Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla, 0,67% effektiv rente?!

Startet av Tybekk, søndag 18. juni 2017, klokken 11:02

« forrige - neste »

Acustica

Sitat fra: moby666 på tirsdag 08. august 2017, klokken 22:08
Hvis du har boliglån på rundt 2.5% rente så bør du selvfølgelig cashe inn egenkapital på boliglånet. Jeg selger 2 biler for å få råd til å kjøpe en x. Pengene jeg får for bilene casher jeg ned på boliglånet. Ved å gjøre dette så sparer jeg ca 100.000 kr på 10 år i renteutgifter. Så i realiteten så koster x meg 600.000. Ikke så ille det

Alt handler jo om å få et kjøp av så dyr bil til å være fornuftig. Du kunne jo tatt  350 tusen av X-pengene og betalt ned på lånet og spart mye mer og fått en helt ok bil til 250 tusen. Men har du lyst på X så sier jeg bare YOLO. En må bare ikke prøve å få et lån på bil til å bli matematisk fornuftig.

X er virkelig flott så jeg skjønner godt de som kjøper.

geear

Sitat fra: Acustica på onsdag 09. august 2017, klokken 22:05
Sitat fra: moby666 på tirsdag 08. august 2017, klokken 22:08
Hvis du har boliglån på rundt 2.5% rente så bør du selvfølgelig cashe inn egenkapital på boliglånet. Jeg selger 2 biler for å få råd til å kjøpe en x. Pengene jeg får for bilene casher jeg ned på boliglånet. Ved å gjøre dette så sparer jeg ca 100.000 kr på 10 år i renteutgifter. Så i realiteten så koster x meg 600.000. Ikke så ille det

Alt handler jo om å få et kjøp av så dyr bil til å være fornuftig. Du kunne jo tatt  350 tusen av X-pengene og betalt ned på lånet og spart mye mer og fått en helt ok bil til 250 tusen. Men har du lyst på X så sier jeg bare YOLO. En må bare ikke prøve å få et lån på bil til å bli matematisk fornuftig.

X er virkelig flott så jeg skjønner godt de som kjøper.
Rent økonomisk blir 100 000,-/år i verditap på en bil dårlig business i de aller fleste tilfeller. Skal mye til at en ikke kunne gjort det på billigere vis.

arthur sin kommentar oppsummerer et Tesla-kjøp ganske greit. Det som er litt synd er at jeg tror veldig mange som ikke egentlig har råd lar seg rive med, men det er jo akkurat det Tesla ønsker å oppnå med disse kampanjene. Vel utført jobb av markedsavdelingen!

Øyvind.h

Det man vil gjøre må man gjøre så smart som mulig. Man trenger ikke gjøre kjøpet på den mest ufornuftige måten, selv om kjøpet i seg selv ikke er fornuftig :)

Jeg kunne solgt X`en, kjøpt en Leaf til 100k og lagt opp livet ut ifra at bilen ikke har særlig brukspotensial.
Da hadde jeg spart enormt med penger.

Men sprek bil er for meg det samme som lykke :D
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

RonnyØ


Playez


kristtorp

Sitat fra: Playez på tirsdag 15. august 2017, klokken 18:24
Denne kampanjen vel utgått Nå?

I en annen tråd, så blir det nevnt at den er utvidet til ut August.

Elmo

Trodde siste forlengelse var tom idag, men . . . ?
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Acustica


Genax


1000kwh


Acustica

Bingo lotto med andre ord?

Jeg skjønner godt de ikke vil garantere noe, og jeg tror man må regne med den tikker opp en del når man foretar et kjøp.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA