Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Erfaring: Klepp - Bergen (El-Golf)

Startet av Sutcivni, mandag 24. juli 2017, klokken 13:51

« forrige - neste »

Sutcivni

Alle skriver spørsmål her. Så da tenkte jeg heller å komme med litt informasjon.

Startet med 100%. Kjørte til Aksdal, fylte opp til omtrent 100% på Aksdal. Så kjørte jeg videre til Os, der jeg ladet til ca. 80%, og kjørte videre til Bergen. Her hadde jeg ca. 40-50% når jeg kom frem, og fant lader i Citipark garasjen jeg parkerte. Så hadde egentlig ikke trengt siste ladestoppen.

Når jeg kjørte hjem, startet jeg med ca. 90% i Bergen. Stoppet og ladet til 100% på Stord, og kom meg helt hjem på den ene ladingen med 8 km igjen.

Temperaturer Klepp - Bergen: 14-18 grader
Temperaturer Bergen - Klepp: 25-17 grader
Biltype: El-Golf (1 gen)
Airconditioning: På ca. 20-30 av turen. Resten av turen av.
Type: Kjørte mesteparten av turen på superduper energisparemodus. (Husker ikke hva den heter).
Last i bilen: Medium (2 voksne og 2 barn + Litt bagasje).
Total kost lading: ca 230kr (Kunne vært mindre, hadde jeg ikke pinglet ut med siste lading før Bergen).

Bilen gratis på ferjene. Gratis bompenger.... God deal :)

PS: Det var godt med ladere på veien. Så rekkeviddeangst var minimalt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA