Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny spiker i Dieselkista ?

Startet av doldis1, tirsdag 23. mai 2017, klokken 17:33

« forrige - neste »

doldis1

De får bare fortsette å drømme, de blør allerede grunnet dieselexit, og de kommer til å blø mye mer..

JorgenM

#271
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

doldis1

Sitat fra: JorgenM på fredag 23. mars 2018, klokken 13:46
Hvem blør? BMW?
De leverte nettopp 8. året på rad med rekordoverskudd...

https://www.automotiveworld.com/news-releases/bmw-group-reports-eighth-successive-record-year-despite-high-upfront-expenditure/

? De tallene er for fjoråret, som jeg sa, de blør allerede .. Størstedelen av forspranget Tyskerne har er dieselteknologien så de kommer nok nødig til å gi slipp på dieselen, kundene derimot velger den bort.

https://www.reuters.com/article/us-bmw-results-electrification/bmw-says-electric-car-mass-production-not-viable-until-2020-idUSKBN1GY1BQ?il=0

JorgenM

Burde egentlig ikke bruke energi på deg, men siden det er fredag skal man ha det litt gøy også...

Fjoråret? Ja, selvsagt. Tallene for 2018 blir ikke klare før mars 2019...
Du mener altså at de blør når det ble REKORD OVERSKUDD i 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016 og 2017?

Hvordan har det gått med Tesla i samme perioden? :)

Hvis du vil ha nyere tall så kan du lese at de tok en ny rekord i februar 2018 også:
https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0279114EN/best-ever-february-for-bmw-group-sales?language=en
3 uker (eller, 3 uker og 2 dager!) siden det, er det også for gamle tall for deg?


Linken din er uinteressant fordi BMW uansett ikke har annonsert noen ny elbil før i 2020 (med unntak av Mini som kommer i 2019).
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Rollep

Dette burde vel glede en del folk her på forumet  :D

https://www.expressen.se/motor/uppgift-dieselbilar-aldre-an-2014-forbjuds-2022/

Dette støtter jeg også, få vekk dieselbilene fortest mulig.

doldis1

 
SitatDette burde vel glede en del folk her på forumet  :D

Absolutt  ;) Dette er gode nyheter !

JorgenM

Du klarte ikke på noen overbevisende måte å dokumentere påstanden din om at BMW blør doldis... 

Her blir det mistillit :police:
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Mobileum

Sitat fra: JorgenM på fredag 23. mars 2018, klokken 18:45
Du klarte ikke på noen overbevisende måte å dokumentere påstanden din om at BMW blør doldis... 

SNAFU!
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Counterpointer

Sitat fra: JorgenM på fredag 23. mars 2018, klokken 18:45
Du klarte ikke på noen overbevisende måte å dokumentere påstanden din om at BMW blør doldis... 

Her blir det mistillit :police:
Tror du at du får flertall da ?

Hvordan gjør BMW det i Norge? Vet at i3 selger bra, men det Norske markedet er jo ganske spesielt for tiden.

JorgenM

Økonomisk? Ikke peiling :)

Salget går tydeligvis så det suser, men i3 er vel ikke noen bil de tjener særlig penger på vil jeg tro.
http://www.mynewsdesk.com/no/bmw-no/pressreleases/2017-nok-et-rekordaar-for-bmw-group-norge-2356518

Er uansett ikke BMW Norge som utvikler elbiler eller dieselbiler så er lite relevant i denne tråden :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Counterpointer

Sitat fra: JorgenM på fredag 23. mars 2018, klokken 20:05
Økonomisk? Ikke peiling :)

Salget går tydeligvis så det suser, men i3 er vel ikke noen bil de tjener særlig penger på vil jeg tro.
http://www.mynewsdesk.com/no/bmw-no/pressreleases/2017-nok-et-rekordaar-for-bmw-group-norge-2356518

Er uansett ikke BMW Norge som utvikler elbiler eller dieselbiler så er lite relevant i denne tråden :)
Det som er interessant er at Norge er et fremtidsmarked, en indikasjon på hvordan det blir.

Det er jo derfor vi prioriteres som testmarked for de som satser på Bev

doldis1

Sitat fra: JorgenM på fredag 23. mars 2018, klokken 18:45
Du klarte ikke på noen overbevisende måte å dokumentere påstanden din om at BMW blør doldis... 

Her blir det mistillit :police:

Ha,ha, det har ikke falt deg inn at tallene hadde vært enda bedre uten problemene med dieselexit ? Tyskerne har investert enorme beløp i dieselteknologi og slåss med nebb og klør for å redde dieselen- mens salget stuper..!

Det er klart de blør! Det er like klart at de kommer til å blø enda mye mere. At du og VW-heiagjengen din ikke evner å forstå enkle sammenhenger og argumenterer deretter beviser faktisk ikke at jeg tar feil ..  ;)

https://www.forbes.com/sites/neilwinton/2018/01/29/diesel-sales-in-europe-slide-in-2017-and-dive-in-december/#5329d10142fb

https://www.theguardian.com/business/2018/jan/15/diesel-car-sales-slump-puts-thousands-of-jobs-at-risk-in-uk

SitatDiesel sales fell 7.9% in 2017 and dived 20.5% in December, suggesting that the decline is gathering momentum.

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

JorgenM

doldis: poenget er at de tjener MER penger, år etter år. At de nå kanskje tjener mer på el-biler/bensin enn diesel har da ingen betydning. De endrer seg med markedet. Bil-produsentene er faktisk veldig flinke til å tilpasse seg markedet.

Det du sier blir som å si at en TV-produsent blør fordi salget av billedrør-TV går ned, samtidig som de tjener desto mer på flat-TV...
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA