Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model 3 - bilder og smånytt.

Startet av Gordon Retriever, onsdag 24. mai 2017, klokken 23:58

« forrige - neste »

JorEl

For vår familie på 4 var valget i april-2015 Egolf eller bmwi3. Plass til 5 personer og normale dører, og litt billigere med litt mer utstyr, gjorde at vi valgte VW.
Her er en sammenligning av i3 vs TM3 :+1:
https://www.youtube.com/watch?v=LVX2eYIlmII
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Her er en kosestund med onkel-Tesla som forteller om sine møter med onkelblå( :police:).
Advarsel: Har ingenting med TM3 eller Tesla, men han kjører TM3...

Selv satt jeg i en bil i USA som kjørte på rødt og sjoføren fikk ticket på $50. Billigere å bryte trafikkreglene i "junaiten".
Men ok, vi har jo en normann som sitter lenge i fengsel i Texas(?) som brukte bilen som "lethal veapon".

Edit glemte linken; https://www.youtube.com/watch?v=vIgnQvyYA2c
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

trondhla

Og her er en Model 3 "auf der Autobahn zwischen Leipzig und Erfurt in geschwindichkeiten bis zu zweihundertundachtundzwansich stundenkilometern". (Håper kunnskapene i tysk fra skolen sitter i ennå  :P)
https://www.youtube.com/watch?v=Ff0F5f9bmwc

JorEl

Var kjekt å se bilen klare seg så bra i stor fart :+1:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

ganton

Tilbyr "nøkkel" til model3: https://electrek.co/2018/09/20/tesla-model-3-key-fob-images/

Setter pris på det, ønsker ikke å ha bluetooth påslått på telefonen hele tiden (pga strømforbruk og sikkerhet bla)
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

ProsjektX

Sitat fra: JorEl på torsdag 20. september 2018, klokken 21:28
Var kjekt å se bilen klare seg så bra i stor fart :+1:
Blackouts flere ganger hvor bilen tilsynelatende ikke vil akselerere over 90, uten noen spesifikt varsel, synes jeg ikke er bra.
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

1000kwh

Sitat fra: ProsjektX på fredag 21. september 2018, klokken 13:09
Sitat fra: JorEl på torsdag 20. september 2018, klokken 21:28
Var kjekt å se bilen klare seg så bra i stor fart :+1:
Blackouts flere ganger hvor bilen tilsynelatende ikke vil akselerere over 90, uten noen spesifikt varsel, synes jeg ikke er bra.
Blackouts var det vel ikke. 210 km/t gjør batteriet varmt og det blir begrensninger. 160km/t konstant hadde sikkert fungert bedre.

Uansett en bra test i ekstreme hastigheter.

emurof

#1136
Sitat fra: georglu på onsdag 27. juni 2018, klokken 16:06Alt som kan begrense bilpendling inn til f.eks. Oslo er bra.

Problemet er at mange er avhengige av bil for å komme seg til Oslo. Det er fint for de som bor i sentrum eller som er politikere i fine strøk å snakke om for eksempel alle barnefamiliene må ta kollektivtransport, men det går ikke. Dagene går ikke opp da.

Og det går ut over de som allerede sliter med å få endene til å møtes. De rike vil ikke ha noe problem med noen ekstra kroner som bompenger, men barnefamilier med lån og alt vil slite. Eller, de gjør det allerede.

Men så vil man kanskje at folk heller flytter inn i Oslo for å unngå bompenger og alt det der, slik at prisene der presses enda mer opp?


Sitat fra: Mao på onsdag 27. juni 2018, klokken 23:33Mitt tips er at det blir full mva på elbiler med 25 % fra ett eller annet tidspunkt, og at det samtidig innføres en eller annen støtte-/refusjonsordning for fortsatt å stimulere til kjøp av nullutslippsbiler. Da vil nok dyre elbiler som Tesla, Porsche osv komme vesentlig dårligere ut....

Ja, det er viktig å tyne barnefamiliene.

JorEl

#1137
Om vi skal nå målet til politikerene i 2025. så kan vi vel ikke ta bort for mye elbil-intensiver.
Personlig synes jeg det er flott at elbil betaler 50% på "alt" så lenge man slipper mva-25%.
Grunnen til at vi kjøpte Egolf i begynnelsen av 2015 var at vi syntes vi fikk mye bil for pengene. Ikke for å slippe bom eller ferjepenger.

E; men ok, der de har veldig mye bompenger, ser jeg jo selfølgelig at det spiller en stor rolle. Spesielt om man befinner seg på en øy og må betale hundrelapper hver vei.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Elmo

Kan dere ikke vennligst ta bompengediskusjoner et annet sted  >:( >:( :police:
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

emurof

Stemmer det at det ikke vil være Spotify på Model 3 i Norge/Europa?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA