Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny spiker i Dieselkista ?

Startet av doldis1, tirsdag 23. mai 2017, klokken 17:33

« forrige - neste »

bno

Sitat fra: Rasmus.B på fredag 20. april 2018, klokken 08:00
Jeg har problemer med å forstå at når det er blitt allmenn kjent at VAG driver med banditt fakter, gasser både mennesker og aper for å prøve å bevise at eksos ikke er farlig, blir tatt med buksa nede, toppledere fengslet i USA grunnet svindel i stor skala, så fortsetter folk å kjøpe bilene. Signalet som sendes da er jo at vi syns dette er helt greit.
Det burde ikke blitt solgt en eneste en av produktene som WAG produserer.
Kan ikke være mer ening. Etter 30 år som kunde hos VAG og der min sønn ble offer for svindelen og de prøvde å belaste ham NOK 15000,- i tillegg for skifte av EGR ventil (vant frem da jeg truet dem) så er vår familie ikke lengre kunde hos dem. Vi er av samme oppfatning og vi ser nå på VAG kunder som lite sosiale. Det er jeg den første til å beklage, men det er blitt slik. In life man get what man ask for for å si det slik.

doldis1

 http://design.automotive-business-review.com/news/police-raid-volkswagens-porsche-headquarters-in-germany-over-diesel-emissions-scandal-190418-6122246

Virker som om den siste razziaen har tilknytning til tidligere saker og at den også angår Audi ..?

Salget av dieselbiler i Tyskland stuper forøvrig og legger en inn de nyeste data i grafen jeg legger ut under her og fullfører den, har personbildieselen 18 mnd. igjen å leve i Tyskland...! og det synes heller ikke å hjelpe at bilprodusentene legger inn større og større rabatter og incentiver..

https://www.reuters.com/article/us-germany-vehicleregistrations/german-diesel-car-sales-plunge-steepens-in-march-idUSKCN1HB19F


Amoss

https://www.dagbladet.no/nyheter/porsche-topp-pagrepet-etter-razzia/69728462
Sitat
Porsche-topp pågrepet etter razzia

En sjef hos den tyske bilprodusenten Porsche er pågrepet i forbindelse med politiets etterforskning av svindel med diesel-utslippsdata.

- Porsche-toppleder Oliver Blume har informert de ansatte om at påtalemyndigheten i Stuttgart har pågrepet en sjef, sier en talsperson for selskapet.

Så langt har det ikke kommet informasjon om hvilken stilling den pågrepne personen har.

Pågripelsen skjer to dager etter at tyske myndigheter gjennomførte en razzia mot et titalls lokaler tilhørende Porsche.
Model S 85D

doldis1

Det spilles for galleriet og det er tydelig at iallefall Tyske påtalemyndigheter ikke vil sitte med svarteper når boet etter dieselen etterhvert skal gjøres opp ...

elekTrond

Hva er oppe med Italia i grafen over?
'13 Mjau

LA-Thing

Italienere lever i sin egen verden. Med mangel på normale politikere, et ekstremt byråkrati, korrupsjon, kameraderi, lav økonomisk vekst, høy arbeidsledighet  og generelt lite kunnskap om miljø tar det nok endel tid før de får alternativer til diesel på plass.
Drammen, Tesla Model S #2510

Rollep

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 19. april 2018, klokken 22:09
Og i virkeligheten blåser Tesla nå forbi Porsche i volum.
Skulle jammen ikke forbause meg om de blåser forbi, Alfa Romeo, Maserati, Lamborghini og Ferrari også :D

Hvor mange biler selger forresten Tesla i Tyskland for tiden?
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Rollep

Sitat fra: Doldis1 på fredag 20. april 2018, klokken 12:09Salget av dieselbiler i Tyskland stuper forøvrig og legger en inn de nyeste data i grafen jeg legger ut under her og fullfører den, har personbildieselen 18 mnd. igjen å leve i Tyskland...! og det synes heller ikke å hjelpe at bilprodusentene legger inn større og større rabatter og incentiver
Da ligger det an til en formidabel oppgang i salget av bensinbiler, fordi kun 6% av potensielle nybilkjøpere kan tenke seg elbil, det har du jo selv dokumentert i et tidligere innlegg :)
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Amoss

Sitat fra: Rollep på lørdag 21. april 2018, klokken 16:38
Hvor mange biler selger forresten Tesla i Tyskland for tiden?

665 biler sist kvartal. Ikke helt på nivå med Norge, men det er det 4. største markedet for Tesla i Europa.
Model S 85D

Rollep

Sitat fra: Amoss på lørdag 21. april 2018, klokken 16:52
Sitat fra: Rollep på lørdag 21. april 2018, klokken 16:38
Hvor mange biler selger forresten Tesla i Tyskland for tiden?

665 biler sist kvartal. Ikke helt på nivå med Norge, men det er det 4. største markedet for Tesla i Europa.
Det var det jeg tenkte, tydeligvis ikke elbil man går for når diesel nå velges bort.
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Amoss

Sitat fra: Rollep på lørdag 21. april 2018, klokken 16:56
Det var det jeg tenkte, tydeligvis ikke elbil man går for når diesel nå velges bort.

Så du mener at Tesla er eneste elbilen som selges i Tyskland?  Vel vel...  God tur tilbake til KT forumet på VGD :)

Ps: Det tallet er høyere enn de tre foregående kvartalene...
Model S 85D

Øyvind.h

Sitat fra: Rollep på lørdag 21. april 2018, klokken 16:38
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 19. april 2018, klokken 22:09
Og i virkeligheten blåser Tesla nå forbi Porsche i volum.
Skulle jammen ikke forbause meg om de blåser forbi, Alfa Romeo, Maserati, Lamborghini og Ferrari også :D

Ja det har de vel allerede gjort. Porsche er vel større enn alle disse merkene, tilsammen.
Porsche har storselgere som Panamera, Cayenne og 911 og har hatt kraftig salgsvekst de senere årene. Allikevel har Tesla som produserte første Model S i 2012 blåst forbi. Man kan velge å fokusere på hva de ikke er, eller fokusere på hva de er i ferd med å bli. Fritt valg  :D
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

doldis1

Den er en vesensforskjell på Tesla og Tyskerne som kanskje ikke alle har fått med seg, Tyskerne har svære lager med uselgbare biler stående både i USA og Europa, Tesla har lange ventelister på ALT de selger, biler, powerwalls, taksteinsolceller...

Troald

https://min.e24.no/mekanisk-endring-ma-til-for-a-unnga-dieselforbud/a/RxBpOO

Sterke ord fra den tyske miljøvernministeren. Dette kan bli dyrt for de tyske bilprodusentene.
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

doldis1

Sitat fra: Troald på lørdag 21. april 2018, klokken 22:31
https://min.e24.no/mekanisk-endring-ma-til-for-a-unnga-dieselforbud/a/RxBpOO

Sterke ord fra den tyske miljøvernministeren. Dette kan bli dyrt for de tyske bilprodusentene.

Hun etterlyser "hardware retrofits" hvilket bare kan bety ettermontert renseutstyr i form av katalysator eller dieselpartikkelfilter. Jeg aner sant og si ikke hva bakgrunnen for dette utspillet er men å ettermontere et dieselpartikkelfilter på en motor som mangler et motorstyringssystem for dette er i praksis UMULIG...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA