Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ustabil: Fortum Ladestasjon Tanum Shoppingsenter

Startet av ReDeR, tirsdag 23. mai 2017, klokken 09:51

« forrige - neste »

Mr.Zero

Er disse laderne oppe døgnet rundt, eller bare i senterets åpningstid..?
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

xyzzy

Jeg var der 25. juni - da fungerte ikke hurtigladerne (slik de heller ikke gjorde noen uker tidligere), hverken for meg
eller andre biler. AC fungerer, men det går jo veldig langsomt.

Dvs. om du har en normal bil som trenger hurtiglading, fungerer den ikke. Om du har en bil som kan lade på AC, men ikke støtter hurtiglading (som Zoe) fungerer den sikkert fint.


Barskog

Semi-hurtiglading kalles det når man utnytter hele effekten på 22 kW, slik som ZOE gjør.
Uansett, når jeg var der 23. Juni med min ZOE og ladet, stod det også andre typer elbiler tilkoblet "sin type kabel". Om det fungerte for dem sjekket jeg ikke, men antar det siden de stod der tilkoblet.

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

Myrvang

Noe ny status om disse laderene? Skal dit i helgen og hadde vært kjekt å lade litt.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

AmocoCadiz

Sitat fra: Myrvang på onsdag 09. august 2017, klokken 21:24
Noe ny status om disse laderene? Skal dit i helgen og hadde vært kjekt å lade litt.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
For en uke siden var det lapp på alle tre ladere med teksten "Trasig" og det stemte godt dessverre.

Panduck

Sitat fra: Myrvang på onsdag 09. august 2017, klokken 21:24
Noe ny status om disse laderene? Skal dit i helgen og hadde vært kjekt å lade litt.

Jeg spurte Tanum shopping på deres facebooksider om hurtigladerene deres fungerte. Beskjeden jeg fikk var at jada, det gjorde de! "Bare kom og lad!" sa de. Når jeg kom dit var det lapp, som Amoco også fant, på alle ladere "trasig". En VW eier hadde gjort noen forsøk på å starte lading men ga opp, på de to andre laderene var det biler plugget inn, på den ene en hybrid (!!) på den andre en i3. La merke til at i3en var koblet inn på AC, ikke DC, så det kan jo være at AC kanskje fungerte (?), hybriden var jo koblet inn på AC den også.

Uansett vil ikke 3 AC ladere være mye å hoppe i taket for spesielt om hybrider (og de begynner det å bli en del av i sverige!) kan lade gratis der.

For meg var det mest irriterende at jeg ikke engang kan stole på det som ble sagt fra senteret.

moderator 2

#21
Da har jeg endret på forum tittel, og konkluderer med at vi ikke kan regne med å bruke disse nå.

Fint hvis noen som prøver disse og får det til, kan komme med en oppdatering.

Lars
Forum admin
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

AmocoCadiz

Sitat fra: Elmo på torsdag 10. august 2017, klokken 20:52
Hva med å spørre Fortum på FB ?
Ja greit å få en avklaring fra Fortum.

Siden det er veldig ulikt Fortum å ha kaputte ladere,
har jeg antatt at Tanum kjøpesenter sagt opp driftsavtalen med Fortum,
særlig siden laderne ikke lenger er inne på Fortums ladekart.

moderator 2

Har sendt en forespørsel til Fortum, så får vi se hva de vet...

Lars
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

ReDeR

Ser at disse er "oppe å går" igjen på kartet til Fortum, noen som har prøvd de i det siste?
ReDeR

Osloensis

Den midterste boksen har fungert ihvertfall de siste dagene. Var der senest i går. Kun en bil av gangen per boks, men dette er hurtigladere som startes og avsluttes på boksen, så man kan selv flytte over når forrige bil er ferdig.

Tesla har en masse ladere på baksiden, aner ikke noe om disse.
Nissan e-NV200 Evalia 2015 (overtatt okt 2017)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA