Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

App fra andre enn Opel

Startet av Counterpointer, tirsdag 13. juni 2017, klokken 16:44

« forrige - neste »

Counterpointer

Vet at det finnes apper til Tesla som ikke er fra dem , med annen Gui og andre funksjoner.

Synes både My Opel og On star app er veldig enkle og lite visuelle.

Noen som har info eller kvalifiserte meninger om det kommer noe alternativ ?


kammiz

Nysgjerrig på dette selv, men tror nok at fanboyene til tesla er ganske mange flere enn oss, så tviler vel på at det kommer noe..

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

oland

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 13. juni 2017, klokken 16:44
Vet at det finnes apper til Tesla som ikke er fra dem , med annen Gui og andre funksjoner.

Synes både My Opel og On star app er veldig enkle og lite visuelle.

Noen som har info eller kvalifiserte meninger om det kommer noe alternativ ?



Hvordan får du OnStar Portal app? Jeg finner ikke denne på google play.  Finner noe some heter OnStar RemoteLink, men denne er ikke tilgjengelig i Norge.
2017 Opel Ampera-e

Counterpointer

Sitat fra: oland på onsdag 14. juni 2017, klokken 11:02
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 13. juni 2017, klokken 16:44
Vet at det finnes apper til Tesla som ikke er fra dem , med annen Gui og andre funksjoner.

Synes både My Opel og On star app er veldig enkle og lite visuelle.

Noen som har info eller kvalifiserte meninger om det kommer noe alternativ ?



Hvordan får du OnStar Portal app? Jeg finner ikke denne på google play.  Finner noe some heter OnStar RemoteLink, men denne er ikke tilgjengelig i Norge.
Det er ikke en app men snarvei til portalen på websiden.

Beklager det var utydelig.

sylwester

Skal ikke mer til enn at en programmerer kjøper en bil og at det er mulig.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Counterpointer

Sitat fra: sylwester på onsdag 14. juni 2017, klokken 11:54
Skal ikke mer til enn at en programmerer kjøper en bil og at det er mulig.
Eller at noen tipser en programmerer. Spørsmålet blir antagelig driftskostnader med så få potensielle kunder.

oland

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 14. juni 2017, klokken 11:24
Sitat fra: oland på onsdag 14. juni 2017, klokken 11:02
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 13. juni 2017, klokken 16:44
Vet at det finnes apper til Tesla som ikke er fra dem , med annen Gui og andre funksjoner.

Synes både My Opel og On star app er veldig enkle og lite visuelle.

Noen som har info eller kvalifiserte meninger om det kommer noe alternativ ?



Hvordan får du OnStar Portal app? Jeg finner ikke denne på google play.  Finner noe some heter OnStar RemoteLink, men denne er ikke tilgjengelig i Norge.
Det er ikke en app men snarvei til portalen på websiden.

Beklager det var utydelig.

Takk, det var jo uansett et godt tips med en snarvei.
2017 Opel Ampera-e

bmw2002

Har OnStar et dokumentert (åpent) API?

I såfall kunne jeg tenkt meg å prøve å lage en app

Counterpointer

Sitat fra: bmw2002 på onsdag 14. juni 2017, klokken 12:36
Har OnStar et dokumentert (åpent) API?

I såfall kunne jeg tenkt meg å prøve å lage en app
Aner ikke hva en API er ( kan sikkert Google det), men hvis det er tilfelle så hadde det vært veldig spennende.

Counterpointer

API = Et programmeringsgrensesnitt, kjent på engelsk som application programming interface (API), er et grensesnitt i en programvare som gjør at spesifikke deler av denne kan aktiveres («kjøres») fra en annen programvare.

...

#10

Zuexi

Hvilken hensikt har egentlig My Opel appen? Kan ikke styre noe i bilen med den? bare fra OnStar nettsiden?

ElProff

Sitat fra: bmw2002 på onsdag 14. juni 2017, klokken 12:36
Har OnStar et dokumentert (åpent) API?

I såfall kunne jeg tenkt meg å prøve å lage en app

Det er LG ELECTRONICS som ligger mot det visuelle designet i Opelen.
De har brukt åpen kildekode som man kan få på forespørsel nå de første 18? mnd mener jeg. Skal sjekke når jeg kommer hjem
Tesla X100D
Opel Ampera-e
Hammerfest

Counterpointer

Hadde vært utrolig kult å hatt et alternativ til My Opel

bno

Her er en response jeg ga på Bolt forumet i sakens anledning. Jeg saver også en tredje parts app.

Thank you very much for the current feedback. Using the category «useless» is not fair. A better category is not optimal. In my view I like to draw attention as follows:
Remote command (RC)
- Open close command is obsolete in most of the use-cases. However it appears prominent.
- Pre-conditioning is restricted to on off. There is no user preferances wrt. Heat or cold from within
  the app. i.e. ad-hoc temperature wanted...
- Horn and light functionality. "Obsolete" in most use-cases. Using keyfob to initiate light would
  probably be sufficient if required. Some on this side have tested the honk horn function only to
  be surrender / frustrated not being able to turn it off..... (I assume in a rapid fashion)
Summarized section: Yes, there is said func. But using two windows seems not very user-friendly.
Vehicle status
- Mileage status. Obsolete only filling up space in window.
- Effectiveness. Obsolete see above. What is the use-case besides filling up space?
- Tire pressure. A safety function in which in my view should be prominent displayed and
  not hidden below "window frame" so to speak.
- Charging status. Use-case to check whether your car/charging cable has been tampered with. OK(?)

Summarized section: The whole section could be more user-friendly and to the point focused. Obsolete information in my view removed.
Navigation
- I assume useful / handy if not a car with AA or Carplay. I view this not obsolete but without a map it   
  is self-explanatory not very useful having the whole picture of your next needed move so to speak.

Summarized section: The app is GM generic and no Bolt specific. Hence as is not to be as. "Planning a route." Lot of 3rd party apps around.
-   The app is totally free of eye candy.
-   To many subjects appears obsolete
-   Not very user friendly in my view. Unnecessary windows and lack of using tabs in wide understanding
-   Starting page is 40% frontview of the Bolt (AE) ???
-   App is not very responsive window to window
-   STOP charging is not present.
Miss a third party app which is more user-friendly and where the use of tabs and window that can do more in the single window...


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA