Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forbruk i kjørecomputer og app

Startet av Goggen123, lørdag 20. mai 2017, klokken 23:20

« forrige - neste »

Goggen123

Blir ikke helt klok på forbruk som rapporteres.  Altså; det rapporteres et forbruk der og da samt gjennomsnittsforbruk på kjørecomputer, og i app på kjørehistorikk rapporteres et totalt forbruk per dag - er disse tallene totalt strømforbruk (inkl varme, musikkanlegg etc) eller bare knyttet til fremdrift?

Og er det slik at når det prates om 28 kwt tilgjengelig på et 30 kwt batteri, så stopper bilen når 28 kwt er brukt? Eller er det da skilpaddemodus starter?

Og viser gjennomsnittshastighet i kjørecomputer et mer realistisk hastighet enn speedometeret?

leafnor

I bilen, forbruk knyttet til alt. På app alt men også splitt på motorforbruk, bremsenergi og tilbehør/varme.
Når 28kW er brukt opp er også skilpadden "død", så skilpadden ferdig før det.
Gjennomsnitthastighet er mer realistisk enn speedometer, på min erfart så og si helt eksakt.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA