Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny spiker i Dieselkista ?

Startet av doldis1, tirsdag 23. mai 2017, klokken 17:33

« forrige - neste »

Jon65

Sitat fra: doldis1 på mandag 22. januar 2018, klokken 10:09
SitatSteinsland i NBF:
"Det kan ikke være slik at ingen vil ha en brukt dieselbil i 2022. Da er det to millioner biler som ingen vil ha, understreker han."

2022? Nå tuller du! Vi skriver knapt 2018 og jeg kjenner ingen som vil ha en nå..!  :laugh:

http://www.tv2.no/broom/9598037/

Jeg tror ikke "jeg kjenner ingen som vil" kan brukes i en markedsundersøkelse.
Jeg kjenner feks ingen som vil reise med danskebåten men allikevel er det tusenvis som reiser hver uke.

Og mulig du ikke kjenner noen som vil ha dieselbil men da kjenner du tydeligvis ingen som behøver hengerfeste og firehjulstrekk og ikke har lyst til å bruke 600.000 på å kjøpe seg bil.

Rio

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

doldis1

 https://e24.no/bil/audi/audi-tilbakekaller-127-000-biler-kunder-i-norge-rammes/24239275

SitatBilprodusenten tvinges til å tilbakekalle 127.000 biler etter at den tyske transportmyndigheten KBA har oppdaget forbudt programvare for utslippskontroll i bilprodusentens
Sitatsiste Euro-6-dieselmodell

Rai,rai da er det på'n igjen ! Idiotene kjenner tydeligvis ingen grenser så det er ikke vanskelig å spå at dette går åt skogen  ;)

Troald

Vi får håpe at kommende WLTP-målinger blir korrekte og at de tyske bilene blir avslørt en gang for alle og at økte avgifter som følge av dette er den siste spiker.
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

doldis1

 Daimler trekker Dieselen fra det Amerikanske markedet. Neste gang fra Kina og deretter EU ? Blir mye Diesler i russland framover ?

http://www.nydailynews.com/autos/news/mercedes-benz-to-stop-u-s-diesel-engine-production-report-article-1.3771565

elekTrond

Hvor mange kistespikre er det egentlig plass til i denne kista? Det må da snart gå ut over oppdriften?  ::)

Dette minner litt om RC seilflyet mitt. Etter første sesong var det mer kryssfinér og superlim enn balsa i halepartiet. Før eller senere må det nødvendigvis nå et kritisk punkt.  :angel: :police:
'13 Mjau


Counterpointer

Dieselkista skal ha plass til millioner av biler, lastebiler og busser. Her kan det spikres frem til totalforbud, det er temmelig lenge tror jeg.

elekTrond

"Milde Jesus du som sagde, sa kemnern"  :blank:
'13 Mjau

Amatøren

This message previously only contained one or more inline attachment references all of which are now invalid.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

doldis1

Det ironiske i det hele er vel at det er NOX som ser ut til å bli dieselens bane. Høye NOX verdier som kommer av høye forbrenningstemperaturer som igjen gir lavere drivstofforbruk og mindre CO2 utslipp..

Så mens høye NOX-verdier tar livet av noen håndfuller i byene bidrar det faktisk til å senke de globale CO2 utslippene, utslipp som mange mener har potensiale til indirekte å drepe milliarder av mennesker (!)

Nå spiller det jo riktignok liten rolle om man blåser hodet av seg med ei hagle eller en kanon, men ironien i det er åpenbar..

Beckern

Sitat fra: doldis1 på tirsdag 23. januar 2018, klokken 08:55
Det ironiske i det hele er vel at det er NOX som ser ut til å bli dieselens bane. Høye NOX verdier som kommer av høye forbrenningstemperaturer som igjen gir lavere drivstofforbruk og mindre CO2 utslipp..

Så mens høye NOX-verdier tar livet av noen håndfuller i byene bidrar det faktisk til å senke de globale CO2 utslippene, utslipp som mange mener har potensiale til indirekte å drepe milliarder av mennesker (!)

Nå spiller det jo riktignok liten rolle om man blåser hodet av seg med ei hagle eller en kanon, men ironien i det er åpenbar..

Og NOx er jo ikke engang en stabil gass. Den akkumuleres ikke i atmosfæren eller blåser inn fra landeveien og inn i byene. Den blir borte. Den er da heller til liten eller ingen plage når lutfutskiftingen er god.
Jeg sitter noen meter fra ring tre på dagen. Det er fortsatt vedrøyken som svir i nesa når tempen går under -15 ikke trafikk forurensingen.



Troald

Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

Mobileum

Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA