Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Problem eller bare jeg som ikke har lest godt nok i manualen?

Startet av zbk, torsdag 25. mai 2017, klokken 12:56

« forrige - neste »

bno

Ja har ladeboks med kap på 32A. Viridian. Dog begrenset til 16A vha. motstand. Strømtilførsel:3-fase 32A 230V
Kjøpt fra Ladespesialisten

Edit: Fikset

bno

Radio legger inn FM modus som default og husker ikke at DAB var siste valg.Veldig frustrerende når starter opp etter parkering å måtte velge kilde (DAB). Burde være mulig å endre dette men finner ikke ut av hvor. Noen som har samme erfaring?

zbk

Min går til DAB i alle fall. Det er en opsjon for automatisk veksling mellom dab/fm, mener jeg at jeg så et sted.

Fant forresten ut hvordan man får 24t-klokke. Sett tid/dato til manuell, bytt til 24t-format i de manuelle innstillingene og bytt tilbake til automatisk klokkeinnstilling igjen.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

pilt

Sitat fra: bno på fredag 26. mai 2017, klokken 17:50
Da har jeg fått bilen og forhandler fikk ikke ladet opp tilstrekkelig (for de jeg presset på  ;D) Satte den til lading hjemme og der har jeg mulighet opp til 32A. Bilen lader på 6A. Jeg satte denne til 10A og det var eneste mulighet på oppsiden av 6A. Det skal vel være andre valg i bilen, men det fremkom ikke annet en 6 hhv. 10A. Må ta frem manualen, men de som har hatt bilen og gjennomført AC lading. Skal det ikke komme opp flere valg (enn 6 hhv 10A)? Senser den selv hvor mye den kan få og justerer deretter eller?
Tror den senser det selv. Jeg bare plugger i og så lader den. Hvis jeg ikke vil at den skal begynne med én gang, så starter jeg bilen (har ikke fått appen til å virke ennå) og trykker på bildet til høyre for det som viser 6A og 10A. Der kan man lade til 40% med én gang eller utsette og sette klokkeslett på når den skal være ferdig. Jeg plugget i ca 22:30, men ville ikke at den skulle begynne før i natt. Satte at den må være ferdig 9:15 i morgen og da endret starttidspunktet seg til 1:30 eller noe sånt.
Oslo
🤍 P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014 til feb 2019
❤ Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019 til 2022
💙 Tesla model Y - juni 2023

zbk

Ang låsing av ladekabel:

Testa med den medfølgende ladekabelen i natt og kabelen var låst når jeg kom ut (som forventa), selv om ladinga var ferdig. Ladinga med PodPoint-en (15A) ser derimot ikke ut til å holde seg låst, noe som jo er litt ugunstig. Andre med mode3-bokser på veggen kan jo komme med sine erfaringer.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

bno

Sitat fra: zbk på søndag 28. mai 2017, klokken 23:44
Min går til DAB i alle fall. Det er en opsjon for automatisk veksling mellom dab/fm, mener jeg at jeg så et sted.

Fant forresten ut hvordan man får 24t-klokke. Sett tid/dato til manuell, bytt til 24t-format i de manuelle innstillingene og bytt tilbake til automatisk klokkeinnstilling igjen.
Da skal prøve der. Takk. Det med klokka fant jeg ut av etter hvert. ;D

kammiz

Da høres det kanskje ut som at bilen låser ut på alt den oppfatter som ladestasjon da og det er sikkert alt over 10a. Meningen er helt sikkert at en ladestasjon er jo fastlåst og da kan noen andre få ladet, men når ladekabelen er medbragt så er det jo dumt.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Counterpointer


bno

Det står i manualen følgende når det gjelder DC lading mht. låsing

"Når bilen ikke lenger trenger strøm fra ladestasjonen, vil ladeprosessen stoppe. Bruk fjernkontrollen for å låse opp DC-bilpluggen.

Kona har tatt beslag i bilen men aller nådigst får jeg sjekket med vår 32A lader senere så kommer tilbake her
For øvrig gjelder det samme for AC lading som følger:

"Dessuten kan knappen for å stoppe ladingen på fjernkontrollen også brukes. Trykk og hold 5 på fjernkontrollen. Dette låser også opp bilpluggen."

Dette må kanske være program bug?

bno

Sitat fra: zbk på søndag 28. mai 2017, klokken 23:44
Min går til DAB i alle fall. Det er en opsjon for automatisk veksling mellom dab/fm, mener jeg at jeg så et sted.
DAB/FM link går mer på kjøring i tunnel....
Er det andre som erfarer at bilen legger FM som default når DAB var valget ved hensetting av bilen?

Hansi

Hvilken Android-app brukes til å forkjøle/forvarme? Jeg har lastet ned myOpel, er det den som brukes til dette?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

Ipadjove

Når noen åpner/lukker siderutene bak litt mange ganger så tar bilen en 'timeout' der jeg ikke får lukket/åpnet vinduet mer. Er kanskje en funksjon? :)

Arha

Sitat fra: Hansi på torsdag 01. juni 2017, klokken 16:52
Hvilken Android-app brukes til å forkjøle/forvarme? Jeg har lastet ned myOpel, er det den som brukes til dette?
Det er MyOpel-appen som brukes ja. Velg "Nøkkelkort" og "Forbehandling" hvor varmen kan slås på og av.  Det er nok endel Google translate inne i bildet.  Så en annen plass hvor viftehastigheten på Auto kunne velges mellom Høy, Middels og Løs (!).  Måtte sjekke den siste ved å endre språk til engelsk, og der sto det High, Medium og Low.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Ipadjove


AndréHåland


[/quote]
Det er MyOpel-appen som brukes ja. Velg "Nøkkelkort" og "Forbehandling" hvor varmen kan slås på og av.  Det er nok endel Google translate inne i bildet.  Så en annen plass hvor viftehastigheten på Auto kunne velges mellom Høy, Middels og Løs (!).  Måtte sjekke den siste ved å endre språk til engelsk, og der sto det High, Medium og Low.
[/quote]

Jeg har ikke mulighet for å styre A/C eller varme.....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA