Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Løst

Startet av Skynet, fredag 26. mai 2017, klokken 14:07

« forrige - neste »

Skynet

 :+1:Hallo alle sammen i dette nydelige sommerværet☀️

mitt spørsmål som jeg glemte og spørre forhandler om er  noe som heter utvendig lyd deaktiverbar, som jeg så ligger på utstyrlisten til e-golf og e-up den er jo ganske selforklarende men klarte ikke og finne ut
om man må skru den av hver gang man starter bilen? Eller er den knappen laget sånn at når skrur den av så så blir den slått av  permanent, selv om man skrur av og på bilen? Håper noen med e-up eller e-golf kan hjelpe meg og oppklare dette ?? ??? Takk  :D

nortrahof

Det er ikke foreløpig krav til lyd i elbiler i Norge - men noen land kan ha innført dette allerede. Hvis du ikke har bestilt en bil med lyd som "ekstrautstyr" vil nok VW heller ikke utstyre bilen med dette?
Jeg ser av instruksjonsboken som fulgte med E-golfen at dette var nevnt som en tilleggsfunksjon. Da instruksjonsboken omhandler alt det utstyr bilen kan leveres med, er det ikke sikkert dette utstyret blir levert til Norge?
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

Elmo

Jeg har aldri hørt, eller hørt om, eGolf'er eller eUp'er i Norge med "fotgjengervarsling"
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

kasmir

Fotgjengervarsling var tilvalg på min e-up! da jeg kjøpte den i 2014.
Føltes ikke riktig å betale 1000,- for dette så jeg kjører lydløst

Elmo

Hmm, kan ikke huske at det var tilvalg da jeg kjøpte min høsten 2014, men det hadde jo som du sier uansett vært uaktuelt ;)

Kun tre tilvalg som jeg kan huske
- teknikkpakke
- soltak
- metallic lakk
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Autowinder

Det var et tilvalg i 2015 som forhandler snakket ned. NOK 1250,- Jeg mener den var deaktiverbar.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Trond.m

Sitat fra: Elmo på mandag 29. mai 2017, klokken 11:35
Jeg har aldri hørt, eller hørt om, eGolf'er eller eUp'er i Norge med "fotgjengervarsling"
Det har stått i prislisten lenge for e-UP og har no også kommet til e-Golf.
Har hatt det på mange andre elbiler, inklusiv BMW i3. Det er i mine øyen et viktig utstyr hvis man tenker på fotgjengeres sikkerhet. Spesielt gjelder det svaksynte som sliter med å oppdage lydløse biler av naturlige grunner. 1000-1200 kr er peanøtter, så hvorfor "spare på stillingen og la daleren gå"

manifold

Jeg har e-up facelift. Lyd som skal varsle fotgjenger, er omtalt i instruksjonsboken, men jeg finner det ikke i menyene i bilen, heller ikke der instruksjonsboken sier den skal være. Tror ikke dette var en tilvalgsmulighet da jeg kjøpte bilen. Skal sjekka med Møller om dette er noe som kan aktivieres.

Trond.m

At det er omtalt i instruksjonsboken betyr bare at det er tilgjengelig som tilleggsutstyr. Det koster 1300 kr, og jeg vet at det var tilgjengelig også på tidligere modeller av e-UP. Det er neppe som som kan aktiveres i ettertid, da det krever en lydmodul med høyttaler som kun leveres på biler som er bestilt med dette fra fabrikk.

Skynet

Sitat fra: Skynet på fredag 26. mai 2017, klokken 14:07
:+1:Hallo alle sammen i dette nydelige sommerværet☀️

mitt spørsmål som jeg glemte og spørre forhandler om er  noe som heter utvendig lyd deaktiverbar, som jeg så ligger på utstyrlisten til e-golf og e-up den er jo ganske selforklarende men klarte ikke og finne ut
om man må skru den av hver gang man starter bilen? Eller er den knappen laget sånn at når skrur den av så så blir den slått av  permanent, selv om man skrur av og på bilen? Håper noen med e-up eller e-golf kan hjelpe meg og oppklare dette ?? ??? Takk  :D

Dette er løst

elekTrond

@Skynet: Så bra du fant det ut. :+1: Kunne tenkt meg valgbar, permanent deaktivering i mjauen min også. Det er litt slitsomt å høre på, inntil jeg finner det for godt å trykke på knappen. Har hatt lyst til å gjøre som en Soul dude her, han røska ut hele apparaturen da han monterte LED-bar i fronten.

Skjønt minner dette temaet meg om da jeg begynte å lese bilblader på åtti-tallet. Det evige valget mellom en spartansk tysker og en nedlesset japaneser full av knapper.  :P
'13 Mjau

elekTrond

Sitat fra: TM på fredag 02. juni 2017, klokken 09:42
[...] Det er i mine øyen et viktig utstyr hvis man tenker på fotgjengeres sikkerhet. Spesielt gjelder det svaksynte som sliter med å oppdage lydløse biler av naturlige grunner. 1000-1200 kr er peanøtter, så hvorfor "spare på stillingen og la daleren gå"

https://www.youtube.com/watch?v=95O14kUgmBI
'13 Mjau

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA