Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Brent industrikontakt!!!

Startet av Anita78, mandag 17. april 2017, klokken 08:55

« forrige - neste »

nortrahof

Sitat fra: Muffinman på mandag 17. april 2017, klokken 10:15
Er vel ikke det er slik jordfeilvern skal gjøre? Type B skal vel koble fra ved feil på bilens lader, hvis det går DC tilbake på nettet. Det vil sette ordinære jordfeilbrytere ut av spill.

Et jordfeilsvern skal koble ut ved strømmer > 30mA til jord - uansett hvilken type. "Type B" er bedre i stand til å måle likestrømskomponenten som kan forekomme i enkelte elbilladere.

Det kan være at kursen ikke opprinnelig er tiltenkt elbil? Da kan jeg heller ikke se at jordfeilsvern type B gir noen ekstra sikkerhet? Kursen kan også være en såpass gammel installasjon at den ikke omfatter krav om jordfeilsvern i det hele tatt?
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

fredag

Tesla burde ha temperatursensor i pluggene på UMC, som automatisk setter ned strømtrekket ved for høy temperatur, slik en del EVSE fra andre produsenter allerede har.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

kjølholdt

hadde samme problemstilling for 3 år siden.Var nok en brukerfeil, da blått adapter ikke var trykket skikkelig inni kontakten.
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

keepitsimple

Fikk du klarhet i hva for feil det var?
Tesla Model S 75D - 2016 Solgt 2022
Model Y Long range - 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA