Du kunne ikke tenke deg å gjøre en ny måling av batteriet etter en fullading hvor du har vært nede i 2-3 barer?
Jeg har gjort en ny måling og jeg er stadig i området 2-3 barer og mindre. I dag var jeg feks på 1 bar.
Jeg vil gjette at den nå ligger på ca 66-67% 
På EvBatMon måling i september var den nede i 68%.
Dog - jeg tror batteriet reelt sett ligger betydelig over - kanskje opp mot 75%.
Grunnen til at jeg sier det er at den nå viser SoC = 17% (1 bar) med 323V igjen på batteriet og laveste spenning 3,58 V
Den 22.12.2015 har jeg målinger som viste at for SoC = 17% (1 bar) var det 307V igjen på batteriet og laveste spenning var 3,385.
I mellomtiden har jeg byttet 12V batteriet.
Min teori er at byttet av 12V batteriet trigget "BMS hjernen" til å tro at bilen var ny og med mere marginer på batteriet. Det er kjent at "opplevd rekkevidde" øker plutselig rundt hver 12 måned pga at marginene på batteriet reduseres. Det har som konsekvens at med ny bil kan du kjøre mange km (opp mot 20) etter at bilen er "tom", mens for eldre biler blir denne ekstra rekkevidden dårligere og med tiden helt borte.
(Gratulerer med i3 forresten, det er en artig liten sak!)
Hentet i3'en på onsdag 18.10 - gleder meg fantastisk til å ta den i bruk.
iMiev'en blir til bruk i familien inntil videre da den er "gratis" å eie og kjøre (59 kr i rushtidsavgift..) samt at jeg kjenner den i detalj nå og kan enkelt holde den i drift til den passerer 200 000 km (selv om det skulle innbære batteriutskifting og noe reparasjoner)