Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

fra BMW i3 til Tesla Model 3

Startet av i05L0, lørdag 20. mai 2017, klokken 00:24

« forrige - neste »

JorgenM

Sitat fra: knut.aulie på mandag 22. mai 2017, klokken 07:54
Personlig er jeg veldig avventende. Vil helst ha fart og viktige varslinger rett foran meg ( håpet i det lengste på Hud, men det er grundig knust).
Viktig å se hvordan det fungerer i praksis først, men er skeptisk.

I dette dokumentet fra Tesla bekreftes 1 stk 15" skjerm i landscape. Blir en heftig skjerm det, men burde hatt et lite display foran rattet også. Nesten merkelig hvis ikke det er påbudt? Å sjekke hastighet mot siden hele tiden høres trafikkfarlig ut ???



Denne og flere ble lagt ut her idag:
https://twitter.com/Model3Owners
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: JorgenM på mandag 22. mai 2017, klokken 20:54I dette dokumentet fra Tesla bekreftes 1 stk 15" skjerm i landscape. Blir en heftig skjerm det, men burde hatt et lite display foran rattet også. Nesten merkelig hvis ikke det er påbudt? Å sjekke hastighet mot siden hele tiden høres trafikkfarlig ut ???
Det er fullstendig lov, og svært tvilsomt at det er på noen som helst måte trafikkfarlig. Du har sentralt vist informasjon på en rekke biler, inkludert Prius.

I dag har jeg en liten GPS montert i midten av bilen som jeg bruker for å se hastigheten. Det er helt uproblematisk.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

AmocoCadiz

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 22. mai 2017, klokken 22:38
Sitat fra: JorgenM på mandag 22. mai 2017, klokken 20:54I dette dokumentet fra Tesla bekreftes 1 stk 15" skjerm i landscape. Blir en heftig skjerm det, men burde hatt et lite display foran rattet også. Nesten merkelig hvis ikke det er påbudt? Å sjekke hastighet mot siden hele tiden høres trafikkfarlig ut ???
Det er fullstendig lov, og svært tvilsomt at det er på noen som helst måte trafikkfarlig. Du har sentralt vist informasjon på en rekke biler, inkludert Prius.

I dag har jeg en liten GPS montert i midten av bilen som jeg bruker for å se hastigheten. Det er helt uproblematisk.
Ja mange biler har info i midten,  f.eks. Yaris 1gen hadde speedo og info i midten, med type linse forran, slik at så ut som display lå en halvmeter inni motorrom. Fordelen var ingen blending og lite refokusering av blikket. funket fint det. spol til 0.42 på videon

https://www.youtube.com/watch?v=8SQUsXAlrl0
Siste gen Yaris flyttet info cluster forran fører, men bilen ble ikke noe bedre av det.

AmocoCadiz

Sitat fra: knut.aulie på mandag 22. mai 2017, klokken 07:54
Sitat fra: AmocoCadiz på mandag 22. mai 2017, klokken 01:15
......Sentral infoskjermenhet på model3 kan godt være veien de fleste går videre, om ikke annet sparer produsenten mange målere og indikatorutstyr
da kan fort mange av dagens biler oppleves som kraftig utdatert og gammeldags med tradisjonell kluster av speedometer og turteller.
Er spent på om du mener det samme når du har kjørt M3.

Personlig er jeg veldig avventende. Vil helst ha fart og viktige varslinger rett foran meg ( håpet i det lengste på Hud, men det er grundig knust).
Viktig å se hvordan det fungerer i praksis først, men er skeptisk.
Vært skeptisk til midtkonsoll også, men funket greit på (vanlige)biler vi har prøvd/hatt.

Midtinfo sammen med HUD som kan skrus av og på er nok ideell løsning, rart om det ikke skulle bli opsjon etterhvert.

Ble ellers noe usikker om du mener M3 som i Model 3 elller BMW M3 (!), siden vi er i BMW delen. Tenker at performance biler nok funker mest optimalt  med førerorientert display, side dette er de facto standard fra motorsport?

Counterpointer

For å oppklare M3 er i denne sammenheng Tesla Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA