Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Leaf 2012 vil ikke ta imot lading med vanlig hjemmelader! Hurtiglading fungerer.

Startet av Lindine, søndag 18. juni 2017, klokken 13:47

« forrige - neste »

Lindine

Når jeg plugger i vanlig hjemmelader får jeg tre pip som normalt. Ready lyser grønt,  Charging lyser oransje på laderen. Lysene i frontruta på bilen lyser også. Men etter noen få sekunder slukker lysene i bilen og for charging.
Hva kan være feil?

Charging timer står til off når bilen skrus av (har aldri brukt denne)
Hurtiglader er testet og fungerer som normalt.
Min ladekabel er testet ok på annen Leaf.
Verkstedet har prøvd annen kabel på min bil med samme resultat.
Verkstedet skal ha koblet fra 12V-batteriet
Har prøvd å starte lading (når kontakten er i) fra Carwings. Akkurat samme resultat som om jeg plugger i laderen.
Noen av gangene vi har forsøkt får jeg opp gul varseltrekant med utropstegn i dashboardet i bilen samt en gul bil med utropstegn.

Verkstedet har hatt bilen i 7 virkedager og jeg må si jeg begynner å tvile litt på om kompetansen der er god nok.

Veldig takknemlig for alle tips!!

Lindine

Må også legge til at jeg har forsøkt å trykke på cahrging timer off-knappen i bilen og at den da starter ladingen etter to trykk, men at den gir seg etter noen sekunder da også.

Leaftekna2018

Prøvd å lade en annen plass enn hjemme?
Hos en som lader sin elbil hjemme?

Samme skjedde med meg når jeg tok med meg elbil på hytta, hvor kursen var for lav, eller for mye tilsluttet, da sier kladden i fra og slutter av sikkerhetshensyn


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nordisk Leaf Tekna 2013 utgave,hentet i aug 2013 hos BNH-solgt 12.6.19
Nissan Leaf Tekna 2018 alt av utstyr kjøpt brukt 12.6.19
Skoda Enyaq sportline IV80X Racing Blue levert Mai 2022

Lindine

Har forsøkt å lade både på andre kurser her hjemme samt helt andre steder. Oppfører seg helt likt, dessverre...

Leaftekna2018

Ja, da har du prøvd alt du kan tror jeg..
Bytte Ladekladd?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nordisk Leaf Tekna 2013 utgave,hentet i aug 2013 hos BNH-solgt 12.6.19
Nissan Leaf Tekna 2018 alt av utstyr kjøpt brukt 12.6.19
Skoda Enyaq sportline IV80X Racing Blue levert Mai 2022

leafnor

Mener å lest at en som hadde slikt problem fant at det var irr/osidasjon på pinne for pilotsignalet i kontakten på bilen.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Lindine

Verkstedet skal ha prøvd annen ladekladd. Jeg har også testet min ladekladd på en annen Leaf og den fungerer som den skal.

Verkstedet sier også at de har sjekket at kontakten for vanlig lading er ok....

bob-bob

Sitat fra: Lindine på tirsdag 20. juni 2017, klokken 08:42
Verkstedet skal ha prøvd annen ladekladd. Jeg har også testet min ladekladd på en annen Leaf og den fungerer som den skal.

Verkstedet sier også at de har sjekket at kontakten for vanlig lading er ok....

Dette er egentlig ganske enkelt.  Du har jo allerede eliminert feil på kladden , så da er enten feilen på din egen strømkurs (lite sannsynlig for da ville det fungert fint på bilen på verkstedets strømkurs)  Ellers så er feilen faktisk i bilens ladesystem. Selv om verkstedet sier de har sjekket tilkobling på bil , så lader den jo ikke. Da må de jo klare å finne feilen. Heller til ovenstående innlegg med feil på pilot signal pinne i ladekontakt på bilen din , eller lignende. Klarer verkstedet ikke å finne feilen så er de ikke flinke nok , rett og slett. Da gjelder det å bytte verksted..... ;)

Trekkoppbil

Sjekk om det står på noen ladetimer, og prøv i tilfellet å slå den av.

Er det gjort endringer på bilen før problemet oppstod?

bob-bob

Sitat fra: Trekkoppbil på tirsdag 20. juni 2017, klokken 18:31
Sjekk om det står på noen ladetimer, og prøv i tilfellet å slå den av.

Er det gjort endringer på bilen før problemet oppstod?

Han skriver jo i sitt først innlegg at ladetimer var avskrudd......

Lindine

Verkstedet mener nå at Charger må byttes i bilen. Ikke utført enda, men håper at det løser seg med bytte av den...

bob-bob

Sitat fra: Lindine på fredag 23. juni 2017, klokken 12:41
Verkstedet mener nå at Charger må byttes i bilen. Ikke utført enda, men håper at det løser seg med bytte av den...
Håper det løser seg !  8)

Hold oss oppdatert..... ( vi er utpreget nysgjerrige her på forumet...)

Bondeknøl

Men leafnor ga deg jo et godt tips. Har du sjekket ut det?
Kan jo være lurt før en begynner å skifte deler.

leafnor

Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Lindine

Jeg har ikke sjekket ut det selv, men jeg spurte verksmesteren direkte om de hadde sjekket om det var feil på kontakten, og han sa det ikke var det. Jeg vet heller ikke hvordan jeg skal kunne sjekke dette selv...

Har også vært i kontakt med If som er mitt forsikringsselskap. Dette går som en maskinskade hos de. Egenandel for min del på 6000 og null bonustap.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA