Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Elektrisk utgave av nye 208?

Startet av Agmuns, søndag 28. mai 2017, klokken 10:53

« forrige - neste »

Daniel_0007

Tror bos har glemt at nye soul er ikke så mye større enn 208 heller men alikevel mer rekke vidde, tenker på største batteriet, spørs om de tar inn soul med begge batteri variantene, tipper 208 legger seg midt imellom de i pris, trolig rundt 300 000
Model 3 2019 LR Rwd

Electric cars in Norway

Tror BOS må legge e-208 under 300'. Men uansett startpris så blir det spennende å prøve bilen

Electric cars in Norway

#77
Gleder meg til denne bilen kommer på veien :+1:

Peugeot has apparently already started production of the e-208. According to media reports, the first vehicle of the new generation Peugeot 208 with an all-electric drive rolled off the assembly line on 27 March at the PSA plant in Trnava, Slovakia.

According to the report, the e-208 was the first BEV ever to be produced in Trnava about a week and a half ago. Peugeot officially introduced the new 208 at the end of February. The first electric version of the small car will have an output of 100 kW and will offer a WLTP range of 340 km thanks to a 50 kWh battery. No information on the price is yet available.



https://www.electrive.com/2019/04/06/slovakian-production-of-peugeot-e-208-picks-up-steam/
https://youtu.be/B7JPpYlUVDA

Petter Solstad

Står selv som ca 650 i køen, men tviler på at det blir noe kjøp. Tipper BOS i sin grådighet overvurderer seg selv
og bilen såpass mye at de mister mye salg. Nå er jo den rimeligste Tesla model 3 varianten priset til 370K så de bør 100 tusen under dette.

1317142119

Sitat fra: Petter Solstad på torsdag 18. april 2019, klokken 10:52
Står selv som ca 650 i køen, men tviler på at det blir noe kjøp. Tipper BOS i sin grådighet overvurderer seg selv
og bilen såpass mye at de mister mye salg. Nå er jo den rimeligste Tesla model 3 varianten priset til 370K så de bør 100 tusen under dette.
Kan vel ikke akkurat sammenligne TM3 med 208? Tesla sammenligner selv TM3 med BMW 3-serie både i størrelse og egenskaper, og en BMW 3-serie starter på 450 000. Tesla selger mao sin 3-serie til skampris.

Samtidig koster en godt utstyrt 208 GTI i dag under 250 000, så det vil overraske meg veldig stort hvis BOS tror de kan selge e208 til godt over 300 000. Litt høyere pris enn dagens 208 må man forvente fordi bilen er nyere og har mer utstyr, men ikke i nærheten av TM3.

Ukvalifisert gjetting fra min side: jeg tipper nye 208 kommer til å legge seg på mellom 220-280 000 kroner. Hvor høyeste tall er en topputstyrt e208.

alda

Sitat fra: 1317142119 på fredag 26. april 2019, klokken 20:17
Sitat fra: Petter Solstad på torsdag 18. april 2019, klokken 10:52
Står selv som ca 650 i køen, men tviler på at det blir noe kjøp. Tipper BOS i sin grådighet overvurderer seg selv
og bilen såpass mye at de mister mye salg. Nå er jo den rimeligste Tesla model 3 varianten priset til 370K så de bør 100 tusen under dette.
Kan vel ikke akkurat sammenligne TM3 med 208? Tesla sammenligner selv TM3 med BMW 3-serie både i størrelse og egenskaper, og en BMW 3-serie starter på 450 000. Tesla selger mao sin 3-serie til skampris.

Samtidig koster en godt utstyrt 208 GTI i dag under 250 000, så det vil overraske meg veldig stort hvis BOS tror de kan selge e208 til godt over 300 000. Litt høyere pris enn dagens 208 må man forvente fordi bilen er nyere og har mer utstyr, men ikke i nærheten av TM3.

Ukvalifisert gjetting fra min side: jeg tipper nye 208 kommer til å legge seg på mellom 220-280 000 kroner. Hvor høyeste tall er en topputstyrt e208.
Hoppas du har rätt, då blir det kjöp här i gården!
Och håller med om att man inte kan jämföra med TM3, det är ju smart av Peugeot att lansera en bil i en storleksklass där man slipper att konkurrera med Tesla!
Tror detta kan bli en storsäljare om den prisas rätt.
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Electric cars in Norway

Ja jeg støtter denne vurderingen under og jeg tror det blir en god bil.

"Ukvalifisert gjetting fra min side: jeg tipper nye 208 kommer til å legge seg på mellom 220-280 000 kroner. Hvor høyeste tall er en topputstyrt e208."

advale

Fra 220k skjer det aldri... Det er snakk om BOS. Og de setter gjerne høyere startpris heller enn for lavt.  Bare se på Ampera, trodde de kunne få 400k for den  :laugh:

Konkurransedyktige priser, hvor har man hørt den før? B(OS)-gjengen bruker samme taktikk om og om igjen.

Daniel_0007

Sitat fra: advale på lørdag 04. mai 2019, klokken 16:48
Fra 220k skjer det aldri... Det er snakk om BOS. Og de setter gjerne høyere startpris heller enn for lavt.  Bare se på Ampera, trodde de kunne få 400k for den  :laugh:

Konkurransedyktige priser, hvor har man hørt den før? B(OS)-gjengen bruker samme taktikk om og om igjen.

Ikke glem nye esoul som koster mer enn antatt også er bare å anta at e208 koster rundt det samme som nye esoul med minste batteri
Model 3 2019 LR Rwd

jonnyjb

Veit ikke hvor mye vi kan stole på informasjonen man finner på denne siden: http://www.peugeotgrimstad.no/E-208/car-195.html

men i såfall vil prisen starte på rundt 260 000 kr. Siste epost fra Peugeot oppgir følgende informasjon:
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Jeg veit ikke hva det forskjellige utstyret vil bety i prisøkning, men regner med man bør kunne få GT Line for ca 300 000 (eller mindre) om vi kan gå utifra at 260 000 for Active kan være sannsynlig. For 3008 øker prisen med 24000 fra Active til Allure og med 15000 fra Allure til GT Line, men jeg tror ikke forskjellene i utstyret på denne bilmodellen kan sammenlignes direkte med e-208.

PS: ang. utstyrsnivåene over er jeg litt undrende til at det står "On-board lader 6,6 kW" - trodde det skulle være 11 kW lader på e-208???
2022 Polestar 2 Standard Range Single Motor (2022)
2020 VW ID.3 1st (2021) - solgt
2019 Opel Ampera (2013) - solgt
2007 Opel Corsa (2007) - vraket
2002 Mitsubishi Galant (1995) - solgt

Daniel_0007

Sitat fra: jonnyjb på mandag 06. mai 2019, klokken 01:47
Veit ikke hvor mye vi kan stole på informasjonen man finner på denne siden: http://www.peugeotgrimstad.no/E-208/car-195.html

men i såfall vil prisen starte på rundt 260 000 kr. Siste epost fra Peugeot oppgir følgende informasjon:
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Jeg veit ikke hva det forskjellige utstyret vil bety i prisøkning, men regner med man bør kunne få GT Line for ca 300 000 (eller mindre) om vi kan gå utifra at 260 000 for Active kan være sannsynlig. For 3008 øker prisen med 24000 fra Active til Allure og med 15000 fra Allure til GT Line, men jeg tror ikke forskjellene i utstyret på denne bilmodellen kan sammenlignes direkte med e-208.

PS: ang. utstyrsnivåene over er jeg litt undrende til at det står "On-board lader 6,6 kW" - trodde det skulle være 11 kW lader på e-208???

Ang lader er nok samme grunn at ds3 kommer kun med 7 i første omgang så fra februar/mars kan man få med 11, så hvis man Absolut trenger 11 så bør man vente litt
Model 3 2019 LR Rwd

1317142119

Sitat fra: advale på lørdag 04. mai 2019, klokken 16:48
Fra 220k skjer det aldri... Det er snakk om BOS. Og de setter gjerne høyere startpris heller enn for lavt.  Bare se på Ampera, trodde de kunne få 400k for den  :laugh:

Konkurransedyktige priser, hvor har man hørt den før? B(OS)-gjengen bruker samme taktikk om og om igjen.
220 000 er ikke e208 heller. Det er snakk om prisene for nye 208, og de vil jeg tippe er i det området der. 220 000 er dermed guestimate på 208 Active med bensinmotor.

BOS er gode på pris og tar selvsagt høyde for at Ampera-E ble solgt til latterlig høy pris av den forrige Opel-importøren. Du kan jo tenke deg selv hvordan det skulle gått dersom de satte igang salget på Ampera-E til 300 000 kroner. Bruktmarkedet til den bilen hadde kollapset og de hadde aldri fått solgt en Ampera-E igjen.


Kartelaven

Noen som vet hva som skjer med BOS, skulle ikke prisen være klar i løpet av mai? Blir model 3 på meg om prisen ikke kommer før 6. juni.
Før: VW E-up! (2015)
Nå: Tesla Model 3 LR RWD/HW3/AP (2019)

Daniel_0007

Sitat fra: Kartelaven på fredag 31. mai 2019, klokken 15:45
Noen som vet hva som skjer med BOS, skulle ikke prisen være klar i løpet av mai? Blir model 3 på meg om prisen ikke kommer før 6. juni.

Tipper bos driver å fin regner hvor mye de kan ta i bos tillegg, drøyde ganske lenge før prisene til soul kom ut og men syns uansett er rart at prisene skal komme nå på en bil som ikke kommer før neste år.
Model 3 2019 LR Rwd

advale

Sitat fra: 1317142119 på lørdag 11. mai 2019, klokken 17:22
BOS er gode på pris og tar selvsagt høyde for at Ampera-E ble solgt til latterlig høy pris av den forrige Opel-importøren. Du kan jo tenke deg selv hvordan det skulle gått dersom de satte igang salget på Ampera-E til 300 000 kroner. Bruktmarkedet til den bilen hadde kollapset og de hadde aldri fått solgt en Ampera-E igjen.

Hehe nå fikk jeg en god latter.  Hvorfor tar ikke VW hensyn til alle som har kjøpt e-Golf når de går ut med 45 000 i rabatt på e-Golf i disse dager?

Når BOS greier å prestere å ta 400 000 for Ampera, så forundrer meg ikke om topp utstyrt Opel Corsa havner like unde Hyundai Kona. Får håpe de har lært og setter den under 300 000. Men det viser bare hvordan de opererer uten noen som helst tanke på kundene og branding for fremtiden.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA