Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladekabel lås på AE?

Startet av AmocoCadiz, tirsdag 30. mai 2017, klokken 02:00

« forrige - neste »

bno

Da jeg kom til bilen de siste par dagene etter lading til 88% (hilltop) så var ikke kabel låst til bilen. Får prøve en dag til 100% igjen når det passer. Lite aktivitet på denne tråden så antar at dette ikke er så viktig for de fleste? Nå skal jeg ha bilen inn til forhandler på onsdag og har tenkt å ta opp dette også.

Como

Sitat fra: bno på søndag 02. juli 2017, klokken 09:47
Da jeg kom til bilen de siste par dagene etter lading til 88% (hilltop) så var ikke kabel låst til bilen. Får prøve en dag til 100% igjen når det passer. Lite aktivitet på denne tråden så antar at dette ikke er så viktig for de fleste? Nå skal jeg ha bilen inn til forhandler på onsdag og har tenkt å ta opp dette også.
Har testet flere ganger. Når lading avsluttes ved "hilltop" er ledning utløst når jeg kommer til bilen. Ikke en god løsning. Ikke testet ved 100%. Blir fint å høre om forhandleren din har noen tanker rundt dette.
2022 Skoda Enyaq 80x
2017 Ampera-e

Tellus

Når jeg lader ferdig med schuko i hilltop modus så er kabelen låst. Har ikke forsøkt med 16A hjemmelader enda.

Counterpointer


1Ampera

#64
Jeg har hjemmelader 32A  med fast kabel og har testet når den avsluttes ved "hilltop" eller 100 % er ledning utløst når jeg kommer til bilen og den har gitt beskjed om at lading er fullført. Når jeg lader ferdig med schuko 6A eller 10A i hilltop eller 100 % modus så er kabelen fremdeles låst når lading er fullført.
2024 BMW i4 M50
2018 Ampera-E, levert 14.06.18, hvit alt utstyr.
2017 Ampera-e, levert 16.05.17, hvit alt utstyr.(Solgt)
2020 BMW M5 Individual Competition
2015 BMW M5 Individual Competition
2015 VW E-up, siden 10.11.14(Solgt, en gledens dag, endelig ferdig med Møller)
2014 Opel Insignia 4x4, Biturbo(solgt)

Griffel

Sitat fra: HelTek på tirsdag 04. juli 2017, klokken 10:30
Jeg har hjemmelader 32A  med fast kabel og har testet når den avsluttes ved "hilltop" eller 100 % er ledning utløst når jeg kommer til bilen og den har gitt beskjed om at lading er fullført. Når jeg lader ferdig med schuko i hilltop eller 100 % modus så er kabelen fremdeles låst når lading er fullført.
Høres pussig ut, bilens lader "vet" jo egentlig ikke om den andre ende av kablen ender i en veggboks eller en kladd.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Counterpointer

Sitat fra: Griffel på tirsdag 04. juli 2017, klokken 10:37
Sitat fra: HelTek på tirsdag 04. juli 2017, klokken 10:30
Jeg har hjemmelader 32A  med fast kabel og har testet når den avsluttes ved "hilltop" eller 100 % er ledning utløst når jeg kommer til bilen og den har gitt beskjed om at lading er fullført. Når jeg lader ferdig med schuko i hilltop eller 100 % modus så er kabelen fremdeles låst når lading er fullført.
Høres pussig ut, bilens lader "vet" jo egentlig ikke om den andre ende av kablen ender i en veggboks eller en kladd.
Den vil jo vite at den mottar mer enn 10 amp

bno

Har fått ny tid hos forhandler 8.8.17. Dette hadde oppstått misforståelsermed delebestilling. Det er greit, men hos meg er det slik at om jeg lader hilltop eller 100% så er det slik at noen ganger er ladekabel låst og noen ganger ikke. Dette er lite tillitsvekkende. Det er on and off dette og slik kan man da ikke ha det. Det er det samme som at det ikke fungerer i det hele tatt når man ikke kan ha tillitt til at det fungere optimalt. Men får da ikke tatt dette opp med verkstedet før nevnte dato.

kammiz

De siste ukene har min vært låst hver eneste gang. Akkurat som om noen har endret en innstilling som påvirker dette.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

bno


Ove Braathen

kabelen min er løst hele tiden uansett fylling , og det er for så vidt greit men skulle ønske at det løste seg ut når jeg låste opp bilen.
men... jeg skulle ønske at den ikke var løst når jeg var ferdig med hurtiglading. noen ganger kompislader man litt, og da kunne det vært praktisk at CSS kabelen ikke var låst. men finner ikke noen innstillinger noe sted som kan overstyre dette

ElTorro

Når jeg lader med min Siemens 16A lader viser den <ladestasjon> på skjermen.

Kabel er da låst under lading, men låst opp når den er ferdigladet. Både ved 100% og ved Hilltop.

Tror den skiller på Siemensladeren og den originale som følger med bilen.

Når jeg bruker Siemensladeren er også valget for 6A og 10A deaktivert
> Th!nk City 2010 mod. m/Litium ion batteri.  110.000 km pr. 01.01.2019.  Montert Webasto bensin.
> Nissan Leaf US 2015 mod
> Opel Ampera-e levert 14.06.17

Como

Sitat fra: kammiz på tirsdag 04. juli 2017, klokken 22:53
De siste ukene har min vært låst hver eneste gang. Akkurat som om noen har endret en innstilling som påvirker dette.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Gi lyd hvis noen vet/finner ut hvilken innstilling som påvirker dette.
Håper det kommer en SW-oppgradering snart som fjerner litt bugs. I dag var display i nattmodus til jeg hadde kjørt i 10 minutter. Sola skinte fra skyfri himmel.
2022 Skoda Enyaq 80x
2017 Ampera-e

kammiz

Det er ingen innstiling vi selv kan velge ihvertfall. Så skjønner meg ikke helt på det.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

bno

Sitat fra: Como på torsdag 06. juli 2017, klokken 10:38
Sitat fra: kammiz på tirsdag 04. juli 2017, klokken 22:53
De siste ukene har min vært låst hver eneste gang. Akkurat som om noen har endret en innstilling som påvirker dette.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Gi lyd hvis noen vet/finner ut hvilken innstilling som påvirker dette.
Håper det kommer en SW-oppgradering snart som fjerner litt bugs. I dag var display i nattmodus til jeg hadde kjørt i 10 minutter. Sola skinte fra skyfri himmel.4
Samme her men i 1 time ... Tatt opp med forhandler. Skal inn med bilen i aug. for rette opp en hel del feil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA