Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny spiker i Dieselkista ?

Startet av doldis1, tirsdag 23. mai 2017, klokken 17:33

« forrige - neste »

Elbil fundamentalist

De satser stort ja. Satsningen kan sees fra månen  :laugh:
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

cyber

Utrolig at ett firma har økonomisk ryggrad til å gjøre dette, men jeg må også si meg imponert av et amerikansk bilmerke som har økonomisk evne til å la innbyttebiler og biler som skal repareres ( selv om de er nesten nye  :o ) stå lagret i ubestemt tid ; det er sånn det skal gjøres, ikke sant ?     

Mr Oizo

Rykter sier at Tesla Motors Norge er landets største kunde av leiebiler. Hvorvidt dette stemmer er nok vanskelig å si, men at det går betydelige beløp på dette er nok rimelig å anslå.

doldis1

Ryktet sier også at denne nye måten VW driver preventiv CO2-fangst på nok må sies å være et stykke banebrytende arbeid hva CO2-fangst angår. Jeg er sikker på at et stort seriøst selskap som Volkswagen kommer til å høste verdifulle erfaringer fra dette pilotprosjektet i USA !

" Volkswagen-Vorsprung durch Lagerung ! "  ;)

Rio

Doldis1: Hvorfor spammer du ved å legge ut disse gamle bildene?

Var ikke verdien 58 mrd kr, ut av en omsetning på over 2000 mrd, fritt fra hukommelsen?
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

cyber

Sitat fra: Doldis1 på søndag 29. april 2018, klokken 11:47
Ryktet sier også at denne nye måten VW driver preventiv CO2-fangst på nok må sies å være et stykke banebrytende arbeid hva CO2-fangst angår. Jeg er sikker på at et stort seriøst selskap som Volkswagen kommer til å høste verdifulle erfaringer fra dette pilotprosjektet i USA !

" Volkswagen-Vorsprung durch Lagerung ! "  ;)
Jeg har også tro på at Volkswagens lærekurve har blitt brattere av at noen få idioter i selskapet har forårsaket noe med slike voldsomme følger ( for å blidgjøre en overambisiøs sjef ?.. en usunn kultur i et hvert selskap  ; gir assosiasjoner til et amerikansk bilfirma der sjefen lover og lover og sparker og sparker dem som ikke kan holde hans løfter  :o ).

Imidlertid har folk med interesse av et bedre miljø uendelig mye å takke dieselgate for .. 8)


jkirkebo

Sitat fra: Mr Oizo på søndag 29. april 2018, klokken 11:19
Rykter sier at Tesla Motors Norge er landets største kunde av leiebiler. Hvorvidt dette stemmer er nok vanskelig å si, men at det går betydelige beløp på dette er nok rimelig å anslå.

Uansett passe dumt når de har lageret fullt av innbyttebiler de kunne brukt isteden. De fleste trenger nok bare en kjapp sjekk for å brukes som lånebiler, unødvendig med full gjennomgang da.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Burger

Sitat fra: Mr Oizo på søndag 29. april 2018, klokken 11:19
Rykter sier at Tesla Motors Norge er landets største kunde av leiebiler. Hvorvidt dette stemmer er nok vanskelig å si, men at det går betydelige beløp på dette er nok rimelig å anslå.
Tror posten overgår de i stor stil, snakket med en av innkjøperne fra da posten begynte å lease biler. Å få tak i nok vinterdekk var ett problem i seg selv. De måtte begynne å fase ut biler etter 1 år pga de ikke kunne dumpe for mange på markedet samtidig.

Synd for postbud i Finnmark som kjørte egen bil og skrev km godtgjørelse. De gikk fra som regel egen god bil med mye kjørekomfort til pizzabil.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

JorgenM

Denne blir en enorm spiker i dieselkista:

https://www.tek.no/artikler/dette-skal-vaere-volkswagens-nye-elbil/436084



Nydelig design, overraskende lik konseptversjonen.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Magnus Hansen

Store problemer med å skjønne at den bilen skal gjøre den store forskjellen. Det er en start fra VW, men ingen revulosjon i forhold til hva som allerede nå er på markedet

doldis1

VW har et kjempeproblem som har vært lite belyst så langt. I det øyeblikket de kan levere I.D i større antall for 27-8 K usd. blir alt de selger av fossil småbil UTDATERT...

Magnus Hansen

Tja.. vi vet lite om hva man faktisk får for pengene. Utstyr etc. Den har tross alt samme rekkevidde som en Zoe. Litt dyrere. Og kommer 4 år senere. Skjønner fremdeles ikke hva som er så imponerende.

bno

Sitat fra: Doldis1 på mandag 30. april 2018, klokken 22:09
VW har et kjempeproblem som har vært lite belyst så langt. I det øyeblikket de kan levere I.D i større antall for 27-8 K usd. blir alt de selger av fossil småbil UTDATERT...

Det er tanker jeg har gjort meg også og vi er vel flere om det tenker jeg. Vanskelig å være med å disrupte seg selv til en viss (stor grad), men alternativer finnes ikke. Veien er BEV. Har sikkert ikke vært så vanskelig å være toppleder der og vite at om 6 år så endrer vi litt på dashen og litt andre lykter og City brake system og auto park. Nå må folket begynne å jobbe for penga og da faller nok mange av i svingen skal de se og ja det har vel begynt.

doldis1

Sitat fra: Magnus Hansen på mandag 30. april 2018, klokken 22:32
Tja.. vi vet lite om hva man faktisk får for pengene. Utstyr etc. Den har tross alt samme rekkevidde som en Zoe. Litt dyrere. Og kommer 4 år senere. Skjønner fremdeles ikke hva som er så imponerende.

Du har et poeng, for sent og for dårlig trolig, men skal de tjene igjen pengene på satsingen må de klare konkurransen mot TM3, Leaf og trolig TMY også og flere kommer.. I det øyeblikket de klarer konkurrere og virkelig selge I.D. i større antall vil mange av VW's egne fossile modeller være utdatert teknologi .. Jeg tror de flotte bildene fra USA og salgstallene fra Norge blir stående i historiebøkene som starten på slutten for Volkswagen ...

Rio

Hva så om VW selger BEV i stedet for bensin- eller dieselbiler? Det er vel like relevant som om de selger bensin eller diesel. Det er bare en annen av VWs bilmodeller.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA