Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sugekoppfester glasstak?

Startet av Trinity, torsdag 15. juni 2017, klokken 20:55

« forrige - neste »

ModelS_Oslo88

Sitat fra: Trinity på torsdag 15. juni 2017, klokken 20:55
På min nåværende bil har jeg soltak, som alltid er lukker på vestlandet.

Dersom jeg skulle hatt ny vurderer jeg med det nye glasstaket, uten fester for takbøyler.

Hvordan er det å feste skiholder/boks/sykkelholder med for eksempel SeaSuckers fester på det nye taket?

Jeg har ikke behov for feste selv nå, men en vet jo aldri hva som kan bli aktuelt i framtiden..
Noen som har erfaring her?

Har også bestilt med glasstak, synes den var mye finere enn pano.

Bestiller sea suckers nå til høsten  :+1:

steam

Hvilke sugekoppfeste kjøper man for å frakte ski og lignende? Og hvor kjøper man det? Link?
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

mthoring

https://www.seasucker.com/products/ski-rack

Har ikke prøvd de selv, men de ser veldig greie ut. Noen som har erfaring?
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Meldola

Noen som har kjørt med skiboks på seasuckers? på glasstaket?
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

Andies

Sitat fra: Meldola på mandag 07. august 2017, klokken 07:26
Noen som har kjørt med skiboks på seasuckers? på glasstaket?
Ikke prøvd, men kontaktet vsport angående dette. Ble fortalt at jeg måtte bruke kajakkfestet (tror det er 6 sugekopper totalt) hvis skiboks skulle fraktes. Skulle ikke være noe problem. Måtte legge inn en og annen vakumsjekk, men weekend-tur skulle gå helt fint uten å "ettersuge" med pumpe.
Jeg kommer til å bestille dette når det nærmer seg vinter  :+1:

Meldola

Sitat fra: Andies på mandag 07. august 2017, klokken 08:17
Sitat fra: Meldola på mandag 07. august 2017, klokken 07:26
Noen som har kjørt med skiboks på seasuckers? på glasstaket?
Ikke prøvd, men kontaktet vsport angående dette. Ble fortalt at jeg måtte bruke kajakkfestet (tror det er 6 sugekopper totalt) hvis skiboks skulle fraktes. Skulle ikke være noe problem. Måtte legge inn en og annen vakumsjekk, men weekend-tur skulle gå helt fint uten å "ettersuge" med pumpe.
Jeg kommer til å bestille dette når det nærmer seg vinter  :+1:

Til glasstaket? har Tesla sagt noe om vekten?
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

Andies

Her gikk det fort nok når jeg leste gjennom tråden. Ståltak jeg snakker om.

Brede

#22
Sitat fra: Andies på mandag 07. august 2017, klokken 09:14
Her gikk det fort nok når jeg leste gjennom tråden. Ståltak jeg snakker om.

Ståltak er en ting, men Teslas tak er av aluminium..
Jeg ville aldri festet noe tungt i det uten å ha forankring i underligende konstruksjoner.

Bushy

Noen som har funnet en grei pris på seasuckers her til lands da?
Ser på seasuckers.com kan jeg kjøpe dem til et hotel for eks. I new York. Flybillett tur retur norwegian. Dra å hente dem for samme pris som i Norge...?! Da de koster 3000kr levert new York og i Norge 5500kr
S75D sept. 17

Breezec

2022 Model 3 Performance

Bushy

Blir 3600 inkl frakt til døra. Men staten ville ha noen penger og. Så det ender på 4900kr ferdig levert på døra fortollet. Når det er så liten forskjell så vet jeg ikke om det er verdt det.
Nå måtte jeg faktisk sjekke etter fly. Og det er så billig... fin tur for litt juleshopping
S75D sept. 17

Jeronan

#26
I already said it in other topics! Suction cup holders are not allowed to be used in Norway!

I got this as clear answer from Statsvegvesen! I also pointed them out as to why they are for sale by some of these small online shops, since it's not allowed to be used in Norway and they simply said it's not forbidden to sell them, just forbidden to use them!  :o

In Norway you are only allowed to use "fixed" mounting on the roof. That's why we ordered a Model S with Sunroof, so you can use proper roof rack system.

Ever wondered why none of the big stores (Biltema, Torshovbil, Bilxtra) are not selling these? That should raise some alarm bells already.  ::)
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Øyvind.h

Skulle gjerne hatt det kajakstativet fra Seasucker. Men Vsport skal ha nesten 7000,-. Solid pris på stativet!
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Cookie Monster

#28
Sitat fra: Jeronan på mandag 30. oktober 2017, klokken 19:25
I already said it in other topics! Suction cup holders are not allowed to be used in Norway!

I got this as clear answer from Statsvegvesen! I also pointed them out as to why they are for sale by some of these small online shops, since it's not allowed to be used in Norway and they simply said it's not forbidden to sell them, just forbidden to use them!  :o

In Norway you are only allowed to use "fixed" mounting on the roof. That's why we ordered a Model S with Sunroof, so you can use proper roof rack system.

Ever wondered why none of the big stores (Biltema, Torshovbil, Bilxtra) are not selling these? That should raise some alarm bells already.  ::)

Er vel like ulovlig som der er å ha takboks på de som har panotak. Sjekk vognkortet ditt står vel Maks taklast
Ikke oppgitt eller 0kg selv med panotak ;)
Min med alutak står ikke oppgitt på, så da er det vell fritt fram. De som har 0kg har ikke lov.

Står ingen steder på feks lovdata at det ikke er lov med sugekoppfester. Statens vegvesen har jeg hatt nok med å gjøre opp igjennom når det kommer til ombygging av bil osv. til å vite at hva en person der sier ikke trenger å stemme med hva som faktisk er lov eller ikke.

Kan du vise til hvor i loven det står at sugekoppfeste er forbudt? Finner det ikke noen steder her.
§ 3-2.Plassering og sikring av gods
§ 3-3.Nærmere om sikring av gods
§ 36-1.Generelt om transportutstyr
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

Jeronan

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 31. oktober 2017, klokken 12:20
Sitat fra: Jeronan på mandag 30. oktober 2017, klokken 19:25
I already said it in other topics! Suction cup holders are not allowed to be used in Norway!

I got this as clear answer from Statsvegvesen! I also pointed them out as to why they are for sale by some of these small online shops, since it's not allowed to be used in Norway and they simply said it's not forbidden to sell them, just forbidden to use them!  :o

In Norway you are only allowed to use "fixed" mounting on the roof. That's why we ordered a Model S with Sunroof, so you can use proper roof rack system.

Ever wondered why none of the big stores (Biltema, Torshovbil, Bilxtra) are not selling these? That should raise some alarm bells already.  ::)

Er vel like ulovlig som der er å ha takboks på de som har panotak. Sjekk vognkortet ditt står vel Maks taklast
Ikke oppgitt eller 0kg selv med panotak ;)
Min med alutak står ikke oppgitt på, så da er det vell fritt fram. De som har 0kg har ikke lov.

Står ingen steder på feks lovdata at det ikke er lov med sugekoppfester. Statens vegvesen har jeg hatt nok med å gjøre opp igjennom når det kommer til ombygging av bil osv. til å vite at hva en person der sier ikke trenger å stemme med hva som faktisk er lov eller ikke.

Kan du vise til hvor i loven det står at sugekoppfeste er forbudt? Finner det ikke noen steder her.
§ 3-2.Plassering og sikring av gods
§ 3-3.Nærmere om sikring av gods
§ 36-1.Generelt om transportutstyr

I called and emailed them.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA