Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model 3 - bilder og smånytt.

Startet av Gordon Retriever, onsdag 24. mai 2017, klokken 23:58

« forrige - neste »

gigafactory

Sitat fra: 1000kwh på fredag 21. september 2018, klokken 14:01
Sitat fra: ProsjektX på fredag 21. september 2018, klokken 13:09
Sitat fra: JorEl på torsdag 20. september 2018, klokken 21:28
Var kjekt å se bilen klare seg så bra i stor fart :+1:
Blackouts flere ganger hvor bilen tilsynelatende ikke vil akselerere over 90, uten noen spesifikt varsel, synes jeg ikke er bra.
Blackouts var det vel ikke. 210 km/t gjør batteriet varmt og det blir begrensninger. 160km/t konstant hadde sikkert fungert bedre.

Uansett en bra test i ekstreme hastigheter.

Når du trykker gassen i bånn og det tar bilen fem sekunder før den begynner å sige oppover i fart fra 90 km/t, så er vel blackout et greit ord. Det finnes helt sikkert et bedre ord å bruke, det er ikke så interessant. Det som var spesielt var at akselerasjonen ble fort kraftigere igjen når den passerte 100 km/t, den brukte rundt 8 sekunder fra 90-100 i videoen. Må jo være et SW-problem, litt som med ABSen, og det er vil sikkert bli fikset OTA. Likevel, jeg skjønner ikke greia med å benekte et åpenbart problem.

JorEl

Skal ikke nekte for at det skjedde. MEn når man kjører bilen så hardt, så syntes jeg det var betryggende å se at bilen roet seg ned, når den ble for "varm", men ble fort klar igjen.
Syntes dette var en ekstremsituasjon som den kom seg greit ut av.
Jeg kommer aldri i denne situasjonen noen gang, her i Norge, håper jeg. Jeg vil ikke i fengsel eller sykehus eller kirkegård 8)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

daktari

Sitat fra: gigafactory på søndag 23. september 2018, klokken 09:37
Sitat fra: 1000kwh på fredag 21. september 2018, klokken 14:01
Sitat fra: ProsjektX på fredag 21. september 2018, klokken 13:09
Sitat fra: JorEl på torsdag 20. september 2018, klokken 21:28
Var kjekt å se bilen klare seg så bra i stor fart :+1:
Blackouts flere ganger hvor bilen tilsynelatende ikke vil akselerere over 90, uten noen spesifikt varsel, synes jeg ikke er bra.
Blackouts var det vel ikke. 210 km/t gjør batteriet varmt og det blir begrensninger. 160km/t konstant hadde sikkert fungert bedre.

Uansett en bra test i ekstreme hastigheter.

Når du trykker gassen i bånn og det tar bilen fem sekunder før den begynner å sige oppover i fart fra 90 km/t, så er vel blackout et greit ord. Det finnes helt sikkert et bedre ord å bruke, det er ikke så interessant. Det som var spesielt var at akselerasjonen ble fort kraftigere igjen når den passerte 100 km/t, den brukte rundt 8 sekunder fra 90-100 i videoen. Må jo være et SW-problem, litt som med ABSen, og det er vil sikkert bli fikset OTA. Likevel, jeg skjønner ikke greia med å benekte et åpenbart problem.
Det er ikke blackout, det er kickdown og turbo-lag...
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

trondhla

Her bør det nevnes at Model 3 ennå ikke er sertifisert og 100% tilpasset det europeiske markedet der bl.a. å ligge i over 200 km/h i over lange avstander er et av kriteriene. En SW for Europa og bedre batterikjøling er å forvente for å motvirke noe treghet og varmgang
Det er helt vanlig at amerikanske biler opp igjennom tidene har måtte blitt endret før de har blitt solgt her på grunn av hardere forventet bruk. F.eks. måtte Ford lage sterkere karosseriavstivninger for sin Mustang (T5) og før Opel solgte sin Admiral med en Chevrolet V8 bensin ble disse motorene noe ombygd før de ble solgt. 

daktari

Samme fyren testet forbruk i sommer. Meget interessant:

150 km/H 2,29 kWh/mil
120 km/H 1,64 kWh/mil
https://youtu.be/v56gMy04oMI
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: emurof på søndag 23. september 2018, klokken 00:37
Stemmer det at det ikke vil være Spotify på Model 3 i Norge/Europa?

Ikke hørt noe om det, men regner med det blir som på nye S/X fremover, at man må ha premium connectivity (eller noe sånt) til cirka en tusenlapp i året for å få gleden av Spotify i bilen uten å måtte bruke mobilen.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

1000kwh

Sitat fra: JorEl på onsdag 26. september 2018, klokken 19:47
Begynner å friste litt mer med Autopilot, selv om jeg fint klarer å kjøre en evt ny flott bil selv.
https://www.teslarati.com/tesla-model-3u-version-9-software-blind-spot-warnings-updated-vehicle-icons/
Etter 14 dager med prøve på min Model S så angrer jeg på at jeg ikke valgte AP til 40k. Veldig bra systen på motorvei.

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

1000kwh

«Saabkyle» har testet Model 3 (ikke performance). Veldig rett på sak.

https://m.youtube.com/watch?v=YjciSCtNDm8


JorEl

#1151
Etter at man har fått bilen, så vil man kanskje se på disse produktene som spesial-lages for TM3.
https://electrek.co/2018/09/29/tesla-model-3-accessories/
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Tellus

Sitat fra: trondhla på søndag 23. september 2018, klokken 13:55
Her bør det nevnes at Model 3 ennå ikke er sertifisert og 100% tilpasset det europeiske markedet der bl.a. å ligge i over 200 km/h i over lange avstander er et av kriteriene. En SW for Europa og bedre batterikjøling er å forvente for å motvirke noe treghet og varmgang
Det er helt vanlig at amerikanske biler opp igjennom tidene har måtte blitt endret før de har blitt solgt her på grunn av hardere forventet bruk. F.eks. måtte Ford lage sterkere karosseriavstivninger for sin Mustang (T5) og før Opel solgte sin Admiral med en Chevrolet V8 bensin ble disse motorene noe ombygd før de ble solgt.

Hva slags sertifisering er det ? De fleste biler (både elbiler og andre biler) kan vel ikke kjøre i 200 km/t overhodet.

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA