Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

AC

Startet av SweetThang, torsdag 15. juni 2017, klokken 11:20

« forrige - neste »

SweetThang

Hei.

Er det flere som opplever AC som svak på disse bilene?

Jeg har en 2014 modell som har gått 40 000 km. Burde denne ha AC serice nå? Vet ikke hva som er rett og galt der.
Fornøyd e-up eier.

Skynet

 Hei. Nei jeg opplever ikke gjenomstrømingen av Ac som svak. Testet den gamle modellen (før faceliften) og den blåser kaldt og godt

SweetThang

Den har ikke hatt AC service, men får det til mandag.

Jeg testet i går, da var det veldig varmt. 40 C i bilen når jeg satt meg inn. Kjørte 30 min med full kjøling. Den fikk temperaturen ned til 30 C på den tiden.
Fornøyd e-up eier.

Skynet

Ok. På alle nye biler uavhengig bilmerke kan forsvinne ca 10-15 prosent av kjølemiddelet hvert år. Årlig ac service er og anbefale. Har dem ikke gjort det på verksted når du har hatt bilen på service? Lekkasje av kjølemiddel henger sammen med at AC-systemet ikke er i gang året rundt.


elekTrond

Akkurat som med fossilvarmere skal vel og klimaanlegg startes helst hver måned/uke/whatever for å smøre systemet slik leamikk ikke setter seg og pakninger ikke får tørke ut?
'13 Mjau

nortrahof

Sitat fra: elekTrond på lørdag 17. juni 2017, klokken 00:16
Akkurat som med fossilvarmere skal vel og klimaanlegg startes helst hver måned/uke/whatever for å smøre systemet slik leamikk ikke setter seg og pakninger ikke får tørke ut?
På elbiler kan hele kompressoren hermetisk kapsles som en "vanlig" varmepumpe eller AC. Den trenger heller ikke fleksible slanger som man må ha på fossilbiler der kompressoren henger sammen med motoren. Dersom systemet er tett, trenger det ikke samme grad av vedlikehold som på fossilbiler - snarere som en "vanlig" AC.
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA