Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

fra BMW i3 til Tesla Model 3

Startet av i05L0, lørdag 20. mai 2017, klokken 00:24

« forrige - neste »

i05L0

Som i3-eier ser jeg ikke noe stor overgang til et "enklere" instrumentpanel i Tesla Model 3. Tvert imot - jeg ser frem til det - hvis det er slik som videoene viser: et enkelt, tverrstilt panel med ALL informasjon delt mellom fører og eventuell passasjer.

Kjøpere av dagens Ampera-e, e-Golf og iOnic må føle seg akterutseilt, allerede med disse bilenes tradisjonelle instrumentbord :-)
2020 BMW i3 Charged Plus, 120 Ah
2021 BMW i3 Charged Plus, 120 Ah
2016 BMW i3 Charged Edition 60Ah

Autowinder

TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

i05L0

2020 BMW i3 Charged Plus, 120 Ah
2021 BMW i3 Charged Plus, 120 Ah
2016 BMW i3 Charged Edition 60Ah

Trond.m

Sitat fra: i05L0 på lørdag 20. mai 2017, klokken 00:24
Kjøpere av dagens Ampera-e, e-Golf og iOnic må føle seg akterutseilt, allerede med disse bilenes tradisjonelle instrumentbord :-)
Vet ikke helt hva du tenker på her ?. Det har vel også lite med i3 å gjøre. Når det gjelder instrumentpanel så er vel ikke facelift e-Golf med Active Info Display så tradisjonelt. Heller ikke Ampera-e vil jeg påstå. Uansett hvor fancy man velger å lage det, så synes jeg fortsatt at tradisjonelle instrumenter med analog visning fungerer best. Det viktigste er vel at fokus er på veien og da er ikke lysende, fargerike skjermer noe framskritt.

Egil Fonn

Ikke så veldig fornøyd med løsningen til modell S. Synes store berørings skjermer på en armlengdes avstand er dårlig å betjene på humpete norske veier. Setter pris på systemet til BMW der vitale funksjoner har sine faste brytere som du lett finner uten å ta blikket fra veien. Hånden ligger også støtt på midtarmlenet når meny hjulet brukes.
BMW IX 40 fra sept.2022
Mercedes EQC fra 31.03.20
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
BMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
Mercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

arv

På Tesla kan du velge de funksjonene du bruker mest på rattet
Arv
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

turfsurf

Etter 70000km i Model S og 40000km i i3, så er ihvertfall min preferanse Tesla sin løsning. Funksjoner som ikke er på hurtigvalgstaster er håpløst.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

odahle

Her bør vi vel alle lukte "trollet" på lang vei. Subjektive preferanser vil det alltid være, uavhengig av tradisjon og framtid.
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

Amigakongen

Alle veit da vel nå at om 5år er alle biler laget av Tesla. Sånn er det bare.
Sitat fra: odahle på lørdag 20. mai 2017, klokken 15:05
Her bør vi vel alle lukte "trollet" på lang vei. Subjektive preferanser vil det alltid være, uavhengig av tradisjon og framtid.
2015 BMW I3 - 11800km

JorgenM

Tror de er oppe i 0,00001% markedsandel allerede :D

Men seriøst, instrumentpanelet er bare EN av grunnene til at jeg ikke har vært interessert i Model 3. Så får vi se om endelig versjon får skikkelig display bak rattet. Nye eGolf er mange hakk over Model 3, prøvde den i forrige uke.

I tillegg er Model 3 bygd for å være en cheapy cheap billigbil og ikke min stil. De som forventer Model S standard blir nok skuffet...
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Counterpointer

Ser poenget til trådstarter med at å gå fra en litt spesiell designbil til en annen minimalistisk designbil ikke blir allverdens overgang.

Det som veldig mye vil falle på er designet av Gui. Regner med at M3 vil få de doble scrollehjulene på rattet som S har, det vil kunne hjelpe mye og ha litt til felles med BMW sin løsning.

JorgenM

Sitat fra: Klykken på lørdag 20. mai 2017, klokken 22:16
Har du prøvd den, JorgenM?
Nye eGolf mener du? Ja, en kompis hadde den på prøve noen dager. Overraskende flott bil. Gode seter, pent interiør osv :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Klykken

Hehe, tenkte på TM3, siden du mener golf er mange hakk over,  og at TM3 er en "billigbil". Du har vel ingen grunnlag til å påstå noe som helst i og med at den hverken er produsert, vist frem offentlig, eller i det hele tatt mulig å bestille.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

JorgenM

Oki, nei jeg tenkte bare på det Musk advarte om, at ikke folk må tro at Model 3 er som Model S :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA