Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Problem eller bare jeg som ikke har lest godt nok i manualen?

Startet av zbk, torsdag 25. mai 2017, klokken 12:56

« forrige - neste »

bno


Tom E.

Sitat fra: TM på torsdag 15. juni 2017, klokken 19:15
Sitat fra: Tom E. på torsdag 15. juni 2017, klokken 18:59
Jeg har prøvd alt. Får ikke slått på lyden dere skriver om. Ingen lyd på min bil. Har nesten kjørt ned 4 personer på 2 uker. Bilen er tysst som graven. Til og med i 120 hører jeg ingenting. Kun antydning til vindstøy fra speilene.
Det er vanlig at fotgjengervarselet slår seg av automatisk over en viss hastighet. Det pleier å være rundt 40 km/t. Grunnen er at dekkstøyen da er så høy at det ikke er noe poeng å lage mer støy. Hvis du allerede nesten har kjørt ned 4 personer vil jeg anbefale å endre adferd i trafikken eller oppsøke optiker  :)

Folk bare hopper uti veien foran bilen. De hører ingenting. Bilen lager ikke lyd overhodet.

Mitt syn er en godt bevart hemmelighet mellom meg og min optikker. Jeg ser nesten alt, nesten hele tiden i nesten alle situasjoner....

LarsAa

Da har jeg hatt bilen en døgns tid og er stort sett superfornøyd - men har allerde fått opp en liste med ting som jeg savner - og som jeg håper noen kanskje har svar på - evt at det vil bli fiksa i en oppdatering:

1. Sidespeil felles ikke inn når man låser bilen!? Jeg kan felle de inn manuelt ved knappen i døra, men de slås ikke inn når man låser.

2. Mulighet for å stille inn timer på klimaanlegg/forvarming. Man kan slå på i app og på knappene på nøkkelen, men har ikke funnet noe sted hvor man kan slå på dette til et angitt tidspunkt. Greit nok nå på sommeren, men skulle gjerne hatt dette hver morgen til vinteren. Blir jo håpløst hvis man må huske å slå dette på hver morgen i appen!?

3. Ved lading på ladestasjon (altså mer enn de 6/10A) - er det noe sted man kan se hvilken effekt bilen lader på? Det kommer opp et tidspunkt for når lading er ferdig i instrumentpanelet, men har ikke sett noe om hvilken Ampere den trekker. Heller ikke mulighet for å justere dette opp/ned slik man kan på Tesla.

Noen som har løsninger eller gode tips rundt disse punktene?

Var ellers litt skuffa over akselerasjon på bilen de første minuttene bak rattet - inntil jeg fant SPORT knappen ;)


Ipadjove

Lars:
Om bilen er påslått og du slår av varme osv, står kW tilført til høyre for speedometeret. (Muligens minus litt til 'å holde bilen i gang')

S4e

Sitat fra: Tom E. på torsdag 15. juni 2017, klokken 21:33
Sitat fra: TM på torsdag 15. juni 2017, klokken 19:15
Sitat fra: Tom E. på torsdag 15. juni 2017, klokken 18:59
Jeg har prøvd alt. Får ikke slått på lyden dere skriver om. Ingen lyd på min bil. Har nesten kjørt ned 4 personer på 2 uker. Bilen er tysst som graven. Til og med i 120 hører jeg ingenting. Kun antydning til vindstøy fra speilene.
Det er vanlig at fotgjengervarselet slår seg av automatisk over en viss hastighet. Det pleier å være rundt 40 km/t. Grunnen er at dekkstøyen da er så høy at det ikke er noe poeng å lage mer støy. Hvis du allerede nesten har kjørt ned 4 personer vil jeg anbefale å endre adferd i trafikken eller oppsøke optiker  :)

Folk bare hopper uti veien foran bilen. De hører ingenting. Bilen lager ikke lyd overhodet.

Mitt syn er en godt bevart hemmelighet mellom meg og min optikker. Jeg ser nesten alt, nesten hele tiden i nesten alle situasjoner....

Min bil er også helt stille...

Det ble en feil ved bestilling og jeg fikk en demobil. Kanskje tidlig utgaver har dette problemet?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

oland

Snakket med forhandleren min i dag, og de testet et par av bilene mens jeg var på linja for å se om de lagde lyd.  Han sa at de også var helt stille, så tyder på at noe ikke virker som det skal.  Han skulle sjekke opp og gi meg tilbakemelding.
2017 Opel Ampera-e

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA