Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kun ett, midtmontert display

Startet av Gordon Retriever, mandag 22. mai 2017, klokken 23:57

« forrige - neste »

Knut Røe

Ser for meg et pledd eller lignende vil bli brukt ved kjøring i mørke og der man ikke vil bli blendet i trynet av skjermen. Ødelegger jo nattsynet også siden det er så mye lys fra den.

Klykken

Her tas det mye sorg på forskudd. Vent til bilen er lansert og dere har testet den før skjerm og what-not dømmes nord og ned, kanskje??
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

HKS

Sitat fra: Brede på fredag 02. juni 2017, klokken 12:19
Det skinner godt gjennom at Tesla lager biler i California.
Kan ikke huske å ha tenkt over problemet med sol på skjermen en eneste gang, men manglende dimming og skjermens oppførsel i vintermørke og tunneller er like irriterende i dag som i 2013..
Du er klar over at det ikke er sol 24/7 i California?
Det er også snø og høye fjell i California...  ::)
Tesla Model 3 Long Range

jlan

Det er manglende dimming i tunneler som er hovedproblemet med skjermene i S og X. Det skal godt gjøres å finne noen som har løst dette like dårlig som Tesla.

Ellers er det slike irriterende småting som at man ikke kan velge alternative ruter eller sette waypoints på rutene, ikke får opp TA meldinger uten å lytte på DAB+,  ikke får opp platecover og annen grafikk på DAB+ radio, ikke får logget inn for betal artikler i avisene osv.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Amoss

Sitat fra: Klykken på fredag 02. juni 2017, klokken 13:09
Her tas det mye sorg på forskudd. Vent til bilen er lansert og dere har testet den før skjerm og what-not dømmes nord og ned, kanskje??

Du har helt rett i at man bør prøve løsningene før man dømmer dem helt nord og ned, men det må være lov til å være skeptisk til det man ser, og gi uttrykk for det?

Jada, venter til jeg har fått testet løsningen før noen endelig beslutning taes, men med denne løsningen er i alle fall dette ikke noe jeg vil bestille uten grundig testing først. Så får det heller ikke hjelpe at jeg da nok får bilen en del senere enn jeg ellers kunne fått.
Model S 85D

Brede

Sitat fra: HKS på fredag 02. juni 2017, klokken 13:36
Sitat fra: Brede på fredag 02. juni 2017, klokken 12:19
Det skinner godt gjennom at Tesla lager biler i California.
Kan ikke huske å ha tenkt over problemet med sol på skjermen en eneste gang, men manglende dimming og skjermens oppførsel i vintermørke og tunneller er like irriterende i dag som i 2013..
Du er klar over at det ikke er sol 24/7 i California?
Det er også snø og høye fjell i California...  ::)

Fullt klar over det ja, takk for omtanken.  ;)

Gordon Retriever

Sitat fra: THE på fredag 02. juni 2017, klokken 09:24I Renault Zoe er det et problem å se skjermen når sola skinner på skjermen i alle fall.

Enig. Zoe tror jeg har den skjermen der jeg har hatt størst problemer med refleksjoner i den midtmonterte skjermen.

Gordon Retriever

Sitat fra: Klykken på fredag 02. juni 2017, klokken 13:09
Her tas det mye sorg på forskudd. Vent til bilen er lansert og dere har testet den før skjerm og what-not dømmes nord og ned, kanskje??

Teslamondo har publisert artikkelen Don't fear the wafer, der skjermen i Model 3 omtales som Teslas dristigste designvalg - i alle fall inntil vi blir vant til den.

Teslamondo setter i artikkelen ord på hvordan Tesla fortsetter der de begynte med Model S, og utfordrer de andre bilprodusentenes konservative designspråk.

SitatCell phones used to look and feel like granola bars. Buttons, buttons, buttons. Now cell phones are smooth glass wafers. Remember your entertainment center with a CD tower and stacked DVD/VCR shelves? Now you've got just a wafer on the wall. Ditto your home office. Do you have a tower CPU on the floor, a copier/scanner/fax behind you and a screen on your desk? No, you probably have just a wafer. Go to your local furniture store and talk to a veteran salesman about the store layout. TeslaMondo did so. The home office and entertainment areas used to take up large chunks of floor plan. Now, virtually nothing.

LA-Thing

I motsetning til TMS hvor skjermen er integrert i dashbordet ser skjermen til TM3 litt ettermontert ut der den henger for seg selv utenpå dashbordet.

Kanskje kan den enkelt hektes av og tas med ut av bilen? Bruke den som nettbrett i stua, legge inn kjøreruter i Google maps mens du sitter i sofa'n, kommunisere med bilen, etc.?
Drammen, Tesla Model S #2510

ganton

Eller muligens er noe justerbar, så man kan få best mulig innsynsvinkel. Stort LCD panel, sollys og særlig kombinasjon med polariserte briller.... skal bli spennende å se hvor godt det fungerer.
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

bakskj

Sitat fra: ganton på fredag 09. juni 2017, klokken 10:34
Eller muligens er noe justerbar, så man kan få best mulig innsynsvinkel. Stort LCD panel, sollys og særlig kombinasjon med polariserte briller.... skal bli spennende å se hvor godt det fungerer.

Polariserte solbriller med skjermen i Model S gikk helt fint, så lenge man ikke har hodet på skakke mens man kjører. Har man hodet på skakke når man kjører har man sannsynligvis større problemer enn at skjermen er vanskelig å lese med polariserte briller.
2021 E-Tron 55
2019 TM3 AWD LR FSD

fonberg

Sitat fra: bakskj på fredag 09. juni 2017, klokken 17:14
Sitat fra: ganton på fredag 09. juni 2017, klokken 10:34
Eller muligens er noe justerbar, så man kan få best mulig innsynsvinkel. Stort LCD panel, sollys og særlig kombinasjon med polariserte briller.... skal bli spennende å se hvor godt det fungerer.

Polariserte solbriller med skjermen i Model S gikk helt fint, så lenge man ikke har hodet på skakke mens man kjører. Har man hodet på skakke når man kjører har man sannsynligvis større problemer enn at skjermen er vanskelig å lese med polariserte briller.

På Peugeoten jeg hadde før første TMS-en måtte jeg legge hodet på skakke for å se noe om helst på skjermen i midtkonsollen med polariserte briller
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Gordon Retriever

Nye bilder av testbiler som tilfeldigvis er parkert uten tildekket ratt og skjerm, og som like tilfeldigvis ikke viser det endelige brukergrensesnittet.
Disse nye bildene gir også et godt inntrykk av dybdeavstanden mellom skjermoverflate og rattkrans.



Tror fortsatt dette blir bra - jeg ønsker meg en nattmodus, der kun speedometervisning er synlig, og annen info kun dukker opp ved behov.



Bilder hentet fra Imgur.


Amoss

Sitat fra: Gordon Retriever på mandag 12. juni 2017, klokken 14:02
... og som like tilfeldigvis ikke viser det endelige brukergrensesnittet.

Akkurat dette vet vi ikke. Det vi ser er at høyre del av skjermen er åpen på en "debugging" side som formodentligvis ikke blir åpen for kundene, der de kan se interne meldinger som går på CAN bussen.

Merk at det er to forskjellige biler disse interiør bildene er av...
Model S 85D

Klykken

Man har også lagringsplass i dørlommene. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA