Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny spiker i Dieselkista ?

Startet av doldis1, tirsdag 23. mai 2017, klokken 17:33

« forrige - neste »

Oddaa

Sitat fra: JorgenM på onsdag 06. mars 2019, klokken 08:59
Nå spøker det virkelig for DIESEL:

https://e24.no/naeringsliv/mote/90-tallsikonet-diesel-soeker-konkurs/24575108?
Antar at merket gjenoppstår som ELECTRIC i løpet av kort tid.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Amatøren

Vært nevnt før, men nå er det Stuttgart som hiver ut gamle dieselbiler. Det er ikke hvilken som helst by! Hjembyen til Mercedes og Porsche.

Sitat fra: TV2.noNy storby stenger dieselbiler ute

Som andre byer, tar man i Stuttgart utgangspunkt i den den såkalte Euro-klassifiseringen av utslipp. Denne startet med Euro 1 tilbake i 1993. I dag er det Euro 6 som gjelder, det ble innført fra 2014.

I sitt nye system setter Stuttgart grensen ved Euro 5, som ble innført i 2009. For biler som er eldre enn dette, er det ingen bønn: De får ikke lov til å hverken kjøre eller parkere i byen.


Skilter som forbyr eldre dieselbiler å kjøre inn kommer opp i flere tyske byer, sist ut er Stuttgart. Foto: Scanpix.

Myndighetene skal også jobbe mot å sette en grense ved Euro 6, i praksis stenge ute alle biler eldre enn 2014. Men før dette eventuelt blir gjennomført, vil han skaffe seg erfaring fra hva som skjer med luftkvaliteten når Euro 4-bilene blir borte.

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

JorgenM

Så mye rekkevidde krever dieselbileiere før de vil kjøpe en elbil

https://www.tek.no/artikler/sa-mye-rekkevidde-trenger-dieselbileiere-for-at-en-elbil-skal-dekke-deres-behov/462339

- Snaue 11 prosent av dieselbileierne er ikke fornøyd før elbilen har 1000 kilometer rekkevidde.

I mangel på svaralternativ 'Jeg skal ALDRI ha elbil' svarte altså elbilhaterne at de må ha 1000km (!) rekkevidde før de kjøper elbil. Denne gjengen vil altså kjøre 10-12 timer uten engang en kaffepause :laugh:
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

jkirkebo

Sitat fra: JorgenM på mandag 08. april 2019, klokken 11:04
Så mye rekkevidde krever dieselbileiere før de vil kjøpe en elbil

https://www.tek.no/artikler/sa-mye-rekkevidde-trenger-dieselbileiere-for-at-en-elbil-skal-dekke-deres-behov/462339

- Snaue 11 prosent av dieselbileierne er ikke fornøyd før elbilen har 1000 kilometer rekkevidde.

I mangel på svaralternativ 'Jeg skal ALDRI ha elbil' svarte altså elbilhaterne at de må ha 1000km (!) rekkevidde før de kjøper elbil. Denne gjengen vil altså kjøre 10-12 timer uten engang en kaffepause :laugh:

Ja, for noen er ikke elbil et alternativ uansett rekkevidde. Om det så var 10.000km. Noen er tydeligvis forelsket i lukten av diesel, vibrasjonene, lyden og alt det andre som hører med. Jeg har vært borti noen av denne rasen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

hemi

#589
Det jeg synes tidvis er litt morro med folk som har ekstremt bastante meninger om lyd og lignende på fossil er at de ofte kjører DRIT.

"Du mangler lyden"

"Du mangler følelsen blalbal"

Lukter gjerne lunta, jeg forteller at jeg også har fossilbiler, den siste med over 500hk originalt og over middels mange sylindre, og er enig i at lyden og draget er noe annet, og påfølgende spør de hva slags entusiast bil de har... de svarer a4 2.0tdi.......  De blir fort enige om at elbil uten lyd nok er bedre enn den sure diesel 4'ern.

Amatøren

Noen er bare optimister eller driver med panisk krampetrekninger i markedsføringen.


ANNONSØRINNHOLD

- Om tre år kan det være diesel igjen
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID



Rollep

Sitat fra: creal på torsdag 25. april 2019, klokken 16:01
Rekordhøy diesel- og bensinpris:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/b582le/her-fyller-ole-even-tidenes-dyreste-bensin
Et par tre kroner til eller fra spiller liten rolle. Drivstoffet er kun en bitteliten del av det totale bilregnskapet.
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

tomrh

 :+1: Hvis man kjører 20.000 km i året og bruker 0,6 på mila, så utgjør det 1200 kroner ekstra i året pr krone økt bensinpris, eller 100 kroner måneden.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

creal

Fossilkjørere er ikke rasjonelle forbrukere - hadde de vært det hadde de jo kjørt elbil. En faktor de konsekvent legger sykelig stor vekt på, er pumpeprisen  ;D

Kårepåsporet

Sitat fra: creal på torsdag 25. april 2019, klokken 20:44
Fossilkjørere er ikke rasjonelle forbrukere - hadde de vært det hadde de jo kjørt elbil. En faktor de konsekvent legger sykelig stor vekt på, er pumpeprisen  ;D

Det gjør vel strengt tatt mange elbilister også når de skal forsvare innkjøp av elbil

Burger

Aue Kåre, den traff litt bedre enn den burde gjøre :-)

( snike seg bort til regnearket og oppdatere hvor mye jeg sparer i måneden )
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

Kårepåsporet

Sitat fra: Burger på torsdag 25. april 2019, klokken 23:05
Aue Kåre, den traff litt bedre enn den burde gjøre :-)

( snike seg bort til regnearket og oppdatere hvor mye jeg sparer i måneden )

Slapp av, på seg selv kjenner en andre

HCO

2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA