Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2018 eGolf - Mine erfaringer så langt...

Startet av Bjerknez, torsdag 26. oktober 2017, klokken 03:48

« forrige - neste »

Bjerknez

Forrige uke hentet jeg/vi (er egentlig madammens bil...) en flunkende ny 2018 eGolf og dette er min første erfaring med eGolf så langt etter å ha sittet på en god stund (har mistet førerkortet, men kan hente det igjen 20.desember i år)

Når det kommer til rekkevidde så er jeg greit fornøyd ut fra hva jeg håpet. Jeg synes forbruket varierer veldig og kanskje ikke like mye som kjørestilen kunne tillsi. Tror jeg. Jeg vet det er mange faktorer som spiller inn her som feks. temperatur, kjørestil etc.

Men forbuket ligger på fra 16.4kWt pr. 100km til 23kWt. Temperaturen har vert javn på mellom 5-10 grader. Jeg annslår rekkevidden (noe tallene også viser) til rundt 20 mil i praksis med vanlig kjøring og uten noen form for eco modus eller innsparing på innetemperatur og bruk av varmeapparat. jeg synes det er helt greit. Vertfall til mitt/vårt bruk.

Forbruket er målt ved hjelp av Carnet appen.

Deilig med lydløs bil. jeg får følelsen av luksus når jeg kjører elbil. En bensin/diesel motor føles lite effektiv med mange bevegelige deler og ulyder i forhold. eGolf er rett og slett en gjennomført bil virker det som.

Vil gjerne høre fra andre eGolf eiere om hva dere synes? Kom gjerne også med noen tips tiil en fersk elbil bruker som har med eGolf og gjøre. :)

Toalmar

#1
Hei og velkommen til Elbilforum Bjerknez. Du burde poste dette i Golf sitt eget underforum, da vil jeg tro du får noen svar.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA