Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Resultater fra krasjtesting

Startet av Espen Hugaas Andersen, tirsdag 13. juni 2017, klokken 07:46

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

SurSnasen

Vet sannelig ikke om jeg er helt enig i at "pole"-kræsjen viser at Model X er så mye bedre enn nest beste SUV. Tror faktisk jeg heller ville foretrukket å sitte i den som hadde 30 centimeter deformering kontra 15 centimeter. Leit det ikke var noen stoppeklokke på testen av Model X, så kunne det sammenlignes mer med for eksempel kræsjvideoen av Audi Q5.

Model X spretter tilbake nesten umiddelbart etter kollisjonen, mens Q5 absorberer mer av kræsjen før den gjør et langt mindre sprett tilbake.

o.b.lix

Sitat fra: StianSalG på tirsdag 13. juni 2017, klokken 13:36
Vet sannelig ikke om jeg er helt enig i at "pole"-kræsjen viser at Model X er så mye bedre enn nest beste SUV.

Vel setet flytter seg sidelengs i
XC90, og døren treffer dukken kraftig i
Q7. Jeg vill sittet i
model X
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Leaf_2014

Leaf 2014

o.b.lix

Sideveis er nok ikke meningen, og en flott måte å knekke ryggen på.

Been there, done that...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Leaf_2014

Mulig det var Mercedes jeg har det fra, mente Volvo hadde noe av det samme? Men der er det ikke hele setet som flyttes, det er en luftpute som løfter personen vekk fra krasjsonen (detektert at impact kommer med radar).
http://techcenter.mercedes-benz.com/en/pre-safe-impulse-side/detail.html
Leaf 2014

Espen Hugaas Andersen

Vi trenger vel egentlig ikke diskutere om Model X gjorde det bedre eller dårligere enn konkurrentene. Det ble klart litt senere på dagen at Model X er den tryggeste SUVen hittil: https://electrek.co/2017/06/13/tesla-model-x-5-star-safety-rating-nhtsa/

I hvert fall i NHTSA. Det kan hende resultatene i NCAP kan være noe annerledes.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

krl

Bilene blir vel tilpasset litt alt etter markedet og testene som utføres også.. Model S mangler to airbag-er i Europa pga. slappere krav med tanke på knebeskyttelse.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA