Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hentet bil på Varemessa 28.03.19

Startet av Larseren78, torsdag 28. mars 2019, klokken 21:28

« forrige - neste »

Larseren78

Hei,
Er helt ny her på forumet.
Opprettet profil her kun for dette innlegget.
Fikk beskjed om at jeg kunne hente bilen min i dag kl. 13:00. Jeg var ute i god tid (12:40),
ble godt tatt imot og fikk beskjed om at jeg måtte vente litt. Det er greit tenkte jeg, er jo tidlig ute.
Satt der og ventet i ca. 20 minutter, så ble jeg ropt opp og tatt imot av en hyggelig kar som fortalte
at det var ca. 90 min ventetid. Dette var jeg jo forberedt på, har jo smug lest litt her inne.
Jeg ventet vel i 2,5 time totalt og da observerte jeg jo litt av hvert i løpet av ventetiden.
Det jeg observerte var jo nemlig at 70% av de andre jeg ventet sammen med ikke hadde forsikring og/eller finansieringen i orden. Jeg ble jo litt fascinert av dette så jeg hadde stoore ører der jeg satt.
Det virket ikke som om det var Tesla som hadde rotet med forsikringen/finansieringen til folk.
Folk ringte banker og forsikringsselskap om hverandre og hadde verken signert lånepapirer eller husket å bestille forsikring. Følte meg faktisk veldig normal og særdeles pliktoppfyllende siden alt mitt var i orden. Litt som å se "Ja vi elsker camping/ Danskebåten" på tv.
Ikke rart jeg måtte vente lenge!!!!!!!!
Misforstå meg rett; Tesla roter og rører mye, men det gjør Ola dunk også.
Ellers var jeg veldig fornøyd med å få den nye bilen min.
Det var alt jeg hadde å si.

Counterpointer

En god observasjon

Håper du blir fornøyd med bilen.

Og velkommen på forumet.

GL1

Gratulerer med ny bil!

Det er nok slik at vi kunder bidrar litt til at det er kaos rundt Tesla... For hvis folk hadde henvendt seg i mindre grad med spørsmål om hvor bilen er til enhver tid osv, hadde kundeservice hatt bedre kapasitet til viktigere spørsmål. Men Tesla burde også være tydeligere i sin kommunikasjon og legge til flere valg/avkryssingsmuligheter i nettløsningen.

PS: Jeg selv fikk beskjed om at lånepapirer skulle signeres på stedet. Men siden jeg fikk en melding om signering fra banken rett før utlevering, gjorde jeg det på forhånd. Glad jeg gjorde det...
Men du nevnte at folk manglet forsikring? De får vel ikke satt kjennemerke på bilen hvis det ikke er forsikring på den? Og da virker det for meg rart at folk da har fått tid for utlevering...
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

GL1

Sitat fra: Larseren78 på torsdag 28. mars 2019, klokken 21:28
Litt som å se "Ja vi elsker camping/ Danskebåten" på tv.
Ikke rart jeg måtte vente lenge!!!!!!!!
Misforstå meg rett; Tesla roter og rører mye, men det gjør Ola dunk også.
TM3 er folkevogna som gjør at Ola dunk har har lyst på bil..... :+1:

Men har også ut fra noen innlegg fått inntrykk av at en del TM3-kjøpere kanskje aldri har eid bil før? Synes i så fall at det er litt kult at det var denne bilen som trigget deres kjøpelyst!
Og da er det kanskje ikke så rart at folk knoter, når dette i tillegg ikke er noe «kjøp over disk»?
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

Tor Erik

#4
Da satt du samtidig som meg. Og jeg var ikke en av dem. De som satt rundt meg så ut til å ha alt i orden også. Syns det gikk rolig for seg. Og jeg har hatt en fin kommunikasjon med Tesla før oppmøte. Ja, jeg måtte vente. Men fikk vite at de hadde hatt tekniske problemer i hallen med klargjøring (hvem vet?). Betjeningen var hyggelig. Mange fra England (og andre steder i landet/verden) for å hjelpe til.

Kan legge til, Det var verdt ventingen!

kristtorp

Da satt vi der samtidig, fikk ikke dette inntrykket om at andre ikke hadde ting på stell.

Ankom ca 12.45 og ble ropt opp 13.30, så ikke like lang ventetid som deg. Var det noe spesielt som gjorde at du måtte vente såpass lenge?

Fornybarbil

Det må da være lov å overdrive litt på anonyme forum uten å bli tatt på det  :D

Tomas_v

Det er rart. Tesla ringte meg dagen før og bekreftet at finansiering og forsikring var OK og bare komme og hente bilen.
Jeg har ikke observert at noen hadde ikke ordnet forsikring/finansiering.
Vi var der 9:55, 10:10 gikk til bilen, 10:30 kjørte den ut.

Pallesnekkern

Tesla har jo laget litt merarbeid for seg selv ved å gi dårlig informasjon.  Feks dette med forsikring. Jeg hadde ordnet alt men fordi jeg ikke visste at man bør aktivere forsikringen ett par dager før utlevering, ble det litt fram og tilbake.  Grunnen til at jeg ikke visste dette er jo at ALLE andre bilkjøp jeg har gjort, så fikser forhandler alt (forhandlerforsikringer er ofte en god deal), men Tesla har jo ikke noe sånt.


Amoss

Sitat fra: Pallesnekkern på fredag 29. mars 2019, klokken 10:31
Tesla har jo laget litt merarbeid for seg selv ved å gi dårlig informasjon.  Feks dette med forsikring. Jeg hadde ordnet alt men fordi jeg ikke visste at man bør aktivere forsikringen ett par dager før utlevering, ble det litt fram og tilbake.  Grunnen til at jeg ikke visste dette er jo at ALLE andre bilkjøp jeg har gjort, så fikser forhandler alt (forhandlerforsikringer er ofte en god deal), men Tesla har jo ikke noe sånt.

Interessant nok var det for noen(?) år siden en forum-deltager her der Tesla ønsket å levere ut bilen en av de siste dagene før nyttår (kvartals-slutt), mens kunden av forskjellige årsaker ønsket å få bilen over nyttår, og ba pent om dette. Tesla nektet og insisterte at bilen MÅTTE hentes før nyttår. Han tegnet så - etter innspill fra meg må jeg innrømme - en forsikring på bilen med oppstart den 1/1 året etter (eller var det den 2/1?) men da tegnet bare Tesla en annen forsikring i hans navn for å få bilen registrert før kvartals-slutt. Dette helt uten å spørre eller forhåndsinformere kunden.

Så Tesla kan når de vil...
Model S 85D

PetterTM3P

Når jeg hentet min var det også mye styr hos mange andre. Ikke forsikring, ikke signert papirer osv. Kom i prat med en kar som sa han hadde opplyst til Tesla hvilket forsikringsselskap han skulle ha forsikring hos, og hadde da forventet at Tesla hadde tegnet forsikring for han  ::)  Jeg fortalte han da at det måtte man selc gjøre, Tesla tegner ikke forsikring for han, de vil bare vite hvor forsikringe er tegnet.

RuneW

Sitat fra: PetterTM3P på fredag 29. mars 2019, klokken 11:00
Kom i prat med en kar som sa han hadde opplyst til Tesla hvilket forsikringsselskap han skulle ha forsikring hos, og hadde da forventet at Tesla hadde tegnet forsikring for han  ::)

Trøste og bære...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Rolf Gjerdsjø

Hentet også min i går, hadde time kl 16. Hos meg var både det pengemessige og forsikringen i orden, men Tesla hadde feilregistrert noe av det (hjalp jo ikke at jeg fikk kun to dagers varsel heller), så det ble endel ståhei før alt var i orden.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

ganton

#13
Har overført penger og ordnet forsikring. Levering imorgen. Får stadig meldinger på sms og mail om at de mangler fødselsnummer for forsikringen (dette er registrert), ingen tilbakemelding på svarene jeg har sendt. Har nå også begynt å få mail om at jeg må betale. Frykter at dette blir surr ved overleveringen imorgen. Tror ikke det er noe vits i å prøve å nå de på telefon så får bare krysse fingrene.

Prøvde å ringe uten å komme igjennom. Ingen registrering hos statens veivesen. Status på web ikke endret seg noe på flere mnd. Men satser på at det ordner seg når det blir toveiskommunikasjon imorgen.
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

ElbilJohn

Sitat fra: ganton på fredag 29. mars 2019, klokken 14:17
Har overført penger og ordnet forsikring. Levering imorgen. Får stadig meldinger på sms og mail om at de mangler fødselsnummer for forsikringen (dette er registrert), ingen tilbakemelding på svarene jeg har sendt. Har nå også begynt å få mail om at jeg må betale. Frykter at dette blir surr ved overleveringen imorgen. Tror ikke det er noe vits i å prøve å nå de på telefon så får bare krysse fingrene.

Prøvde å ringe uten å komme igjennom. Ingen registrering hos statens veivesen. Status på web ikke endret seg noe på flere mnd. Men satser på at det ordner seg når det blir toveiskommunikasjon imorgen.
Tesla Model 3, 2019, LR, AWD, AP, red multi-coat, 18 Aero

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA