Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

i-Pace får ikke hengerfeste

Startet av bmw2002, mandag 22. mai 2017, klokken 19:58

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: mariowing på tirsdag 20. juni 2017, klokken 23:27
Min mening er at hengerfeste på elbil har blitt "den hellige gral". De aller fleste kan finne andre løsninger de 2-3 gangene i året de trenger å trekke en henger. Særlig hvis man tenker på sparte utgifter ved å kjøre elbil tror jeg mange fint kan få låne en bil av noen eller leie en bil noen timer. Men det er klart - litt styr er det jo så skjønner at noen gjerne vil ha muligheten å kunne dra avgårde (no pun intended) på impuls.

Kommer nok an på behovet. Jeg har kjørt 8000km med min X75D nå, rundt regnet halvparten av de kilometerne har vært med henger bak. Hadde vært litt styr å bytte bil med min far så ofte, og skikkelig nedtur å kjøre Passat TDI halve tiden :(
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

mariowing

#16
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 20. juni 2017, klokken 23:48
Sitat fra: mariowing på tirsdag 20. juni 2017, klokken 23:27
Min mening er at hengerfeste på elbil har blitt "den hellige gral". De aller fleste kan finne andre løsninger de 2-3 gangene i året de trenger å trekke en henger. Særlig hvis man tenker på sparte utgifter ved å kjøre elbil tror jeg mange fint kan få låne en bil av noen eller leie en bil noen timer. Men det er klart - litt styr er det jo så skjønner at noen gjerne vil ha muligheten å kunne dra avgårde (no pun intended) på impuls.

Kommer nok an på behovet. Jeg har kjørt 8000km med min X75D nå, rundt regnet halvparten av de kilometerne har vært med henger bak. Hadde vært litt styr å bytte bil med min far så ofte, og skikkelig nedtur å kjøre Passat TDI halve tiden :(

Absolutt, så du burde utvilsomt ha en bil med hengerfeste :-) For de som trenger det 2-3 ganger i året så er det stort sett mulig å løse det på annet vis - hvis man vil.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

turfsurf

Sykkelstativ er nok mye av behovet til mange. Sykler på taket er ikke snillt mot forbruket til elbiler...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Mao

Mange av de som står på reservasjonslista for I-Pace (og e-tron) i Norge kjører nok rundt i en Tesla i dag. Hengerfeste kan være en nødvendig feature for å få folk til å fullføre kjøpet. 
Jeg er for min del seriøst i tvil om jeg gidder å bytte ut Tesla S med I-Pace om det ikke kommer hengerfeste. I alle fall om Jaguar ser for seg en pris i området 7-800k eller mer....
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

mariowing

Sitat fra: Mao på onsdag 21. juni 2017, klokken 22:17
Mange av de som står på reservasjonslista for I-Pace (og e-tron) i Norge kjører nok rundt i en Tesla i dag. Hengerfeste kan være en nødvendig feature for å få folk til å fullføre kjøpet. 
Jeg er for min del seriøst i tvil om jeg gidder å bytte ut Tesla S med I-Pace om det ikke kommer hengerfeste. I alle fall om Jaguar ser for seg en pris i området 7-800k eller mer....

Det kommer ikke hengerfeste før tidligst om to-tre år. Bilen kommer til å starte på 700000 for enkel utgave, fullt utstyrt snakker vi 900000++. Bare å se på utstyrslisten til F-Pace og Range Rover Velar så ser du hva du kan få av utstyr og hva det koster. Så kos deg med Teslaen og hengeren din og slipp andre foran deg i I-Pace køen


Sent from my iPhone using Tapatalk
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Tellus

Sitat fra: mariowing på onsdag 21. juni 2017, klokken 23:04
Sitat fra: Mao på onsdag 21. juni 2017, klokken 22:17
Mange av de som står på reservasjonslista for I-Pace (og e-tron) i Norge kjører nok rundt i en Tesla i dag. Hengerfeste kan være en nødvendig feature for å få folk til å fullføre kjøpet. 
Jeg er for min del seriøst i tvil om jeg gidder å bytte ut Tesla S med I-Pace om det ikke kommer hengerfeste. I alle fall om Jaguar ser for seg en pris i området 7-800k eller mer....

Det kommer ikke hengerfeste før tidligst om to-tre år. Bilen kommer til å starte på 700000 for enkel utgave, fullt utstyrt snakker vi 900000++. Bare å se på utstyrslisten til F-Pace og Range Rover Velar så ser du hva du kan få av utstyr og hva det koster. Så kos deg med Teslaen og hengeren din og slipp andre foran deg i I-Pace køen


Sent from my iPhone using Tapatalk

Vet ikke hvilket utstyrsnivå du er vant med, men for for F-Pace sin del er ikke engang 4x4 standard. Dette og sannsynligvis mye mer kommer som standard med I-Pace. De fleste vil nok kunne holde seg under 100K vil jeg tro. Man kan sikkert fint legge på 100K til og mer hvis man ønsker, men jeg tror i hvert fall at man kommer langt med rundt 100K. Da får man vinterhjul, metalic, litt større hjul, skinn samt noe ekstra snacks. 

mariowing

Sitat fra: Tellus på torsdag 22. juni 2017, klokken 09:00
Vet ikke hvilket utstyrsnivå du er vant med, men for for F-Pace sin del er ikke engang 4x4 standard. Dette og sannsynligvis mye mer kommer som standard med I-Pace. De fleste vil nok kunne holde seg under 100K vil jeg tro. Man kan sikkert fint legge på 100K til og mer hvis man ønsker, men jeg tror i hvert fall at man kommer langt med rundt 100K. Da får man vinterhjul, metalic, litt større hjul, skinn samt noe ekstra snacks.

Det ble snakket mye og overraskende detaljert om hva som var standard og ekstra. Ting som trådløs lading av mobiltelefon, glasstak, ventilerte seter, luftfjæring, adaptiv cruise, 360 parkeringskamera, head-up display, animerte lys og selvfølgelig interiørpakker ble nevnt som ekstrautstyr. Det gleder meg at det ser ut til at når det kommer til tilgjengelig utstyr så kommer Jaguar til å tilby "alt" som de andre bilene deres har.

Hvis man ser på prislisten til F-Pace så kommer man langt med 100' men skal man ha full pakke blir det nok 200'. Selvfølgelig går det fint ann å kjøre basismodellen til 700' også :) Standard kommer den blant annet med navigasjon og 4G så det er ikke en ribbet bil.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

telcontar

Hyundai Kona i el utgave skal visstnok få hengerfeste, men det var alt selger visste.

Uansett for liten bil i denne sammemheng

elektrolux

Hengerfeste er et særnorsk fenomen.

Hvor andre plasser ser en f.eks en Porsche Cayenne med henger?

Håper Jaguar respekterer det særnorske slik Tesla har gjort.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Tor Ping

I spørreundersøkelse fra Jaguar i dag til de som har meldt sin interesse spørres det spesifikt om det ønskelig med hengerfeste. Kanskje den norske importøren skjønner verdien av å presse på litt her.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Tor Ping på torsdag 24. august 2017, klokken 21:42
I spørreundersøkelse fra Jaguar i dag til de som har meldt sin interesse spørres det spesifikt om det ønskelig med hengerfeste. Kanskje den norske importøren skjønner verdien av å presse på litt her.
Har gjort min plikt :)

Tor Ping

#26
Ja jeg gjorde det jeg også :) og ikke minst meldte jeg om at det var viktig med takstativ som er minst like viktig for meg. Jeg regner vel med at det er mulighet for det, er det noen som har hørt noe om det?

Counterpointer

Fiffig undersøkelse.

Håper folk catcher spørsmålsformuleringen slik at konklusjonen for Jaguar blir entydig.

Counterpointer

Sitat fra: Tor Ping på torsdag 24. august 2017, klokken 23:55

......og ikke minst meldte jeg om at det var viktig med takstativ som er minst like viktig for meg. Jeg regner vel med at det er mulighet for det, er det noen som har hørt noe om det?

På Astrup visningen ble det bekreftet. Det er viktig for Jaguar å være bedre enn X på noe og da er takstativ åpenbart.

leifarneb

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 20. juni 2017, klokken 23:48
Sitat fra: mariowing på tirsdag 20. juni 2017, klokken 23:27
Min mening er at hengerfeste på elbil har blitt "den hellige gral". De aller fleste kan finne andre løsninger de 2-3 gangene i året de trenger å trekke en henger. Særlig hvis man tenker på sparte utgifter ved å kjøre elbil tror jeg mange fint kan få låne en bil av noen eller leie en bil noen timer. Men det er klart - litt styr er det jo så skjønner at noen gjerne vil ha muligheten å kunne dra avgårde (no pun intended) på impuls.

Kommer nok an på behovet. Jeg har kjørt 8000km med min X75D nå, rundt regnet halvparten av de kilometerne har vært med henger bak. Hadde vært litt styr å bytte bil med min far så ofte, og skikkelig nedtur å kjøre Passat TDI halve tiden :(

Du som har kjørt så langt med TMX 75D. Hva får du i reell rekkevidde om vinteren (uten henger). Jeg snuser på en  75D selv, men finner ingen praktisk info om faktisk rekkevidde på vintern.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA