Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Førersete beveger på seg.

Startet av HPSE, mandag 12. juni 2017, klokken 20:03

« forrige - neste »

HPSE

Noen flere som har opplevd dette? Har merket de siste dagene/uken at førersetet beveger på seg i brå svinger eller svinger som er i nedover/oppoverbakke.. Noen milimeter frem og tilbake og til siden.. Virker som at setet ikke er helt festet/har løsnet litt.. Noen andre som har opplevd dette?
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Esp1gr1

Vi har også merket dette par måneder. Føles som at setet hopper noen millimeter sidelengs på skinnen i skarpe svinger. Kan ikke si at vi har opplevd problem ved akselerasjon og bremsing. Skal ha bilen på første service på torsdag, og har gitt beskjed om at de må feilsøke problemet da. Regner med at de finner ut av det og at jeg kan oppdatere tråden her med status før helgen.
Polar White Hyundai IONIQ med teknikkpakke, skinnseter, vinterhjul og hjemmelader bestilt 5/9-2016, levert 29/11-2016.
Audi e-tron 50 Advanced Business Galaxy Blue bestilt 29/11-2019, levert 20/3 2020

HPSE

Sitat fra: Esp1gr1 på mandag 12. juni 2017, klokken 22:40
Vi har også merket dette par måneder. Føles som at setet hopper noen millimeter sidelengs på skinnen i skarpe svinger. Kan ikke si at vi har opplevd problem ved akselerasjon og bremsing. Skal ha bilen på første service på torsdag, og har gitt beskjed om at de må feilsøke problemet da. Regner med at de finner ut av det og at jeg kan oppdatere tråden her med status før helgen.

Tok du opp dette? og fant de ut noe?
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Esp1gr1

Beklager sen tilbakemelding. Fikk ikke hentet bilen før fredag ettermiddag og da ventet 2 timer kø og frakt av 200kg fliser, så liten mulighet for å teste raske og skarpe svinger :)
Mekanikeren klarte ikke å gjenskape problemet, men strammet alle boltene til setet. Har vært ute og testet nå, og problemet ser ut til å være løst! Hvis du ikke ønsker å ta turen innom verkstedet, så kan du jo forsøke å stramme boltene selv også?
Polar White Hyundai IONIQ med teknikkpakke, skinnseter, vinterhjul og hjemmelader bestilt 5/9-2016, levert 29/11-2016.
Audi e-tron 50 Advanced Business Galaxy Blue bestilt 29/11-2019, levert 20/3 2020

Crown

Sitat fra: Esp1gr1 på søndag 18. juni 2017, klokken 14:21
Beklager sen tilbakemelding. Fikk ikke hentet bilen før fredag ettermiddag og da ventet 2 timer kø og frakt av 200kg fliser, så liten mulighet for å teste raske og skarpe svinger :)
Mekanikeren klarte ikke å gjenskape problemet, men strammet alle boltene til setet. Har vært ute og testet nå, og problemet ser ut til å være løst! Hvis du ikke ønsker å ta turen innom verkstedet, så kan du jo forsøke å stramme boltene selv også?

Er problemet fortsatt løst? :)
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Esp1gr1

Sitat fra: Crown på tirsdag 20. juni 2017, klokken 22:35
Er problemet fortsatt løst? :)
Har ikke kjørt så mye eller så mange skarpe svinger siden siste oppdatering, så ingen oppdatert status foreløpig.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Polar White Hyundai IONIQ med teknikkpakke, skinnseter, vinterhjul og hjemmelader bestilt 5/9-2016, levert 29/11-2016.
Audi e-tron 50 Advanced Business Galaxy Blue bestilt 29/11-2019, levert 20/3 2020

400VDC

Har akkurat blitt oppmerksom på samme sak. Virker som en ørliten forskyvning av sete enkelte ganger når jeg svinger. Skal følge med på saken..
Tesla Model 3 LR 2021
Tesla Model S 85D
Hyundai Ioniq 2017, hvit, teknikk
Nissan Leaf 2012
Siste fosil: Ford S-max, VW Caravelle

Crown

Jeg hadde antydning til det samme noen dager, men det holdt opp etter at jeg justerte vinkelen på setet(!) til å bikke mer opp i forkant; fruen som hadde kjørt og hun likte det helt nede.. Jeg hadde en teori om at det ikke var setet, men selve overtrekket på setet som forskjøv seg litt, men den teorien gikk i knas hvis det å stramme boltene hjalp.

Ser ut som alle det gjelder har skinnsetene. Vet ikke helt hvordan de er bygget opp, men pga ventileringen går jeg ut i fra at det er en slags mellomlagsplate der luften kommer gjennom før selve setetrekket, og avhengig av hvordan denne er festet så kan den i gitte sitasjoner gi litt etter eller trekket forskyve seg på den, derfor hjalp det å endre vinkel på setet for da ble det strammere?
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

HPSE

skal teste å vippe opp setet litt fremme, men er irriterende. Og burde ikke være nødvendig å stramme skruer/bolter etter å ha hatt bilen 5 mnd :S
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

HPSE

Har vippa opp sete fremme og ikke merka noen bevegelse etter det.
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Crown

Henter frem denne gamle tråden, jeg opplever fortsatt dette i gitte situasjoner, hadde bilen på service i dag og sa fra om det, men som ventet fant ikke mekaniker det selv om de har prøvd en del å gjenskape det. Dere som hadde det, har det løst seg for dere? Jeg er ganske så høy og tung, og "alle" bilmekanikere jeg har sett hos Hyundai er ca 160cm høy og 40kg, så jeg mistenker at det har litt å si for å gjenskape det. Er dere små og lette, eller litt mer størrelse på?  8)
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

iknutis

Gammel tråd, men det blir kanskje aktuelt for flere etterhvert som bilene har gått lengre.
Jeg hadde min på 120k service i høst, og hadde slakke i førersetet. Mekanikeren fant årsaken, han sa det var noen klosser som var dårlige. Som en midlertidig fiks festet han setet med slangeklemmer. Det holdt ca 2 uker før det begynte å vippe igjen.
Venter nå på ny innkalling fra verkstedet så de får fikset det på garantien.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA