Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ustabil: Fortum Ladestasjon Tanum Shoppingsenter

Startet av ReDeR, tirsdag 23. mai 2017, klokken 09:51

« forrige - neste »

ReDeR

(Elbileiere har litt blandet erfaring med hurtigladerne på Tanum Shoppingsenter

Lars
Forum admin)

i følge kundeservice Fortum Charge & Drive skyldes dette konkursen av Shoppingsenteret og at de venter på en avklaring. Håpet de kommer opp igjen snart. :-O Lader her ofte ved turer nedover.
ReDeR

Lars C. Krogenæs

#1
Men ble ikke senteret kjøpt av onkel Olav i april?

Finner ikke noe om konkurs etter at han kom inn som eier, tvert i mot vitner facebooksidene om at de er oppegående. Ei heller noe i avisene om en konkurs nå i mai.

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

xyzzy

Ladestasjonene er uansett borte fra Fortums ladekart.

Jeg skal kjøre veien nedover, Oslo - Hunnebostrand med Ioniq på torsdag og hadde tenkt å lade der både ned og opp... Er det andre hurtigladestasjoner i nærheten som kan brukes?

Det er vel Clever som har laderne ved siden av, men de kan ikke betale via app eller avtale - bare upraktiske kort som må kjøpes på forhånd med et visst antall kWH?

Arha

Clever i Sverige bruker å være på en bensinstasjon som selger kort med et visst antall kWh på.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

AmocoCadiz

Sitat fra: Arha på tirsdag 23. mai 2017, klokken 23:59
Clever i Sverige bruker å være på en bensinstasjon som selger kort med et visst antall kWh på.
Dumt hvis de blir splittet opp og flyttet,
var jo en bra lokasjon med 3 ladere på trafikert veistrekning.

Clever har en på bensinstasjonen ved siden av, de har ladekort på stasjonene.

http://www.uppladdning.nu/SiteDetail.aspx?id=dfeb2e36-daeb-4c45-a890-c0cdb6c83478&ln=sv

ReDeR

Sitat fra: xyzzy på tirsdag 23. mai 2017, klokken 12:00
Ladestasjonene er uansett borte fra Fortums ladekart.

Jeg skal kjøre veien nedover, Oslo - Hunnebostrand med Ioniq på torsdag og hadde tenkt å lade der både ned og opp... Er det andre hurtigladestasjoner i nærheten som kan brukes?

Det er vel Clever som har laderne ved siden av, men de kan ikke betale via app eller avtale - bare upraktiske kort som må kjøpes på forhånd med et visst antall kWH?

Kjører ofte til Hamburgsund på Västkusten og har også ladet på Tanum, nå blir det vel å lade på Nordby, eller en liten omvei Mc Donalds Håby Munkedal. Ellers ser jeg 1 Clever hurtiglader på Statoil/Cirkle K Skee, har ikke prøvd den enda, litt styr med å kjøpe ladekort osv...
ReDeR

xyzzy

#6
Jeg var der i går. Shoppingsenteret så ut til å være i full drift, men både jeg og bilen ved siden av fikk feil på laderne. Ingen Fortum-merker el.

Kjøpte et Clever-kort på bensinstasjonen til 150 kroner, og ladingen  gikk deretter raskt og enkelt. 5 kr/kWh er dyrere enn Fortum, men beliggenhet er viktig,


Sent from my iPad using Tapatalk

AmocoCadiz

Konkursboet er kjøpt av Thon som driver nå sentret videre.
Noen grep må tas om de skal klare konkurere (med seg selv siden de også driver Nordby)
Ang ladere er det nok fortsatt uklart

http://www.stromstadstidning.se/nyheter/tanum-shoppingcenter-ska-nu-f%C3%B6r%C3%A4ndras-1.4233265

HPSE

Prøvde alle 3 laderne utenfor Tanum kjøpesenter for et par uker siden. Fikk feil på alle sammen. Clever laderen noen 100 meter unna funka bra. Har ladekort fra Clever (Clever Fri) og får da faktura i ettertid. Koster 5 kr pr KW.. Dette høres kanskje dyrt ut, men det blir ikke nødvendigvis dyrere enn andre.. Andre tar pr minutt og det tar som regel mer enn 2 min å lade en kw... og prisen er den samme uansett om du er over eller under 80%....

Clever fri kortet koster ingenting å skaffe seg. Får det i posten etter noen dager og kan brukes både i Sverige og Danmark.
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Myrvang

Thon hater jo elbiler og kommer til å flytte de langt vekk og øke prisen .

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

AmocoCadiz

Sitat fra: Myrvang på lørdag 27. mai 2017, klokken 23:30
Thon hater jo elbiler og kommer til å flytte de langt vekk og øke prisen .

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Hørtes ikke bra ut,
hvor har du fått info om at Thon ikke ønsker prioritere kunder som ankommer kjøpesentrene med elbil?

gasgaraget

Renault Zoe 40 -17
Tesla Model X 90D -16

Orbit

#12
Sitat fra: AmocoCadiz på søndag 28. mai 2017, klokken 02:05
Sitat fra: Myrvang på lørdag 27. mai 2017, klokken 23:30
Thon hater jo elbiler og kommer til å flytte de langt vekk og øke prisen .

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Hørtes ikke bra ut,
hvor har du fått info om at Thon ikke ønsker prioritere kunder som ankommer kjøpesentrene med elbil?

Olav Thon Gruppen har hatt som policy å fjerne ladepunkter, i alle fall inntil den mye parkeringsforskriften dukket opp. Se for eksempel tidligere tråd og diverse medieoppslag etter at OTG gjorde sin egen sikkerhetsanalyse hvor de mente elbillading var for farlig.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

AmocoCadiz

#13
Sitat fra: Orbit på søndag 28. mai 2017, klokken 10:59
Sitat fra: AmocoCadiz på søndag 28. mai 2017, klokken 02:05
Sitat fra: Myrvang på lørdag 27. mai 2017, klokken 23:30
Thon hater jo elbiler og kommer til å flytte de langt vekk og øke prisen .

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Hørtes ikke bra ut,
hvor har du fått info om at Thon ikke ønsker prioritere kunder som ankommer kjøpesentrene med elbil?

Olav Thon Gruppen har hatt som policy å fjerne ladepunkter, i alle fall inntil den mye parkeringsforskriften dukket opp. Se for eksempel tidligere tråd og diverse medieoppslag etter at OTG gjorde sin egen sikkerhetsanalyse hvor de mente elbillading var for farlig.
Var ikke klar over Thons nye elbilpolicy.
Argumentasjonen virker fra Thon virker svak og tynt begrunnet.
Som så stor markedsaktør bør de gå forran med en positiv miljøholdning til elbiler, all den tid de drifter kjøpesenter som til 99% baserer seg på bilbruk for å komme til.

Thon polycien er en sak også for elbilforeningen å gå i dialog om, noe det ser ut som de er igang med.

For Tanum kjøpesenter kan det i tillegg være underlagt egne svenske krav/regler vedrørende elbillading, selv om jeg tviler det er forskjeller i regelverk med den lille promillen som kjører elbil i Sverige.

Barskog

#14
Var innom Tanum og ladet min ZOE i går. Alle 3 laderne var i bruk og alt fungerte bra. Utfordringen her er jo at det er gratis, så mange benytter seg av disse laderne og det blir tendenser til kø.

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA