Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Dab-radio faller ut

Startet av lr-80, onsdag 14. juni 2017, klokken 07:56

« forrige - neste »

lr-80


Hvorfor? Enkel fix, eller må jeg besøke forhandler? Virker som problemet er økende, og faller ut for kortere eller lengre tid, i perioder helt fragmentarisk dekning på vanlig kanaler (NRK). Gjelder arbeidsvei på Ring3 og Bærumsveien.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2015 KTM 1190 Adventure R
2017 BMW i3 Fully Charged
2019 Jaguar i-Pace S, Caesium Blue 22"
1951 Landrover Serie 1 80"

Jorgensen

Det blir forskjell på DAB-kvaliteten når du velger kanal. Jeg velger kanaler ut i fra Bu/TE/Ve (buskerud telemark vestfold) hvor jeg bor, men når jeg kommer til OSLO-området så faller disse kanalene av og til bort. Jeg velger da kanal på nytt og så blir det bedre forhold.
-------------------------------------------------------
BMW iX 50 – nov.2023
Solgt ***Hyndai KONA Electric - aug 2018***
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

Klykken

Sjekk antenna på taket. Mangler "pinnen"? Det gjorde den til meg (pga hærverk).
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Beckern

Det er noen bug i systemet og klønete default verdier som gjør at systemet nå og da rescanner kanaler når man ikke er i hjemmeområdet. Deretter blir signalet dårlig når du kommer til ditt område.



koltor

Opplever det samme i min 2014 F20 (1-serie). Spesielt da i området mellom Sinsenkrysset og Ullevål. Dog er det ikke konsekvent. Enkelte dager er det ingen brudd, men en annen dag kan det være lange utfall.
Det er for øvrig snakk om P13 hele veien.
- iX3 reservert
- 2017 i3 Fully Charged (Maraton Edition)
- 2014 F20 116d (ex)

lr-80

Antenna er i orden. Har bare valgt preset-kanal, skal forsøke å søke opp på nytt.
2015 KTM 1190 Adventure R
2017 BMW i3 Fully Charged
2019 Jaguar i-Pace S, Caesium Blue 22"
1951 Landrover Serie 1 80"

bromm

Hvis du har trøbbel med dette bør du IKKE bruke presets (de kan ha låste kanaler ut fra frekvens og bouquet). Velg heller fra listen med rulleknapp på rattet eller i DAB-menyen. Listen oppdateres hele tiden automatisk mens du kjører mellom ulike mottaksområder...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA