Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model 3 - bilder og smånytt.

Startet av Gordon Retriever, onsdag 24. mai 2017, klokken 23:58

« forrige - neste »

daktari

Hverken A4, 3-serie eller C-klasse i US har luftfjæring som tilvalg når de starter på $40.000,- Derfor tviler jeg.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Mazzbot

Sitat fra: daktari på torsdag 13. september 2018, klokken 15:18
Hverken A4, 3-serie eller C-klasse i US har luftfjæring som tilvalg når de starter på $40.000,- Derfor tviler jeg.

Model 3 starter på 50 200$
Tesla model 3 reservert 31/3 .

daktari

Akkurat nå ja, men konkurrentene begynner altså på ca. $40' og strekker seg til ca. $80'. Fortsatt ikke luftfjæring til C63 AMG som starter på $75'.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

georglu

Litt off-topic, men hvorfor er luftfjæring så viktig? Jeg har i alle år kjørt biler med stålfjæring og kan ikke huske en eneste gang jeg har savnet luftfjæring. Samtidig er det jo mye mindre som kan gå galt med tradisjonelle stålfjærer.
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

Klykken

Det er helt uavsindelig snedig å kunne heve bilen over krevende veier, og ganske mye mer behagelig over humper. Samt i høyere hastigheter er det greit å kunne gjøre bilen lavere og stivere.
Mer som kan gå galt, men så har man jo garanti på dette, så innen den tid bør man selvsagt kvitte seg med bilen hvis man er redd for at serviceutgifter tårner seg etter den tid.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Counterpointer

Sitat fra: Klykken på fredag 14. september 2018, klokken 11:16
Det er helt uavsindelig snedig å kunne heve bilen over krevende veier, og ganske mye mer behagelig over humper. Samt i høyere hastigheter er det greit å kunne gjøre bilen lavere og stivere.
Mer som kan gå galt, men så har man jo garanti på dette, så innen den tid bør man selvsagt kvitte seg med bilen hvis man er redd for at serviceutgifter tårner seg etter den tid.
Det er vel ingenting som er til hinder for å bytte til stålfjærer om luftsystemet er for kostbart å reparere. Dette vil også være mye enklere enn andre veien.

fredag

Sitat fra: georglu på fredag 14. september 2018, klokken 10:39
Litt off-topic, men hvorfor er luftfjæring så viktig? Jeg har i alle år kjørt biler med stålfjæring og kan ikke huske en eneste gang jeg har savnet luftfjæring. Samtidig er det jo mye mindre som kan gå galt med tradisjonelle stålfjærer.

Litt bedre kjøreopplevelse med luftfjæring på Model S enn uten. Jeg vet ikke om alle vil synes det er verd prisen, men jeg liker Model S best med luftfjæring.

Og så er veldig mye av bilens verdi på undersiden av bilen, og da er det en trygghet å kunne heve bilen når man skal over en kant eller dump. Nyttig i dyp snø på veier som ikke er brøytet, eller over brøytekanter. Luftfjæring er nok spesielt nyttig for norsk vinterføre.

Stålfjærer har jo en tendens til å knekke etterhvert de også, og det koster penger å få fikset knekte stålfjærer også.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

georglu

Nå har jeg ikke så mye erfaring med Model S uten luftfjæring (vært standard en stund og har luft på min Model S), men i utgangspunktet forestiller jeg meg at jeg ikke kommer til å bruke noen annet enn standard høyde så veldig ofte (med mindre bilen selv legger seg litt lavere i høye hastigheter?). Kjører ikke så ofte i veldig dyp snø eller på andre utfordrende veier.

Skulle det blitt Model 3 på meg (ikke så sannsynlig siden det ble Model S i stedet), så hadde jeg nok ikke valgt luftfjæring. Jeg hadde nok spart pengene eller brukt det på noe annet ekstrautstyr. Vi får se om jeg endrer mening i løpet av Model S-eierskapet. :D
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

JorEl

#1118
Jeg eller TM3 trenger å heve seg over steiner som slår opp i "buken" på en gammel traktorvei. Alternativt kan jeg jo fikse litt på veien, men det er en bonde som eier den. Her har det vært litt tull og uenigheter.
Ikke fra min side faktisk ;)

Noe jeg har tenkt på, men ikke funnet ut. Hva med Performance, hvor høy er den? Er den like høy som de andre RWD og AWD? (Edit; Klaring 140mm) Er Performance kun lavere dersom man går for den ekstra-performance-pakken på $5K?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

turfsurf

Sitat fra: Magnus Hansen på tirsdag 11. september 2018, klokken 13:27
Hadde jeg bestilt meg en model 3 nå, hadde jeg gått for standard lakk og levert den rett til foliering.
Dette er ett godt råd. Standard sort med gjennomsiktig helfoliering.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

JorEl

Sitat fra: turfsurf på fredag 14. september 2018, klokken 17:31
Sitat fra: Magnus Hansen på tirsdag 11. september 2018, klokken 13:27
Hadde jeg bestilt meg en model 3 nå, hadde jeg gått for standard lakk og levert den rett til foliering.
Dette er ett godt råd. Standard sort med gjennomsiktig helfoliering.
Jeg har også tenkt billigste lakk og foliering. Er gjennomsiktig foliering billigere enn med farge og mønster?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

turfsurf

Sitat fra: JorEl på fredag 14. september 2018, klokken 18:37
Er gjennomsiktig foliering billigere enn med farge og mønster?
Gjennomsiktig er som regel dyrere, men tåler mye mere. Ihvertfall Xpel og Co vs standard farget folie. Er selvfølgelig lett å svi av 100k+ på spesialfolie.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

JorEl

Må ha noe som beskytter lakken mest mulig. Ellers betaler jeg heller for den fargen jeg vil ha.
Men har sett mye tøft på youtube 8) Men jeg bruker helst penger på bil en farge ;)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Magnus Hansen


JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA