Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model 3 - bilder og smånytt.

Startet av Gordon Retriever, onsdag 24. mai 2017, klokken 23:58

« forrige - neste »

lirekassa

Fargene kommer sikkert tilbake etter hvert.

HCO

Sitat fra: Magnus Hansen på tirsdag 11. september 2018, klokken 09:04
Kutter også ut fargene metallic Silver og obsidian Black. Det er jo ikke mange uker siden sistnevnte farge ble introdusert..

Det kan godt hende det er et smart grep. Henry Ford startet produksjon av T-forden i 1908, men det var først i 1914 at de innførte "any color so long as it is black"-policy, for å få takten opp og kostnadene ned (slik jeg har forstått det, korriger meg gjerne). Det var først i 1926 man kunne få bilen i andre farger igjen.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

fredag

Sitat fra: HCO på tirsdag 11. september 2018, klokken 09:40
Sitat fra: Magnus Hansen på tirsdag 11. september 2018, klokken 09:04
Kutter også ut fargene metallic Silver og obsidian Black. Det er jo ikke mange uker siden sistnevnte farge ble introdusert..

Det kan godt hende det er et smart grep. Henry Ford startet produksjon av T-forden i 1908, men det var først i 1914 at de innførte "any color so long as it is black"-policy, for å få takten opp og kostnadene ned (slik jeg har forstått det, korriger meg gjerne). Det var først i 1926 man kunne få bilen i andre farger igjen.

Men det er ikke så veldig premium med så få valgmuligheter på farger. Dette påvirker jo også Model S og Model X.

Håper Tesla får utvidet paintshop etterhvert som kontantstrømmen til Tesla bedrer seg, slik at de kan få flere fargevalg i stedet for færre.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

ganton

Dropper også Obsidian Black Metallic og Metallic Silver fargevalg.  ???
Håper Obsidian Black kommer inn igjen innen bestilling er aktuelt. De beholder blå ! Litt odde (håper jeg ikke fornærmet noen  ;)
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

Amoss

Sitat fra: fredag på tirsdag 11. september 2018, klokken 10:58
Men det er ikke så veldig premium med så få valgmuligheter på farger. Dette påvirker jo også Model S og Model X.

Sant nok, men kan man strengt talt si at dette reduserer fargeutvalget noe?  De dropper en av to sorte og en av ymse gråtoner? Hadde de erstattet disse med reelle farger hadde det vært positivt :)

Er helt enig med Ryan McCaffrey her:
https://twitter.com/DMC_Ryan/status/1039391819463708672
Sitat
Ryan McCaffrey @DMC_Ryan
Svar til @elonmusk

Would you call this a temporary move? I'm hoping so, given the already small menu of Tesla colors. These 2 don't need to come back, but please consider a could of non-grayscale colors once you're ready! A slightly lighter green than what the S had, perhaps!
(min uthevning)
Model S 85D

Magnus Hansen

Dårlig kvalitet på lakken ser ut til å være den vanligste klagen fra nye eiere for tiden. Og prisen på metallkllakk gikk nylig opp. Og nå færre valg. Det virker veldig som lakkering er en liten flaksehals akkurat nå. Hadde jeg bestilt meg en model 3 nå, hadde jeg gått for standard lakk og levert den rett til foliering.

Øyvind.h

Dumt å droppe metallic sort. Solid sort er helt ubrukelig og burde ikke vært levert. De burde skippet solid, ikke metallic.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Mazzbot

Sitat fra: Magnus Hansen på tirsdag 11. september 2018, klokken 13:27
Dårlig kvalitet på lakken ser ut til å være den vanligste klagen fra nye eiere for tiden. Og prisen på metallkllakk gikk nylig opp. Og nå færre valg. Det virker veldig som lakkering er en liten flaksehals akkurat nå. Hadde jeg bestilt meg en model 3 nå, hadde jeg gått for standard lakk og levert den rett til foliering.

Hvordan folie vil du anbefale ? Tenkte å ta chrome delete og sota vinduer. Tenkte opprinnelig blå farge men etter prisen økte så vet jeg ikke ...
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Magnus Hansen

#1103
Sitat fra: Mazzbot på tirsdag 11. september 2018, klokken 14:36
Hvordan folie vil du anbefale ? Tenkte å ta chrome delete og sota vinduer. Tenkte opprinnelig blå farge men etter prisen økte så vet jeg ikke ...

Dette vet jeg ikke nok om foreløpig. Tenkte jeg skulle sette meg inn i det i løpet av høsten. Sikkert en del erfaring her inne. Mange Ser og Xer som er foliert

Ellers kan jo fort både lakkpriser og fargeutvalg forandre seg mange ganger før bilen kommer til Norge...


Vesel

Tesla øker prisen på AWD fra $5,000 til $6,000

Var i utgangspunkt i tvil når firehjulsdrift kosta $5,000, men da holdt jeg en knapp for at jeg skulle ha det. Nå holder jeg en knapp på at jeg ikke skal ha. Skal fremdeles ha lakkering i blå, LR-batteri, Premium-pakke, AP og sportsfelger på både sommer og vinterhjulene da, og FSD når det kommer.  :D
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Magnus Hansen

Ser ut som SR stadig skyves i tid:

Sitat

Tesla will likely start producing the shorter-range Model 3 in the next eight months. Right now, they are focused on selling higher-margin cars where demand continues to exceed what is being produced

Leveranser internasjonalt «by next year». Som jo strengt tatt betyr at leveransene begynner i år... vi får nå se på det.. men Tesla prioriterer tydeligvis å eksportere dyrere konfigurasjoner fremfor å begynne produksjonen av SR.

Sitat
According to Tesla, by next year they will start exporting Model 3s to other countries




https://electrek.co/2018/09/11/tesla-100-kwh-battery-cost-investor-gigafactory-1-tour/

JorEl

Syns ikke det er så merkelig om Tesla venter med short-range. Da kan alle de dyrere bilene få subsidiene "med på laget".  Blir kjekt framover når de forskjellige bilene kommer rullende inn i landet. Det kjekkest blir når man hører om forbedringer eller tilvalg som luftfjæring osv..Selvfølgelig før man har fått levering..
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

daktari

Luftfjæring på en bil til 300-400'. Er det egentlig realistisk? Hvilke andre har det som tilvalg i den prisklassen?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

JorEl

Sitat fra: daktari på torsdag 13. september 2018, klokken 10:44
Luftfjæring på en bil til 300-400'. Er det egentlig realistisk? Hvilke andre har det som tilvalg i den prisklassen?
Musk har vel twitret en gang at det skulle bli luftfjæring + at S og X allerede har det. Så jeg håper på det.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Magnus Hansen

Dette var Elons svar på spørsmål om luftfjæring i august i fjor:

Sitat

In about six months or so. Linked to dual motor config.

Kom hverken 6mnd senere eller sammen med AWD.. foreløpig forsvunnet på mysisk vis. Litt som hengerfeste  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA