Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Oppdatering av SW

Startet av Teslanewbie, søndag 11. juni 2017, klokken 10:34

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

17.14.35, AP2 hardware. Men AP ikke aktivert.

Har ikke hatt noen SW oppdatering ennå, så jeg venter i spenning. :)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

o.b.lix

Sitat fra: hugo-norge på tirsdag 27. juni 2017, klokken 13:09
Er det flere enn meg som ikke har fått oppdatert SW. Har 17.17.17, AP2

Ja, 17.17.17 AP2
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Sindre M.

17.17.17 AP2, fikk bilen i begynnelsen av mai og aldri fått en oppdatering.
2023 Tesla Model Y Performance Sort/Sort 2x21" bestilt Okt. 22

Larvik

AP2.  Sto fast på 17.11.10 siden utlevering.  Etter et kort besøk hos Tesla Brumunddal fikk jeg beskjed om at oppdatering var lastet ned.
Ble litt skuffet når jeg leste på skjermen hva oppdateringen inneholdt.  Nå viser det seg at jeg har fått versjon 17.24.28, så forbedringene jeg har fått er jo betraktelig fler enn jeg leste på skjermen.
Noen som vet om en side som har teksten for de forskjellige oppdateringene?
( what's New in This Update )
Sitering av Larviks innlegg andre steder enn elbilforum tillates kun etter skriftlig godkjennelse.
Nissan Leaf 2011 solgt
Model S85 2013.09-2016.10
Model X90

Cirion

Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Ganrak

Jeg oppdaterte nå nettopp fra 17.24.28 til 17.24.30.

Kjørte Oslo - Trondheim gjennom Østerdalen i dag på .28. Autosteer fungerte for det meste bra. Litt urolig nå og da, og fungerte ikke noe særlig på ny asfalt uten merking. Den bremset også ned en del i svingene etter Alvdal og nordover. Skal teste .30 i morgen.
Tesla X90D 2017
Mercedes B-Electric

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

jlan

Når det gjelder fartsgrenser så opplever jeg ikke 17.24.30 som noe særlig bedre enn 17.24.28. Bilen viser diverse fartsgrenser-100, 70, 50 og 30 i tunneler med 80 sone og uten noen fartsgrenseskilt inni.

Merkelig nok er den helt OK på et bestemt geografisk område på Sotra, hvor den også følger fartsgrensen av seg selv uten at jeg holder oppe spaken.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Ganrak

Fartsgrenser og oppdatering av skilt er jeg ikke imponert over. Det er bare periodisk det funker hos meg ihvertfall.

På vei fra Trondheim til Oslo så fikk jeg ikke sette fart til høyere enn fartsgrensen på autosteer.

På vei nordover godtok den glatt å sette til 100 i 60-sonen med autosteer på. Ikke det at jeg kjørte i 100 i 60-sonen, men jeg synes det kan være praktisk å ha den satt litt høyere enn det bilen foran kjører for å følge trafikken best mulig. Da er det ikke alltid at nøyaktig på grensen er det mest behagelige synes jeg.

Etter oppdatering til .30 er bilen tilbake til å følge trafikkreglene igjen. Litt rart..

Tesla X90D 2017
Mercedes B-Electric

Chris Neumann Ruud

#24
Sitat fra: jlan på torsdag 29. juni 2017, klokken 16:51
Når det gjelder fartsgrenser så opplever jeg ikke 17.24.30 som noe særlig bedre enn 17.24.28. Bilen viser diverse fartsgrenser-100, 70, 50 og 30 i tunneler med 80 sone og uten noen fartsgrenseskilt inni.

Merkelig nok er den helt OK på et bestemt geografisk område på Sotra, hvor den også følger fartsgrensen av seg selv uten at jeg holder oppe spaken.

På pre-17.24.28 så var det kun et fåtall steder som kartdataene tillot/påtvang (stryk det som ikke passer) Autosteer bundet til fatsgrense opp/ ned + offset. Etter 17.24.28 så ble dette utvidet til praktisk talt "alle" steder jeg kjører hvor det ikke var før, men mange fartsgrenser var problematiske. Etter at jeg rapporterte dette inn som bug, så opplevde jeg at funksjonaliteten ble satt tilbake til pre 17.24.28 forrige tirsdag, og nå er det tilbake til 100 i 60-sona og ingen nedbremsing når fartgrensen synker, bortsett på de stedene det var slikt tidligere.

I tillegg bør det nevnes at jeg i appen har nå min egentlige hjemmeadresse kommet opp når bilen er parkert (jeg bor i en splitter ny vei), mens inntil før 17.24.28 så ble den rapportert som en adresse i eksisterende nabogata, så at dette har direkte kobling med kartdata er jeg ikke i tvil om. Men kan se ut som de har "slått av" funksjonalitet i visse regioner igjen pga mye dårlig data?

Edit: Har ikke mottatt x.30 ennå...
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Ellemelle

"Sources told Electrek that the latest 8.1 update (17.24.30), upgraded the Linux Kernel from the version 2.6.36 to the version 4.4.35."

https://electrek.co/2017/06/30/tesla-new-linux-kernel-update-ui-improvements/

Cirion

Fikk først oppgradering til 17.24.30 i dag når jeg hentet bilen på SC.

Nå fikk jeg 17.26.17.

Ingen ny release note. Samme som 17.24.30
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

arsv

Tesla Model X 90D 6-seter, midnight silver
BMW Z4 35is (pga. lyden)

Cirion

Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Teslanewbie

#29
Fått 4e oppdatering på 2 uker , har ikke tilgang til bilen ..

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA