Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Privatleasing?

Startet av athorod, søndag 04. juni 2017, klokken 19:14

« forrige - neste »

athorod

Vurderer å lease elbil istedenfor å kjøpe (som privatperson).
Tenker vel da e-golf eller i3, eventuelt e-up.

Noen som tenker det er lurt/ulurt?

Noen som vet om eller har erfaring med gode dealer på det området, noen forhandlere som skiller seg positivt ut? Bor i Vestfold så gjerne noe ikke altfor langt unna.

stiglj

Ganske gunstig tilbud hos BMW nå!

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk


Trekkoppbil

#2
Det kommer vel litt an på hva du har behov for.
Det er vel stor forskjell i batterikapasitet på disse bilene?

BMW fant jeg til 190 000kr for 3 år. Er ikke det dyrt? https://www.bilia.no/biler/bmw/bmw-i3-maraton-edition/

Gomore har ofte noen tilbud, men ikke på disse bilene.

arthur

Jo, svært dyrt! Til sammenligning leaset jeg en Toyota for seks år siden, en bil til rundt 350.000, og betalte 50.000 i startleie og 1.950 i måneden i tre år. Dette var inkl. moms.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

athorod

Kikka på Gomore, og den dealen med Nissan Leaf til 4500,- (9000,- innskudd) med forsikring og servicer inkludert ser jo ikke så verst ut. Samtidig er jo 24 mnd kanskje greiere 36/48 mnd som leasingperiode. Kan det være at Gomore kommer med bedre tilbud på en Leaf fra tid til annen?

Er det andre nettsider/forhandlere som kan ha alrighte tilbud?

Starter i ny jobb i august og bor i dag 42km unna hjemmet, og tipper vi flytter litt nærmere i løpet av året, så rekkevidden bør jo ikke være noe problem (selv om mesteparten av veien er motorvei, man bruker vel litt mer strøm av å kjøre fort?)

Vet man forresten noe mer om mva-fritaket for leasing fra 2018, er det tatt noen avgjørelser der enda?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA