Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Samle topic erfaringer av feil og/eller mangler ved Ampera-E/Chevrolet Bolt

Startet av bno, onsdag 31. mai 2017, klokken 08:06

« forrige - neste »

Tom E.

Setevarmen kom på i dag på vei hjem fra jobben. Med 22 grader ute så svei det seriøst i ryggen min. Andre gangen dette skjer.

Måtte stanse bilen i skyggen, skru av bilen og vente 10 minutter på at varmen ga seg.

Jeg blir mer og mer overbevist om at disse fremsetene er djevelens verk! Skal sjekke pris på en recaroløsning etter ferien.

bno

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 06. juli 2017, klokken 19:40
Sitat fra: bno på torsdag 06. juli 2017, klokken 00:28
...... En stygg feil er i taktrekket opp i hjørnet på frontvindu på passasjersiden. Her bør flere sjekke for skade ved monteringen. Hos meg er det ganske merbart.
Helt strøkent hos meg.

Bra!  :+1: Om andre har dette i taktrekket som nevnt så fint om dere informere her. Jeg har lite lyst til å  ta ned å skifte taktrekket, er redd for påfølgende knirk etc. Jeg kommer til å vurdere erstatning om jeg velger å ikke skifte etter som det kan ha betydning for annenhåndssalg.

Tom E.

Jeg sjekket taktrekket i går og på avstand ser det helt greit ut. Ved nærmere inspeksjon så kan jeg se antydning til noen skrukker helt oppe i høyre hjørne fremme. Det er ikke noe plagsomt eller sjenerende, men hvis det hadde vært mer fremtredende så ville jeg ha klaget.

Så det er liten tvil om at montering av taktrekket hos meg ikke er 100%.

99,8% vil jeg kalle det.

Hansi

I dag skjedde det noe rart med bilen min.. På vei hjem fra jobb kjørte jeg innom moren min for å spise middag før jeg kjørte hjem. Da jeg parkerte bilen anslo bilen ca. 50km resterende rekkevidde (medium anslag, husker ikke nøyaktig tall). Da jeg skulle kjøre videre etter en times tid var det plutselig 0km resterende rekkevidde, og jeg fikk til å begynne med ikke hverken skrudd av bilen igjen eller kjørt noe sted, det bare plinget. Prøvde Opel Onstar, de kunne gjøre fint lite, snakket med forhandler, de hadde ikke hørt om eller opplevd det..

Bilen står til lading nå, sist jeg sjekket var det et gult batteriikon over rekkevidde-indikatoren og rekkevidde-anslaget var 0km. Tid til ferdig ladet så ut til å bare stige.. Jeg er bekymret for om batteriet er skadet..

Edit: 1km nå klokken 17:37 ifølge Opel webside..
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

bno

Sitat fra: Tom E. på fredag 07. juli 2017, klokken 09:24
Jeg sjekket taktrekket i går og på avstand ser det helt greit ut. Ved nærmere inspeksjon så kan jeg se antydning til noen skrukker helt oppe i høyre hjørne fremme. Det er ikke noe plagsomt eller sjenerende, men hvis det hadde vært mer fremtredende så ville jeg ha klaget.

Så det er liten tvil om at montering av taktrekket hos meg ikke er 100%.

99,8% vil jeg kalle det.

Slik ser du ut hos meg. Men har ikke noe å relatere det til mangler referanse til andre, men fint om dere har en mening. Synes ikke dette kan passere eller?

Tom E.

Fra bildet ditt Bno så ser det ut til at ditt taktrekk har litt mer "Skrukker" oppe i hjørnet enn mitt. Jeg bedømmer det slik at jeg ikke har noen skade her som påkrever en tur til forhandleren for utbedring. Din skade er mer skjemmende.

Men det er definitivt på samme plass som skrukkene mine.

I forhold til problemene jeg har med førersetet er dette en bagatell. Ikke sitter jeg godt og setevarmen lever sitt eget liv.

bno

Takk for info. Skal holde dere orientert om utviklingen etter verksted besøket 8.817.
Setefokus er det samme her. Blir så øm etter noe mil å må stoppe å strekke.... Setevarme problemet er første er en ny sak og må være mildt sak ubehagelig. Min erfaring er vel at setvarme ikke er struket ut i "randsonen" men i motsetning ti alle andre biler jeg har hatt kun ser ut til å varme midtre felt av sette.

Tom E.

Fikk krampe i høyre lårmuskel i dag på vei hjem fra kjøpesenteret.

Jeg har satset på at jeg skulle bli vant til setet. Det blir bare verre. Skal til Hamburg om 1 måned. Jeg frykter at jeg må dra min gamle 535d ut av garasjen for den turen. Slik skal det ikke være. Dette var ikke planen min i det hele tatt.

ElTorro

Til Hamburg kan du bruke cruice-control mesteparten av veien, så det går nok bra :-)
> Th!nk City 2010 mod. m/Litium ion batteri.  110.000 km pr. 01.01.2019.  Montert Webasto bensin.
> Nissan Leaf US 2015 mod
> Opel Ampera-e levert 14.06.17

bno

Sitat fra: Tom E. på lørdag 08. juli 2017, klokken 17:21
Fikk krampe i høyre lårmuskel i dag på vei hjem fra kjøpesenteret.

Jeg har satset på at jeg skulle bli vant til setet. Det blir bare verre. Skal til Hamburg om 1 måned. Jeg frykter at jeg må dra min gamle 535d ut av garasjen for den turen. Slik skal det ikke være. Dette var ikke planen min i det hele tatt.
Som gammel BMW eier så høres i grunnen det ikke bort i natta. Den er da en staslig bil å ha i bakgrunn. Men akk å ve fremtiden blir bare bedre den og BMW 3 er med eldrift er fristende men det er en annen skål God tur uansett

leafnor

@Seter i AE. Trodde ikke det gikk å få værre sete enn i Gen1 Leaf. Kjørte til Danmark forrige sommer, og takker lite batteri for mange ladestopp så det ble strekt på kroppen for ca her 60 km.
Skal prøve en AE i ferien, men er setene som det kan synes som, blir det ikke kjøp.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Counterpointer

Sitat fra: leafnor på lørdag 08. juli 2017, klokken 23:35
@Seter i AE. Trodde ikke det gikk å få værre sete enn i Gen1 Leaf. Kjørte til Danmark forrige sommer, og takker lite batteri for mange ladestopp så det ble strekt på kroppen for ca her 60 km.
Skal prøve en AE i ferien, men er setene som det kan synes som, blir det ikke kjøp.
Jeg kjørte nylig 74 mil på en dag med Ae. Savner ventilasjon med vifte fra siste bil men det er gode seter.
De holder deg fast og er ikke veldig myke, helt tydelig at de ikke passer for noen, men har hatt mye folk i bilen nå og ingen har kunnet gi noe mer konkret enn at de er litt faste i grepet og stoppen.

Ipadjove

Sitat fra: ElTorro på lørdag 08. juli 2017, klokken 19:17
Til Hamburg kan du bruke cruice-control mesteparten av veien, så det går nok bra :-)

Jeg var på min første tur til Hamburg nylig og jeg fikk ikke brukt cc noe særlig. Det var alltid noen som kjørte seinere og noen som kjørte raskere enn meg.
Eventuelt at cc stod på, men gir gass i tillegg og kjører forbi, så slakker den seg ned på cc-fart etterpå.


bno

Det var kjempe.  Sliter selm med en rekke feil teknisk og interiørmessig. Så godt å høre at det innrømmes kvalitetsfeil på en slik grei måte.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA