er et ilandsproblem
Og det er liksom ikke latskapen med nøkkelen i lomma...

Men jeg ser den med at de er inne om bilen er låst, for jeg har flere enn én gang måttet kjenne på døra om jeg husket å låse eller ei.
Oslo
🤍 P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014 til feb 2019
❤ Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019 til 2022
💙 Tesla model Y - juni 2023

bno

#11
Det med speil (trur eg) er en enkel sak å få gjort via Opel fiagnose. Jeg skal ta det opp med forhsndler torsdag

Gnilre

Jeg har meldt til min forhandler at klimaanlegget gir for kald luft på 22 og for varm på 23. Håper dere alle sammen gjør det, så skjønner vel Opel Norge at de må ta affære vedrørende dette.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

LarsAa

Hva med mulighet for å stille inn timer på klimaanlegg/forvarming? Man kan slå på i app og på knappene på nøkkelen, men har ikke funnet noe sted hvor man kan slå på dette til et angitt tidspunkt. Noen som har noe info om det?

Greit nok nå på sommeren, men skulle gjerne hatt dette hver morgen til vinteren - varm bil ved avreise kl 0700. Blir jo håpløst hvis man må huske å slå dette på hver morgen i appen!?

Counterpointer

Sitat fra: bno på tirsdag 20. juni 2017, klokken 00:37
Det med speil (trur eg) er en enkel sak å få gjort via Opel fiagnose. Jeg skal ta det opp med forhsndler torsdag
Finner du en enkel fiks på det er du min nye beste venn

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA